Contractverlenging vertellen of niet

ruy
4 maanden geleden
Volgen
Ik zit met een dilemma! Ik ben nu 5 weken zwanger en mijn contract loopt eind september af. Ik heb vorige week een gesprek gehad met mijn teamleider en hij wilt mij een vast contract geven!alleen zitten we nog in de onderhandelingen over het salaris... ik heb aan de ene kant geen goed gevoel erover omdat ik wel hoog heb ingezet en heb beloofd mij maximaal in te zetten voor het bedrijf. Ik vind het raar dat ik dan precies na mijn contractverlenging (dan 12 weken) aankom met ik ben zwanger... ik ben bang dat mijn teamleider mij achterbaks zal vinden of iets dergelijks. Ik weet dat ik het officieel niet hoef te vertellen (ben zelf jurist haha) maar waar zouden jullie doen? Helpp😃
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
18 reacties
ruy
4 maanden geleden
De vraag is natuurlijk wat zouden jullie doen😉
  • Rapporteren
Lijne
4 maanden geleden
Ik zou het wel vertellen. Openheid vind ik heel belangrijk :)
  • Rapporteren
Laiverd15
4 maanden geleden
Zoals mijn teamcoach zei.. Ach je bent er maar 4 maanden uit. Het komt allemaal wel goed ... Het is mijn nieuwe teamcoach omdat ik naar een ander team ga.. En ze mogen je niet weigeren met contract ;) dat is zwangerschaps discriminatie
  • Rapporteren
ruy
4 maanden geleden
Reactie op Lijne
Ik zou het wel vertellen. Openheid vind ik heel belangrijk :)
Is het daar dan nu niet te laat voor onderhandeling is geweest... en ik ben nu nog maar 5 weekjes zwanger...
  • Rapporteren
LauraMunck
4 maanden geleden
Ik zou het niet vertellen, gaat ze nu niets aan zo vroeg en je hebt de kans dat ze je inderdaad gaan discrimineren. Zou lekker wachten tot je je contract in de pocket hebt ;)
  • Rapporteren
soesie94
4 maanden geleden
Ik zou het ook niet vertellen.. eerst afwachten of alles goed gaat! Je bepaalt zelf of je t wel of niet zegt he. Als het je een goed gevoel geeft, kun je achteraf altijd zeggen dat je het zelf ook nog niet zolang weet
  • Rapporteren
Inaarr
4 maanden geleden
Ze mogen je niet afwijzen omdat je zwanger bent!
  • Rapporteren
NvdmB
4 maanden geleden
Ik zou het vertellen met 12 weken dan heb je zelf zekerheid en je mag toch niet ontslagen worden vanwege je zwangerschap. Ik zit in hetzelfde schuitje. Ben net van school gewisseld ( ben leerkracht in het onderwijs ) en ben 12 weken als de scholen beginnen. Het gesprek zal niet mijn meest favoriete gesprek zijn maar het hoort erbij ....
  • Rapporteren
Ghisma
4 maanden geleden
Ik snap je dilemma... ik zou het in mijn geval wel vertellen omdat ik dan open ben geweest. Naar de toekomst toe is een goede werk relatie belangrijker voor mij dan een bepaalde baan. Als ze mij niet willen hoef ik hun ook niet. Maar het ligt natuurlijk ook aan hoe hard je die baan nodig hebt. Heb je ergens in een mail staan dat ze van plan zijn je een vast contract te geven?
  • Rapporteren
Lijne
4 maanden geleden
Reactie op ruy
Is het daar dan nu niet te laat voor onderhandeling is geweest... en ik ben nu nog maar 5 weekjes zwanger...
Ik vind het te laat als alles al getekend zou zijn. Je bent nog zo pril, als ze het je kwalijk nemen dat je het niet direct na je test hebt verteld ligt dat probleem echt bij hun.
  • Rapporteren
babygirl224
4 maanden geleden
Ik zou het afwachten, je weet nooit hoe het allemaal gaat lopen en heb zo vaak verhalen gehoord dat daardoor contracten ineens niet doorgingen.. snap het dubbele want je wilt natuurlijk graag eerlijk zijn
  • Rapporteren
i2905
4 maanden geleden
Ik zou het nog niet vertellen, je bent nu 5 weken en je hebt die week ervoor te horen gekregen dat je verlengd wordt? Dan hoef je nu toch niet speciaal hiervoor nog een extra gesprek aan te vragen. Het kan heel goed zijn dat je tijdens dat gesprek nog niet eens wist dat je zwanger was. Ik ben zelf ook heel open en ben het liefst van nature ook meteen eerlijk... ik heb volgende week een overdrachtsgesprek maar heb besloten ook nog niks te zeggen (ben dan 9w), het gaat gewoon niemand nog wat aan zolang je werk er niet onder lijdt
  • Rapporteren
ruy
4 maanden geleden
Reactie op i2905
Ik zou het nog niet vertellen, je bent nu 5 weken en je hebt die week ervoor te horen gekregen dat je verlengd wordt? Dan hoef je nu toch niet speciaal hiervoor nog een extra gesprek aan te vragen. Het kan heel goed zijn dat je tijdens dat gesprek nog niet eens wist dat je zwanger was. Ik ben zelf ook heel open en ben het liefst van nature ook meteen eerlijk... ik heb volgende week een overdrachtsgesprek maar heb besloten ook nog niks te zeggen (ben dan 9w), het gaat gewoon niemand nog wat aan zolang je werk er niet onder lijdt
Klopt. Ik zag ook ergens staan dat iemand zei zou je het vertellen als je geen verlenging had. Dan had ik ook tot 12 weken gewacht maar goed ben toch wel een beetje bang
  • Rapporteren
Sasha88
4 maanden geleden
Bij mij ook ongeveer hetzelfde.. Krijg per 1 sept een vast contract (toegezegd per mail). Nu 6+2 zwanger, ik ben van plan het pas in sept te vertellen als ik rond de 13 weken ben. Wil geen risico nemen dat ik door mijn zwangerschap toch ineens geen vast contract krijg...
  • Rapporteren
rainbowontheway
4 maanden geleden
Wachten tot 12-14 weken is volstrekt normaal, contractverlenging of niet. Laat je niet gek maken! Je hoeft je niet schuldig te voelen omdat je een baarmoeder hebt ;-)
  • Rapporteren
marloesK85
4 maanden geleden
Lekker tekenen! Ze zullen je nooit uitzetten met reden zwanger,maar allerlei andere redenen die waarschijnlijk nergens op slaan. Ik ben nu 8 weken en zit nog in mn proeftijd, als die erop zit zal ik ook kort daarna “het gesprek” aan moeten.. net als jij verheug ik me er niet op.. maar je moet beoordeeld worden op je kunnen en inderdaad niet op je baarmoeder ;)
  • Rapporteren
AnneO
4 maanden geleden
Vanaf oktober krijg ik een contract ipv detachering met urenophoging, ik zeg voor nu nog niks. Ze kennen mijn kinderwens, na 5 mk waarvan 1 bbz in de tijd dat ik er werk
  • Rapporteren