21 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb hier ook last van sinds gister en lage rugpijn... ook geen idee wat het is

5 jaar geleden

Ik voel het ook laag in mijn rug... De VK gebeld, die belt mij nog terug

5 jaar geleden

Ik heb dit ook sinds vandaag. Ik moet morgen ook urine inleveren bij de huisarts en ben echt benieuwd. De verloskundige heeft aangegeven dat er niks hoeft te zijn met de kleine, maar maak me toch wel zorgen. Ik denk dat k ook een blaasontsteking heb, iemand daar ervaring mee? Ben trouwens 15+1 vandaag

5 jaar geleden

Ik heb het boven in

5 jaar geleden

Ik had dit gisteren en enkele dagen geleden ook. Ook continue en drukkend gevoel in mijn hele onderbuik met precird rugpijn erbij. Laat iets weten als je meer weet van de verloskundige ?

5 jaar geleden

Zou t groei van baarmoeder kunnen zijn zo in deze fase? Ik hoop t maar. Bij mij was t dus geen blaasontsteking in ieder geval.

5 jaar geleden

Vorige week, bij 13weken dezelfde klachten. Uit mijn urine kwam geen blaasontsteking uit, van de verloskundige mocht ik langskomen om naar de baby te kijken of alles goed ging. Alles ging goed en ze kon de pijn omschrijven als groeipijn. Bij de 13de week groeit je baarmoeder net boven de schaambeen, wat groeipijn kan veroorzaken. Het advies was paracetamol en wat warms tegen je buik.

5 jaar geleden

Reactie op Steffi V

Ik had dit gisteren en enkele dagen geleden ook. Ook continue en drukkend g ...
Doe ik, ik wacht nog steeds!

5 jaar geleden

Heb dit ook en moet nu steunzolen dragen en extra magnesium innemen van de genycoloog

5 jaar geleden

Ik had precies hetzelfde! (12w) Ook een gevoeligere blaas en plasbuis. Vandaag ook urine laten testen. Was prima. Mijn verloskundige zei dat er inderdaad veel opgerekt wordt en alles gevoeliger aan kan voelen. Pijn net boven de liezen is bandenpijn en pijn op andere plekken (ik had het bv hoger net bij mijn ribben) kan volgens haar ontstaan doordat organen aan de kant geduwd worden om ruimte te maken. Hopelijk gaat het snel beter met jullie meiden! 🤔Ze zeggen inderdaad dat voldoende drinken en eventueel een kruik gebruiken kan helpen.

5 jaar geleden

Vk zei dat harde buiken wel konden zo vroeg, en toch een teken van te druk zijn kan betekenen. Nou heb ik best een zware baan plus 2 jonge kinderen dus ja rust zit er niet echt in. Ze vroeg toch dat te proberen om te kijken of het de klachten verbeterde. Ze zei wel dat het gelukkig meestal niet tot complicaties leidt.

5 jaar geleden

Ik heb ongeveer hetzelfde maar ik voel het in mijn onderbuik en precies ook trekken tot in mijn onderrug. Heb zo het gevoel teveel lucht druk te hebben (alsof er geen lucht weg kan) alsof ik me winderig voel maar dat is niet zo. Ik ga ook eens laten testen op blaasontsteking vandaag

5 jaar geleden

Gisteravond begon het precies om 6 uur, kramp onderin me buik trok zeer snel door me hele buik tot aan mijn middenrif, de pijn streek naar de zijflanken en me rug, tot aan mijn liezen. Zittend, maar mocht niet baten. Na het avondeten op een krukje in de douche gezeten onder een warme douche een uur lang. Pas om 20:15 was het gezakt. Maar kwam weer terug om 21:00 dit bleef tot 22:30. Ik durfde de VK niet te bellen omdat dit al zo laat was. Om 00:00 kwam het weer opzetten even pijnlijk als al die andere dit duurde tot 01:30. Ik heb werkelijk geen idee wat dit zou kunnen zijn. Maar maakte me erg ongerust. Ik ben 17 weken. Mijn 2e zwangerschap en ik heb dit nooit eerder meegemaakt. Herkent iemand dit????

5 jaar geleden

Reactie op Vina88

Gisteravond begon het precies om 6 uur, kramp onderin me buik trok zeer sne ...
Gewoon meteen bellen naar je vk. Die kunnen je vaak vertellen wat het zou kunnen zijn en of het onschuldig is of niet. Desnoods dat ze even wat controles kunnen doen. Succes 🌸

5 jaar geleden

Reactie op Vina88

Ik zou idd even bellen!! Succes 😘

5 jaar geleden

Hoe is het afgelopen?

5 jaar geleden

Reactie op Vina88

Verloskundige zijn normaal 24u beschikbaar, je kan ze altijd bellen hoor. Nu in het weekend weet ik niet. Maar je anders niet aantrekken hoe laat het is, ze zijn er om je te helpen he. Het houd precies ook wel heel lang aan de pijn dat je zegt. Als je je ongerust maakt anders naar een huisartsen post van wacht? Ik zou anders niet weten in het weekend waar je kan vragen. Op spoed desnoods. Wil je niet ongerust maken, misschien is het niks ergs, maar ik herken het niet.Wil je gewoon helpen als je je echt zorgen maakt door de raad te geven. Misschien harde buiken?

5 jaar geleden

Gewoon meteen bellen naar je vk. Die kunnen je vaak vertellen wat het zou k ...
Ik had gebeld maar ze nam me totaal niet serieus. Ze vondt het geen reden voor controle, want de volgende dag werdt ik kortademig. En ik maakte me erg ongerust ook. Maar nee. Boos opgehangen natuurlijk😡. Nu voel ik de baby niet meer nadat ik buikpijn gehad had. Ik voelde hoe het zich draaide, en lichte schopjes gaf. En die plopjes en gekietel. Ik voel al die dingen niet meer😢. Ik kan wel bellen, maar ben ook snotverkouden en nog steeds last van kortademigheid. gebeld naar corona nummer.alles zit vol. En kan pas volgende week terug bellen. Ik heb ze mijn zorgen uitgelegd, dat vonden ze vervelend maar konden niks doen. Huisarts doet ook niks, voordat je getest ben. En de verloskundige DENK ik dus ook niet.. HELP!! En nu🤷‍♀️😢🤬

5 jaar geleden

Reactie op Vina88

Ik had gebeld maar ze nam me totaal niet serieus. Ze vondt het geen reden v ...
Jeetje zeg. Niet fijn dat je niet serieus genomen word. Zo hoort het niet te zijn vind ik. Misschien een doppler aanschaffen via marktplaats ofzo?? Kun je toch even luisteren... en als de verhoudingen zo blijven tussen jou en je vk, misschien overwegen een andere te nemen? Je moet altijd terecht kunnen voor vragen of als je je ongerust voelt

5 jaar geleden

Reactie op Steffi V

Verloskundige zijn normaal 24u beschikbaar, je kan ze altijd bellen hoor. N ...
Verloskundigen slapen ook hè 🙈 Zou ze alleen wakker bellen voor echt spoed. Mn beste vriendin is vlk en hoevaak ik hoor voor welke dingen mensen de spoed lijn bellen 😟