16 Reacties

5 jaar geleden

Heel herkenbaar hoor. Maar echt doen waar jij je goed bij voelt! In eigen huis voed ik gewoon beneden en ga ik niet naar een andere ruimte, ook niet als er visite is. Maar buitenhuis zonder ik mij wel even af. Wil dan niet anderen ongemakkelijk laten voelen, maar in eigen huis pas ik mij uiteraard niet aan een ander aan. Ik weet niet of je dit al gedaan hebt, maar andere houdingen proberen kan soms ook enorm verschillen in belasting. Als ik op de bank voeding geef vind ik persoonlijk de rugby houding fijn, dan heb ik niet heel haar gewicht op m’n arm omdat ze deels zelf op de bank ligt en zelf zit ik dan ook iets meer achteruit. Hier is het soms ook nog een heel gestuntel, ook met tepelhoedjes. Maar gewoon blijven oefenen, word vanzelf makkelijker, hoop ik! 😬😃

5 jaar geleden

Ok zou altijd kijken of ik een lekkere stoel kan vinden, dus zou om die reden niet aan de eetkamertafel voeden. Het gezelschap zou me minder uitmaken. Ik probeer thuis wel altijd goed te zitten en kussens te gebruiken enzo, en ook goed op mn rug te letten. Maar ik heb wel staand onder de douche gevoed (dat was niet expres, ik pakte hem aan om onder de douche te doen en ineens had hij mn tepel gevonden en aangehapt). En ik ben ook al wel voedend naar de deur gelopen om open te doen, dus kan hem redelijk makkelijk op allerlei mankeren/houdingen/plekken voeden, als het voor een keertje is. Maar ik heb geen tepelhoedjes ofzo, dus het is tiet bloot, hap en drinken maar😬

5 jaar geleden

Ik voed dochter ook regelmatig gewoon aan de eettafel, zonder kussen. Ik zet dan wel vaak een voet op de Stokke van dochter zodat ik op die knie kan leunen. En qua gezelschap moet je gewoon doen wat voor jou fijn voelt. Ik ben daar zelf heel makkelijk in, maar zou het ook zeker niet gek vinden als je je wel een beetje afzondert.

5 jaar geleden

Doen waar jij je goed bij voelt Mijn dochter is nu 2,5 week en ik stond met 5 dagen in een volle wachtkamer in het ziekenhuis in mn blote borsten omdat ze honger had🙈 Was even ongemakkelijk maar nu denk ik willen ze het niet zien kijken ze maar de andere kant op Ik voed ook nog met een tepelhoedje

5 jaar geleden

Ik vind het voeden opzich niet zo'n probleem, maar vind het wel een momentje waarbij ik gewoon chill met mn kleine man wil zitten en genieten. In zoveel mogelijk rust. Zodat ik me kan focussen op hoe hij drinkt, en hij zich kan focussen op drinken.

5 jaar geleden

Jij moet je prettig voelen, op welke manier jij het ook doet, daar hoeft een ander zich niet mee te bemoeien. Ik kan het ook niet zonder kussen, veel te zwaar indd, en dan houd ik de baby niet goed vast waardoor mijn tepel niet goed in het mondje zit. Bij mijn eerste deed ik het indd overal bij iedereen die bv bij ons op bezoek was. Maar uiteindelijk was ik veel met het bezoek bezig waardoor ik minder met mijn zoontje zijn voeding bezig was. Ik deed dit toen omdat ik ook dacht dat het een beetje zo hoort, want ja ik wilde bv geven en ja je kan moeilijk steeds in een andere ruimte gaan zitten... dacht ik toen. Nu bij mijn 2e, meteen tegen mijn partner gezegd dat ik dit niet meer zo ga doen. Waarom zou iedereen dan zomaar mijn borsten mogen zien? Het is toch een intiem moment tussen mij en mijn kind. Ik voel me er niet prettig bij als mijn schoonvader daar zit en ik ben aan het voeden, of iemand anders.

5 jaar geleden

Ik doe het ene moment wel bij anderen, andere moment niet. Bij mijn schoonouders laatst zelfs boven gaan zitten, was eerste keer buitenshuis en mijn schoonvader kan soms onverwachts uit de hoek komen (het heel interessant vinden en van dichtbij gaan kijken of een foto maken zie ik hem zo doen 🙈)

5 jaar geleden

Ik heb laatst aan tafel gevoed omdat meneer toch wilde eten toen ons eten klaar was. Ik leunde op de tafel met een kussen er tussen. Maar of hij dit fijn vind in gezelschap is helemaal aan jou

5 jaar geleden

Tot nu toe zonder ik mij af, toch beetje intiem momentje met baby. Wat betreft houding, ik zet 1 been omhoog en daar kan ik dan op leunen

5 jaar geleden

Ik zonder me wel af als bij andere ben. Vind het zelf ook prettig om apart te zitten en even rust. Onze kleine laat vaak na 5 min los en hapt daarna weer aan omdat het zo hard toeschiet. Dus geen zin om continue me borst te showen en aan te happen waar schoonfamilie bij is. Voel me veel fijner even boven in de kamer, rechtop zitten kussentje eronder en kijken naar de kleine!🥰 Behalve bij m'n eigen zussen dan zonder ik me niet af, die hebben me alle jaren al naked gezien dus voelt anders. Maar zoals iedereen al zegt je moet doen wat je zelf prettig aan vind voelen.

5 jaar geleden

Ik ga ook ergens zitten waar mijn arm word ondersteund. Thuis altijd kussen onder mijn arm. Zonder steun is inderdaad erg zwaar! Laats bij mijn ouders op bezoek om die reden ook op de bank / zetel gaan zitten om te voeden.

5 jaar geleden

Bij mensen die ik ken haal ik gewoon open en bloot mn borst eruit, op dit moment zie ik mn borsten puur als eten en niet meer als schaamtelijk lichaamsdeel. In het openbaar draai ik me wel liever van de mensen weg, maar als dat niet lukt jammer dan 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Ik ga gewoon naar boven bij mijn moeder. Lekker rustig en ligt altijd wel een kussen. Doe er wel een Hydrofiel doek tussen. En anders als je onderweg bent, achterin zitten met de middenarmsteun naar beneden.. wel bij een tankstation

5 jaar geleden

Tip om aan te schaffen! Arm voedings kussentje.

5 jaar geleden

Nou... voor je kindje is het toch ook relaxter als je je even terug trekt uit de situatie. Even een rustig voed momentje . En je wordt vanzelf handiger met voeden.

5 jaar geleden

Bij mijn schoonouders zonder ik me ook af. Zo ben ik relaxeter. Bij mijn ouders blijf ik gwn aan tafel bij hun zitten. Qua ondersteuning gebruik ik vooral mijn knie waarbij ik mijn voet op de stoel naast mij zet