22 Reacties

5 jaar geleden

Gewoon vragen. Ik heb ivf in buitenland gehad en mag bij positieve hartslag gaan gebruiken. Wat is je dosering? Ik heb dan 2 in de ochtend en 2 in de avond tm 12e week.

5 jaar geleden

Waarom overwegen te vragen? Ik zou het gewoon vragen. Als jij je prettiger voelt bij tot 12weken doorslikken moet je dat gewoon overleggen.

5 jaar geleden

Waarom overwegen te vragen? Ik zou het gewoon vragen. Als jij je prettiger ...
Dat heb ik ook geprobeerd maar hij zei letterlijk. Niet vooruit denken mevrouw, u heeft volgende week nog een echo en als die goed is kunt u bij de verloskundige in NL verder. Toen kon ik gaan 馃槙

5 jaar geleden

Reactie op Sigrid1980

Gewoon vragen. Ik heb ivf in buitenland gehad en mag bij positieve hartslag ...
3 keer per dag 1 capsule van 2 mm. Bij de intake bleek ik al zwanger te zijn en kreeg dit meteen voorgeschreven in Genk. Heel fijn dat ze zo snel handelen want in NL wilde mij dit niet geven omdat ik niet in een IVF traject zat of wilde starten. Ik heb namelijk een factor 2.

5 jaar geleden

De arts kapte de vraag meteen af. Maar volgende week heb ik weer een echo. Ik bel vandaag om door te geven dat ik dit wil bespreken dan.

5 jaar geleden

Ik was benieuwd of er meerdere dames zijn die dit korter dan 12 weken hebben gebruikt. Maar ik ga het zeker nog een keer vragen.

5 jaar geleden

Ik was benieuwd of er meerdere dames zijn die dit korter dan 12 weken hebbe ...
Oh sorry. Ik hoop dat je(voor jou gerust) het lekker mag doorslikken tot 12weken

5 jaar geleden

H茅 ik zit met het zelfde probleem wel is waar icsi hier in NL maar arts zei dat ik mocht stoppen zodra de zwangerschapstest positief was ik ben nu rond de 6 weken. Ik heb nu nog 2 strips en doen vanaf de positieve test een in de ochtend en een halverwege de avond. Niet zoals ze het voorschrijven maar ze willen mij ook niet meer geven. Terwijl we maar 1x kans hebben om zwanger te worden. Ivm mijn vervroegde overgang ik ben 31 jaar!!

5 jaar geleden

Ik heb a.s maandag mijn eerste echo met 8 weken. Ik gebruik ook utrogestan na terugplaatsing ivf. Geen idee of ik kan/mag stoppen of nog door moet tot de 12e week(of langer).

5 jaar geleden

Hey, Ik heb ook utrogestan gebruikt na icsi (vaginaal, 1 鈥榮 morgens, 1 鈥榮 middags en 1 鈥榮 avonds). De utrogestan helpt om een miskraam tegen te gaan. In Utrogestan zit progesteron. Als de progesteron waarden in je bloed goed zijn, hoef je die niet zo lang te gebruiken, maar het kan wel geen kwaad. Gewoon van je arts eisen dat hij je een duidelijk antwoord geeft en zeggen dat je je prettiger voelt als je het 12 weken mag nemen. Als hij nee zegt, vragen of het kwaad kan dat je het langer neemt. Als dat niet het geval is, jouw wil doordrijven! Veel succes!

5 jaar geleden

Ik moet ze gedurende de volledige zwangerschap nemen ter ondersteuning. In februari op 20 weken miskraam gehad zonder oorzaak. Daarom nu 3x daags voor onbepaalde tijd.

5 jaar geleden

Ik heb ze bij de jongste tot 12weken genomen geloof ik. Bij deze nu 7weken en nog niks gezegd over stoppen.

5 jaar geleden

Bij mijn verse terugplaatsing (ICSI) moest ik de utrogestan tot een week na de testdatum van het ziekenhuis gebruiken (dus tot 5+5 ongeveer). Heb toen een miskraam gehad met de 9 weken. Nu heb ik een cryo tp gehad en moet ik de utrogestan tot 10 weken zwangerschap gebruiken. Beide keren moe(s)t ik 3x daags 200mg gebruiken.

5 jaar geleden

Bij verse terugplaatsingen (en concepties in de natuurlijke cyclus) is het standaardprotocol bij mijn zh gebruiken tot positieve test. Bij cryo terugplaatsingen gebruiken tot week 12. Het heeft te maken met het gele lichaam (?) dat de aanmaak van progesteron over zou nemen. Overigens vond ik het h茅茅l spannend om direct na de positieve test te stoppen... ik had nog voorraad en ben rustig af aan het bouwen - op eigen initiatief dus. Na een heel medisch circus voelt geen medicatie plotseling zo naakt!

5 jaar geleden

Bij kloppend hartje 鉂わ笍 stoppen.

5 jaar geleden

Reactie op Daatjuh_6

Bij kloppend hartje 鉂わ笍 stoppen.
Meen je dat 馃檪 ik heb afgelopen woensdag een echo gehad en het hartje klopte. Volgende week weer een extra echo. Als dat de reden is dan is het positief. Dankjewel voor je berichtje. Het stelt me gerust

5 jaar geleden

Reactie op rainbowontheway

Bij verse terugplaatsingen (en concepties in de natuurlijke cyclus) is het ...
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp niet waarom de arts dat niet zegt. Door jullie berichtjes maak ik me al minder zorgen. X

5 jaar geleden

Reactie op Juul02

H茅 ik zit met het zelfde probleem wel is waar icsi hier in NL maar arts zei ...
Ik begrijp je gevoel en hoop dat alles goed zal verlopen. Succes xx

5 jaar geleden

Reactie op Ilona-1986

Bij mijn verse terugplaatsing (ICSI) moest ik de utrogestan tot een week na ...
Bedankt voor je reactie x

5 jaar geleden

Meen je dat 馃檪 ik heb afgelopen woensdag een echo gehad en het hartje klopt ...
Ja dat meen ik! 馃槈 snap dat het heel spannend is om te stoppen. Maar probeer ook een beetje vertrouwen te hebben in je lichaam! Utrogestan zorgt dat het baarmoederslijmvlies dik blijft zodat die kleine zich goed kan innestelen en lekker kan delen. Dat is bij jouw gebeurt. Probeer te genieten en je lichaam kan dit. 馃槝