11 Reacties

5 jaar geleden

Een bevalhoofd is dat de adertjes in hoofd/nek beetje zijn gesprongen en je rood hoofd heb door het verkeerd persen. Dus persen via je hoofd ipv naar beneden. Dit trekt naar een paar dagen weer weg

5 jaar geleden

Volgens mij bedoelen ze daarmee dat je wat opgezet bent in je gezicht een paar dagen voordat de bevalling begint 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

In de cursus ‘samen bevallen’ heb ik geleerd dat je dit kunt voorkomen door je tong tegen je gehemelte te drukken tijdens het persen. Hierdoor kun je niet met je gezicht gaan persen 😁 mijn moeder had het gehad, dus ik was extra alert op 😌

5 jaar geleden

Beetje opgezet gezicht vlak voor je gaat bevallen

5 jaar geleden

Gesprongen bloedvaatjes, lijkt in het beste geval op sproetjes.

5 jaar geleden

Reactie op kitkat2020

In de cursus ‘samen bevallen’ heb ik geleerd dat je dit kunt voorkomen door ...
Dat klopt! Ik had beeldige sproeten na mijn bevalling, ik kwam breed grijnzend de zielenhuis badkamer uit gewaggeld na mijn douchebeurt en had de dikste lol met de verpleegkundige die me daarmee hielp omdat ze natuurlijk wist dat dag helemaal geen sproeten waren! Ik vond het prachtig! Haha

5 jaar geleden

Hoop dat je het goed kan zien. Hier was ik net bevallen. (Had er ook nooit van gehoord hoor) maar door het persen springen er dus wat aders in je gezicht waardoor je wat blauwe paarse vlekken in je gezicht hebt ( ben sochtends bevallen en Savonds was het al eens stuk minder hoor)

5 jaar geleden

Hier hebben we het over een bevalhoofd de paar dagen voor je bevalling. Ik kreeg een beetje pafferig, roder gezicht. Wat betreft het persen. Ogen altijd een beetje open houden en je mond het liefst ook. Mijn yoga docent gaf aan dat je met je ogen dicht automatisch naar boven perst en met je ogen open naar beneden.

5 jaar geleden

Reactie op Rootje

Hier hebben we het over een bevalhoofd de paar dagen voor je bevalling. Ik ...
Ik heb geperst met m'n ogen dicht en heb in totaal minder dan 15 min geperst voordat ze er was.. 🤷🏻‍♀️😅 zal dus toch iets goed gedaan hebben 🤷🏻‍♀️😋

5 jaar geleden

Nog nooit van gehoord.. en dit is mijn 2 de zwangerschap ook nog 🙄 Ik dacht in eerste instantie aan het hoofdje van de baby wat er als eerste eruit moet komen tijdens de bevalling. Maar lees nu dat het totaal wat anders is 😂

5 jaar geleden

Reactie op panaceatic

Ik heb geperst met m'n ogen dicht en heb in totaal minder dan 15 min gepers ...
Haha, dan heb je zeker iets goed gedaan 💪🏼!!