6 Reacties

4 jaar geleden
Hoi!
Heb je de hele dag pijn bij je ribben of met sommige houdingen meer/minder? Ik heb zelf sinds 19 weken last van ribben en rug aan de rechterkant ter hoogte van mijn bh band. Wisselt per dag hoe erg, meestal is het s ochtend zo goed als weg en heb ik eind van de dag meer last van (als of iemand messen tussen mijn ribben steekt). Vooral zitten is erg vervelend, liggen en lopen is lekkerder. Bij mij denken de huisarts en de fysiotherapeut dat het een ruggenwervel is die niet lekker zit en pijn uitstraalt naar de ribben. Dikke buik die aan je ribben trekt (via de buikspieren) helpt dan niet馃槄. Dus heb nu fysio (helpt helaas niet zo veel maar dan hou ik mijn rug zo veel mogelijk verder soepel), verder leg ik er vaak warme kruik tegenaan dat is fijn, ga ik dus liggen als ik het echt niet trek of rek ik (deur aan de bovenkant vastpakken met beide handen en beetje hangen/door je knie毛n) dat helpt ook voor even. Geen idee of je het herkent maar misschien goed om je huisarts/fysio mee te laten kijken of het misschien klacht is van je bewegingsapparaat waar ze je bij kunnen helpen. Veel succes/sterkte en ik herken je irritatie!!!

4 jaar geleden
Heb dit precies hetzelfde,! 2e zwangerschap en vorige keer niet gehad. Dacht zelf misschien pijn omdat organen gepropt zitten of groeipijn aan bovenband baarmoeder..

4 jaar geleden
Ik had daar ook pijn (geen blauwe plekken), en kwam doordat de spieren in mijn rug vast zitten. Na 1 fysio behandeling was de pijn in m'n buik al zo goed als weg

4 jaar geleden
Ik heb net hetzelfde sinds enkele dagen. Geen blauwe plekken te zien op de plek waar het pijn doet maar het voelt inderdaad als een blauwe plek maar dan pijnlijker 馃お kan me ook geen goede houding vinden.. 馃槱