20 Reacties

3 jaar geleden

Ik begrijp dit, ik werk ook in de zorg en op mijn afdeling momenteel nog niet maar wel in de bouw, zelf ben ik vorige week positief getest geweest na 7 dagen terug moeten gaan werken de dokters zeggen dat er geen invloed op heeft waar ik me niet achter sta door onbekendheid hiervan. Van zodra het op onze afdeling is ga ik thuis blijven waar mijn collega's achter staan bij deze keuze enkel weet ik nog niet hoe ik wettig thuis kan zijn

3 jaar geleden

Reactie op Astrid Nelen

Ik begrijp dit, ik werk ook in de zorg en op mijn afdeling momenteel nog ni ...
Vind het echt heel.lastig Vandaag ook gewoon gewerkt met deze client ( en niet op 1,5 meter afstand ) Mn moeder is al aan het steigeren dat ze absoluut niet wil hebben dat ik ga

3 jaar geleden

Ik werk zelf ook in de zorg. Wij werken preventief vanuit de organisatie met mond kapjes en wij mogen iemand met corona niet verzorgen als je zwanger bent en anders ga je ik een heel pak naar binnen

3 jaar geleden

Snap ik! Zou ik ook hebben. Misschien met je leidinggevende een gesprekje hebben over andere werkzaamheden op de werkvloer of tijdelijk naar een andere afdeling gaan? Leuk is het niet, maar ja..

3 jaar geleden

Ik werk zelf ook in de zorg. Op de OK. Bij ons is het nu zelfs zo krap met personeel dat wanneer een collega wordt getest op Corona hij/zij gewoon mag komen werken. Dus het zou kunnen dat zo’n collega eind van de dag positief blijkt en dan lekker de hele dag gewerkt heeft. En op een OK is 1.5 meter afstand houden gewoonweg niet mogelijk. Ik vind het verschrikkelijk op deze manier te moeten weken. Voor de patiënten uiteraard... maar ook voor mezelf

3 jaar geleden

Ik volg mee ik voel me ok erg onzeker hier over😪 werk ook in de zorg

3 jaar geleden

Ik werk in de kinderopvang en maak mij ook zorgen, omdat een collega positief is getest. Ze was gewoon komen werken met hoesten, "want dat heeft ze elk jaar"! Toch het risico genomen om te gaan werken met alle mogelijke gevolgen vandien! Mijn directe collega heeft dus een tijdje met haar gestaan. Dan zegt men "als het langer dan 15 min.is en binnen 1,5m.! Besmet is toch besmet??? Mijn directe collega is ook bang dat, wanneer ze zonder klachten gaat werken, ze alnog andere collega's en vooral mij besmet en haar man, kinderen, kleinkinderen. En zonder klachten wordt er niet getest...

3 jaar geleden

Ik werk ook in het ziekenhuis op positieve en verdenkingen covid kamers. Vaak ben je dan nog beter beschermd dan op kamer of afdelingen zonder covid. Voor je zelf let je op de extra maatregelen zoals vaak hand desinfectie.

3 jaar geleden

Ik ga zo zelf voor test, denk verkoudheid/ beginnende griep maar toch maar testen. Vind het spannend helemaal nu met de zwangerschap

3 jaar geleden

Reactie op Ilonak89

Ik werk zelf ook in de zorg. Wij werken preventief vanuit de organisatie me ...
Wij werken sinds gister preventief met mondkapjes. Het was wel even wennen, maar alles om die rot ziekte buiten de deur te houden. #staystrong

3 jaar geleden

Wij hebben het op onze woongroep gehad. Op het werk ben je beter beschermd als in de supermarkt of dergelijke. Ik ging niet bij de positieve cliënten naar binnen dat deed mijn collega alleen als t echt moest ging ik na binnen. Zolang je je aan de “regels” houd is de kans klein. Ik snap je bezorgdheid deze had ik ook zeker hoor. Let op je eigen gezindheid en laat je testen wanneer je denkt dat je klachten hebt.

3 jaar geleden

Hier ook in het ziekenhuis aan het werk, op onze afdeling een aantal positieve collega’s en patiënten die ik verzorgd heb zonder beschermde maatregelen omdat we het nog niet wisten. Opzich kan het nu nog niet zo’n kwaad maar ga toch wel even praten met m’n baas over de komende tijd en vooral vanaf 28 weken, want dan kan het (vooral voor jezelf) wel wat ernstiger verlopen.

3 jaar geleden

Reactie op Sigrid1980

Ik werk in de kinderopvang en maak mij ook zorgen, omdat een collega positi ...
Moet ze sowieso niet getest worden omdat ze samen gewerkt hebben?

3 jaar geleden

Reactie op Lijne

Moet ze sowieso niet getest worden omdat ze samen gewerkt hebben?
Meerdere collega's dit weekeind met verkoudheidsklachten die zich di of wo pas kunnen laten testen. Tot die tijd in onzekerheid. Ik bel morgen gyno met zorgen en of ik kan gaan werken.

3 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg met corona patienten. Maar ik ben het eens met het gegeven dat je, als je weet dat iemand positief is, je juist extra beschermd bent. Het risico zit in het contact met mensen/patienten waarvan het (nog) niet bekend is dat ze corona hebben. En dat risico loop je ook in een restaurant, bij vrienden of familie.

3 jaar geleden

Ik ben arts in Den Haag en heb een baan waarbij afstand houden van collega's en patiënten onmogelijk is. Wij werken veelal zonder bescherming, behoudens bij verdachte patiënten. Onder collega's waren ook diverse besmettingen, ik voelde mij een week geleden steeds onrustiger worden erbij en had een gesprek met de bedrijfsarts aangevraagd om te vragen naar tips voor risico verkleining of beschermingsmiddelen. Die was heel rigoureus en adviseerde per direct gezien huidige situatie de werkzaamheden aan te passen en vanuit huis te werken, gezien ze zwangeren in het algemeen onder hoog risicogroep rekenen. Ik ben hier nu erg door gerustgesteld. Ik zou dus zeker op je werk ook even kijken of je contact kan hebben met de bedrijfsarts en wat die aanraad en met dat advies naar je manager gaan om afspraken te maken!

3 jaar geleden

Reactie op Vakantiebaby

Ik ben arts in Den Haag en heb een baan waarbij afstand houden van collega' ...
Volgens de site van het rivm vallen wij nog steeds niet onder de risicogroep. In een eerder berichtje hier lees ook bij 28wkn wel risicogroep. Hoe zit dit nu precies?

3 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg. Als ik het gevoel heb dat het werk niet meer veilig is ga ik zelf met een mond kapje werken denk ik. Preventief. En een gesprek met de bedrijfsarts zou ook een goed idee zijn denk ik. Pas vanaf 28w zijn we hoog risico dacht ik

3 jaar geleden

Reactie op Soapy

Volgens de site van het rivm vallen wij nog steeds niet onder de risicogroe ...
Klopt dat dacht ik dus ook eerder. Maar er is een aantal weken geleden een artikel verschenen in het Nederlands tijdschrift voor geneeskunde waar gesuggereerd wordt dat er vooral gewoon veel onbekend is over de mogelijke gevolgen van covid-19 voor de foetus en dat andere virus epidemieën hebben bewezen dat er toch verhoogd risico is op miskraam/vroeggeboorte en afwijkingen. Covid kan in ieder geval bij koorts verhoogd risico geven op miskraam en vroeggeboorte en verder is er vooral te weinig bekend over de mogelijke gevolgen doordat het nog niet zo lang bestaat. De bedrijfsarts zei tegen mij dat ze het door deze onzekerheid toch onder hoog risicogroep rekenen, de hele zwangerschap. Omdat een onbekend risico ook een risico is. Vanaf 28 weken heeft het duidelijk nadelige gezondheidsconsequenties voor de moeder omdat de longen verminderd ruimte hebben in de buik. Dus dan is in ieder geval een verhoogd risico en is het bij ons op werk absoluut verboden om patiëntencontact te hebben. Nu heb ik een baan waar persoonlijke beschermingsmiddelen dragen niet goed mogelijk is dus dat zal meespelen in de beslissing van de bedrijfsarts dat ik nu enkel vanuit huis werk. Maar alsnog zou ik dus iedereen aanraden een gesprek met de bedrijfsarts aan te vragen om op de specifieke werkplekken te kijken naar mogelijkheden om het risico te verkleinen.

3 jaar geleden

Sinds zaterdag werken wij preventief met medische mondkapjes op. Ik werk in het verpleeghuis, op woongroepen voor ouderen met dementie. Hier is de 1,5m afstand niet te doen dus nu gedurende de dienst altijd een mondkapjes op. Voor personeel, bezoek, vrijwilligers geldt allemaal deze regel nu. Echter stelt het mij niet echt gerust.