3 Reacties

één maand geleden

Eerste regels zijn precies mijn dochter en zij heeft dit ook op bepaalde momenten. Ik denk niet dat je er veel aan kan doen behalve zo min mogelijk druk ergens op leggen, maar volgens mij doe je dat al. En nooit doen alsof ze zich aanstelt, kind voelt zich nu eenmaal zo. Wel kan je de andere mensen aanspreken wanneer zij haar proberen te overtuigen. Als ze iets niet wil, wil ze niet, klaar. Hopelijk groeien ze eroverheen 🙂

één maand geleden

Reactie op Erka

Eerste regels zijn precies mijn dochter en zij heeft dit ook op bepaalde mo ...
Jaa dat denk ik ook! We nemen inderdaad in ieder geval altijd haar gevoelens serieus. Anderen erop aanspreken is zeker een leerpunt van mij, want ik vind het überhaupt moeilijk om iemand ergens op aan te spreken. Ben dan al snel bang dat het te hard of onaardig overkomt. Is onzin natuurlijk 😅 Ik had nog eea opgezocht op internet en kwam iets tegen over “high willed/hoogsensitieve kinderen”. Die combinatie klopt zo erg bij mijn dochter en verklaart het contrast heel erg. Extravert en prikkels/adrenaline opzoeken maar ook hooggevoelig

één maand geleden

Reactie op MH1122

Jaa dat denk ik ook! We nemen inderdaad in ieder geval altijd haar gevoelen ...
Je hoeft ook niet hard of onaardig over te komen als je het gewoon kort uitlegt, dat overtuigen een druk op haar legt waardoor ze blokkeert. En als ze daar niet tegen kunnen, jammer voor ze, je dochter zal je dankbaar zijn 😋