12 Reacties

4 jaar geleden

Volgens mij heeft het er vooral mee te maken dat ze nog niet zo goed weten wat chiazaad tijdens zwangerschap doet. En mogelijk heeft het met bloedverdunnende en bloeddruk verlagende werking te maken?

4 jaar geleden

Ik heb dit inderdaad ook gelezen.. Staat ook op de app van ‘ZwangerHap’. Ik eet ook al mijn hele zwangerschap gewoon chia zaad en lijnzaad door mijn yoghurt s’ ochtends met precies dezelfde reden als jij! Kan er goed van naar de WC en het is ook nog eens gezond 😊 maak me er niet zo druk om, probeer met alles op te letten maar dit vond ik persoonlijk echt onzin.

4 jaar geleden

Oh no! Eet dit echt elke ochtend door m’n kwark! Al de gehele zwangerschap. 😅 Naja dan zal m’n lichaam er nu wel aan gewend zijn denk ik dan. 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Kellssss

Ik heb dit inderdaad ook gelezen.. Staat ook op de app van ‘ZwangerHap’. Ik ...
Fijn te lezen! Snap helemaal wat je bedoeld. Helemaal als ik de richtlijnen in Engeland en de VS erop na sla, daarin wordt juist gezegd dat chia zaad voor zwangeren vele voordelen heeft. Ik leg het naast me neer, een goede stoelgang is ook heel wat waard 😂🙈

4 jaar geleden

Reactie op Eva Zee

Oh no! Eet dit echt elke ochtend door m’n kwark! Al de gehele zwangerschap. ...
Jaa, zo zat ik dus ook even! Maar alleen in Nederland zeggen ze dat het niet mag, zonder gegronde reden vind ik.. Lekker blijven eten, dat ga ik in ieder geval wel doen 🙈

4 jaar geleden

Mijn verloskundige raadt het zelfs aan haha!

4 jaar geleden

Reactie op siemf

Mijn verloskundige raadt het zelfs aan haha!
Oh fantastisch dit. Ik ben door al jullie reacties in ieder geval van mijn 'slechte' gevoel af ook! 🥰 Fijn

4 jaar geleden

Ik was ook helemaal in de war toen ik erachter kwam! Juist zo lekker en handig voor de stoelgang! Al die ongegronde oordelen over superfoods! Volgens het voedingscentrum is zoveel niet goed, maar het gaat om balans toch🙄 Nu de bevalling dichterbij komt ben ik wel gestopt met chia ivm de bloedverdunnende werking, gewoon omdat het wat beter voelt qua voorbereiding 😅

4 jaar geleden

Nou.. ik eet het de hele zwangerschap al. 🤣

4 jaar geleden

Er gaat ook elke ochtend een klein schepje lijnzaad voor mijn yoghurt hoor! Anders kan ik echt niet naar de wc 😜

4 jaar geleden

Ik heb zwangerschapsdiabetes en gaf aan dat ik ook elke ochtend chiazaad eet. Ik vroeg of ik dit mocht blijven eten, in combinatie met havermout en lijnzaad. De diëtiste zei dat dit net heel gezond is en ik dit mag blijven eten. Ik eet dit dus ook elke ochtend 🤭

2 jaar geleden

Op de zwangerhap -app staat chiazaad gwn goedgekeurd.