24 Reacties

5 jaar geleden

Ook een lakentje en een hydrofiele doek voor onder het hoofdje

5 jaar geleden

Wij hebben het zo gedaan

5 jaar geleden

Reactie op Dv2020

Wij hebben het zo gedaan
Miss een tip, die kreeg ik van mijn kraamverzorgster bij mijn 1e zoon. De punt van de hydrofiele doek naar beneden leggen. Want zo zou de baby met zijn handjes de doek eventueel over zijn hoofdje kunnen trekken, was haar antwoord. Ik als panische moeder heb toen zelf ook maar besloten een grote hydrofiele doek op het bedje te leggen, zodat deze goed onder het matras bleef zitten.

5 jaar geleden

Lakentje onder het dekentje, overslag van ongeveer 20 cm. Voordeel is ook dat je deken zo schoon blijft.

5 jaar geleden

zo 😅

5 jaar geleden

Reactie op Dv2020

Wij hebben het zo gedaan
Leuk hier precies dezelfde 🌙💭

5 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Leuk hier precies dezelfde 🌙💭
Mooi! Zit die slinger met lampjes(?) aan de klamboe vast? Of is het een losse?

5 jaar geleden

Nog niet netjes, even snel gedaan. Zoiets!

5 jaar geleden

Reactie op kuip

Miss een tip, die kreeg ik van mijn kraamverzorgster bij mijn 1e zoon. De p ...
Hier werd door de Kraamzorg al gezegd: geen hydrofiele doeken in bed. Ook geen kersenpitje voor het kindje ( kipkep tegen buik krampjes) en mag niet worden ingebakerd enz. Of in een swaddle. Pffff wat een verschillende regels overal.

5 jaar geleden

Reactie op plien306

Hier werd door de Kraamzorg al gezegd: geen hydrofiele doeken in bed. Ook g ...
Kipkep nooit van gehoord. Even opzoeken. Ja overal anders, ze brengen je wel aan het twijfelen 😏

5 jaar geleden

Hij is nog wat te hoog opgemaakt. Maar ook hier een lakentje en deken. Omdat wij aerosleep gebruiken hebben weer geen hydrofiele luier onder liggen.

5 jaar geleden

Reactie op kuip

Kipkep nooit van gehoord. Even opzoeken. Ja overal anders, ze brengen je we ...
https://kipkep.nl/product/woller-warmtekussen/ Maar ja. Kraamzorg zegt dus no Go ( als in gevaarlijk) op bijna alle extra’s of hulpmiddelen. Zelfs als ze io arts of osteopaat zijn. Dus geen hydrofiele doek. Geen kersenpit. Geen driehoek voor zijslaao geen inbakeren geen swaddle. En onze Kraamzorg zei zelfs ; geen slaapzak de eerste weken/ 2 maanden. Zoveel verschillende adviezen en regeltjes.

5 jaar geleden

Reactie op Dv2020

Wij hebben het zo gedaan
Mag ik vragen vanwaar het dekentje is ik vindt hem echt super leuk !

5 jaar geleden

Reactie op leeuwin89

Mooi! Zit die slinger met lampjes(?) aan de klamboe vast? Of is het een los ...
Het is een losse lichtslinger, op batterij van de xenos. Als de kleine er echt in gaat 'slapen' krijgt de licht slinger een ander plekje voor de veiligheid. Maar vond hem nu zo schattig daar vooral savonds even aan en dan het kamertje bewonderen. En de eerste maanden licht ze bij ons op de kamer in de co sleeper🥰

5 jaar geleden

Reactie op D91.

zo 😅
Leuk! Welk dekentje is dit?

5 jaar geleden

Ik wist dat eerst ook niet! Kraamzorg hielp ons, ik moest bijna huilen in de Ikea omdat ik het niet snapte bij onze eerste 🤣🙈

5 jaar geleden

Matras, matrasbeschermer, hoeslaken, hydrofiele doek bij hoofdje, laken en deken. En een Ollie die toezicht houdt natuurlijk 🤣 ik heb eigelijk ook 2 aerosleep topdekmatrassen -en hoezen gekocht maar dat werd afgeraden in het begin als ze nog een kruik in bed hebben. Als deze lekt verspreid dit in mum van tijd door het bedje, wat je niet wilt! Zodra de kruik weg mag doe ik ze wel erin.

5 jaar geleden

Reactie op MamavanL&L

Hij is nog wat te hoog opgemaakt. Maar ook hier een lakentje en deken. Omda ...
En bij mij is juist weer gezegd dat aerosleep de eerste maanden niet mag..... Dit omdat het matras en de topper teveel lucht laten circuleren waardoor de baby weer te koud of te warm gaat worden. Ook de aanbevolen elektrische kruik mag niet.... Aerosleep en elektrische kruik mag onze kraamzorg dus absoluut niet mee werken. Dus kon ik afgelopen week voor het wiegje een nieuw matras en hoeslakens en kruiken kopen....🥴

5 jaar geleden

Reactie op kiek82

En bij mij is juist weer gezegd dat aerosleep de eerste maanden niet mag... ...
Bijzonder, wij gebruiken allebei! Hebben we bij onze eerste ook gedaan vanaf begin. Nou had ik toen ook geen goede kraamverzorgster en is onze zoon hoog zomer geboren. Dus die had z’n 3 dag ook al geen mutsje meer op en geen kruik nodig. Ik wacht her rustig af wat ze hier zeggen😉 Heb alleen maar de elektrische kruik dus daar moet ze het dan maar gewoon mee doen🤣 net als de aerosleep

5 jaar geleden

Reactie op MamavanL&L

Bijzonder, wij gebruiken allebei! Hebben we bij onze eerste ook gedaan vana ...
Je kan altijd de topper er even afhalen, want daar gaat het vooral om die eerste weken. Het matras wat eronder zit mag volgens mij wel gewoon. Wij hebben zelf expres in de wieg geen aerosleep genomen en in de ledikant wel.