27 Reacties

5 jaar geleden

Ja, ik begrijp je 100 procent! Ik was normaal altijd in de weer met vrienden, familie en kon heel moeilijk alleen zijn. Sinds dat ik zwanger ben, lig ik het liefst boven zonder prikkels en mensen om me heen. Vriendinnen willen allemaal langskomen, maar merk dat ik er gewoon echt geen zin in heb. Gelukkig begrijpen ze dit en hoef ik me in die zin niet te verantwoorden, maar toch voel je je ergens schuldig.

5 jaar geleden

Heel normaal proces volgens mij! Je bent je psychisch aan het voorbereiden op de bevalling en langzaamaan aan het terug trekken. Echt doen wat het beste voor je voelt en het klinkt alsof dit het beste voor je is. Niet schuldig voelen, het is jouw/jullie zwangerschap en bevalling. Lekker terug trekken dus!

5 jaar geleden

Helemaal niet gek! Ik zeg het ook gewoon tegen mensen dat ik er totaal geen zin in heb nu en iedereen begrijpt het gelukkig😊😊

5 jaar geleden

De zwangerschap van iedereen ontneem... jeetje wat een uitspraak. 😖 Nou maak je niet druk 😘 en je bent al lang zwanger dus dan hadden ze er maar eerder al van moeten genieten haha tijd zat gehad in 39 weken ;) Jij moet je goed voelen. Ik zei gister ook tegen m’n vriend wil je me even met rust laten. Het kwam ook vrij lelijk uit m’n mond 😅 ‘Ik zit/lig graag ff naast je op de bank, (hij was een spelletje aan doen) ik kijk graag mee maar passief niet actief met 20 vragen per minuut 😂 🧘🏻‍♀️ ff zen 🧘🏻‍♀️

5 jaar geleden

De zwangerschap van iedereen ontneem... jeetje wat een uitspraak. 😖 Nou maak je niet druk 😘 en je bent al lang zwanger dus dan hadden ze er maar eerder al van moeten genieten haha tijd zat gehad in 39 weken ;) Jij moet je goed voelen. Ik zei gister ook tegen m’n vriend wil je me even met rust laten. Het kwam ook vrij lelijk uit m’n mond 😅 ‘Ik zit/lig graag ff naast je op de bank, (hij was een spelletje aan doen) ik kijk graag mee maar passief niet actief met 20 vragen per minuut 😂 🧘🏻‍♀️ ff zen 🧘🏻‍♀️

5 jaar geleden

Je bent echt niet de enige! Ik krijg het niet eens voor elkaar om op appjes te reageren waarin de vraag staat "hoe gaat het?" 🙈 en dan voel ik me aso omdat ik niet reageer maar voel zo'n weerstand en vermoeiing om te reageren.. Kan het wel in m'n hoofd langzamerhand omzetten naar dat dit gewoon lekker cocoonen is en dat de mensen met vragen vanzelf het goede nieuws krijgen dat ze geboren is 😊 ze wachten dus gewoon maar even 😬

5 jaar geleden

Het is jouw zwangerschap! Niet van “iedereen om je heen”.... “iedereen om je heen” draagt niet jouw kind! En nee hoor is volgens mij heel normaal. Ik ben ook gewoon het liefst thuis met partner en kids, geen tot weinig visite en lekker hangen op de bank:):). Pak je rust, je bent niemand, en zeker niet “iedereen om je heen” wat schuldig!

5 jaar geleden

Ik begrijp het heeeeeelemaal, mensen willen me nog “even zien voordat de baby er is” maar ik heb er ook totaal geen behoefte aan.. je hoeft je echt niet schuldig te voelen!!! En sorry.. zoals iedereen al zegt; je ontneemt jouw zwangerschap van iedereen ? Whahaha....... niets van aantrekken en nog even genieten van je mini in je buikje die je nu nog voor jezelf hebt!!! 🤎

5 jaar geleden

Ja ik heb dit ook! ik heb ook het gevoel dat ik helemaal geen zin heb in mensen die de baby willen komen bekijken straks in de kraamweek... Wil dan denk gewoon even alleen zijn met me man ons kindje en de kraamhulp en meer niet.

5 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde! Familieleden die ik al maaaaanden niet heb gezien die nu opeens per se nog langs willen komen 🙄. Ik zie er echt tegenop dus ik heb aangegeven dat ik in de laatste week (of weken, ben nu 39+2) gewoon helemaal niets meer wil doen. Alleen waar ik zelf zin in heb. Dat betekent geen afspraken 🤗

5 jaar geleden

Ik heb dit ook! Opeens wilt iedereen de laatste 2 weken van me zwangerschap langs komen waar ik totaal geen behoefte aan heb en ik dus ook gewoon niet doe. Zit het liefst de hele dag binnen thuis.... heb een hond die eruit moet dus word wel gedwongen eruit te gaan maar liever niet 😅

5 jaar geleden

Heerlijk, hier precies zo! Morgen 39 weken en lekker in mijn eigen bubbel en met mijn eigen gedachten. Zelfs de tv is soms al te veel, al die prikkels brrrrrr. En al die appjes of ik er al klaar mee ben en of het nog rustig is! Begrijp me niet verkeerd het is hartstikke lief maar ik bescherm mezelf nu wel, geen blauwe vinkjes meer in mijn whatsapp😉 geeft rust. Onaangekondigde visite kan k ook niet waarderen, savonds gaat hier de deur op slot rond 7 uur. Je gaat dan toch weer in de "klaarstaan met koffie, thee en vreterij stand" en iedereen stapt zo op en ik zit weer met de rommel. Dus ja ik snap je he-le-maal!! Mensen die dat niet begrijpen......die begrijp ik niet. Van die vreselijke schuldgevoel aanpraters, bah gaan bij mij de haren overeind staan. Iedereen lijkt maar overal wat van te mogen vinden en uitspreken. Blijf lekker in je bubbel, dit is wat je blijkbaar nodig hebt😘

5 jaar geleden

Het is jouw zwangerschap en die van je man. Maar alleen jij weet hoe je je voelt. Bij mij heeft de verloskundige gezegd dat ik de laatste weken niemand meer moet zien ivm Corona en bevalling die staat te wachten. Dinsdag komt mijn schoonmoeder nog 1x bij mij thuis voor ook op mijn zoontje te letten. Ik ben dan 38 weken en daarna komt niemand meer in huis alleen mijn moeder, maar dan ook voor te poetsen🙈 . We hebben dit al een lange tijd van te voren bekend gemaakt dus gelukkig is ieder ervan op de hoogte en houden de mensen zich eraan. Wellicht ook een reden voor jou om naar buiten te brengen naar de mensen om je heen? Daar kan niemand iets van vinden

5 jaar geleden

Is heel normaal toch. Ik herken het wel. Je bevalling komt dichtbij en je bent je ‘nestje’ aan het klaarmaken voor de baby. Daar horen buitenstaanders nou eenmaal niet bij (we blijven toch gewoon dieren 😜). Zoals m’n vader zegt; nog even lekker broeden. Ik vind dat mensen ook wel een beetje laat zijn met je nog even zwanger zien terwijl je op het punt staat om te bevallen! Gewoon lekker doen wat jij wilt. Dit is de tijd om egoïstisch te zijn! Je gezin is nu even het belangrijkste.

5 jaar geleden

Heel herkenbaar! Heb ook geen zin meer in afspraken, mensen om me heen of zelfs om apps te antwoorden. Lekker genieten van rust en toeleven naar de bevalling!

5 jaar geleden

Hier ook hoor 👆🏼! Ik zie het zelf trouwens echt als een teken dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten. De tv of radio is hier soms al teveel 😅

5 jaar geleden

Ik zit hier stiekem uit de aprilgroep en heb dit al met 35 weken! Ik herken het schuldgevoel ook wel naar anderen toe, maar probeer me toch fijn terug te trekken. Hopelijk lukt het je om lekker te cocoonen!

5 jaar geleden

Ik ben nu 36 weken, maar heb dit ook al eventjes. Houd iedereen op afstand, en ben lekker in m'n uppie bezig thuis. Houd mezelf prima bezig, heb ook totaal geen behoefte aan al die goed bedoelde adviezen en praatjes 😄

5 jaar geleden

Snap je heel goed hoor. 38 weken niets van mn schoonzusters gehoord en krijg nu opeens (in de familie groepapp🥲🙄) allemaal vragen. Of ik denk dat het nog lang gaat duren. Of we al een naam hebben. Echt zin om te reageren met: weet ik veel.. en... gaat jou niets aan. Zo irritant. Weet nu al dat ze vanaf dag 1 gaan spammen wanneer ze kunnen komen. Nou oprotten. Ben geen draagkoe. 9 maanden lang geen interesse, dan ik nu ook niet. Doei. 🤣

5 jaar geleden

Ik ben morgen 38 weken, maar had afgelopen week juist ineens behoefte om iedereen te zien, was zo blij met het mooie weer! Na alle weken mensen vermijden kon ik nu lekker in de tuin langsgaan (wel maar 1 bezoekje per dag hoor, maar toch).