13 Reacties

3 jaar geleden

Ik herken dit heel erg! Ik heb het ook gehad met zo’n drijf matje voor in bad! Ze hoestte ook nadat ik haar bovenwater haalde en huilen van de schrik. T was denk maar 1 seconde dat ze kopje onder ging maar ik schrok zo erg heb echt staan huilen. Uiteindelijk is er gelukkig niks aan de hand geweest met second drowning. Ik denk niet dat ik je echt kan helpen met gerust stellen maar ik herken zo je angst.

3 jaar geleden

Als dat zo zou zijn dan zou je je kindje nooit onder water kunnen doen. Hier gaat mijn zoontje zelfs wekelijks kopje onder tijdens zwemles. Wellicht stelt onderstaande je gerust: Als een kind onder water komt, knijpt de toegang tot de longen zich reflexmatig dicht. Pas als je langer onder water blijft, gaat de toegang open en kan er water in de longen komen. Valt je kind dus in het water en gaat hij even kopje onder, dan is de kans klein dat er water in zijn longen is gekomen. Ook als hij even flink moet hoesten na het boven komen, is er geen probleem. Hij kan namelijk wel water in zijn mond en keel krijgen. Pas als je kind langer onder water is geweest wordt het risico groter. Dat is eigenlijk alleen het geval bij een serieuze bijna-verdrinking. Het loopt dan maar net goed af en misschien heeft het kind zelfs een tijdje niet geademd.

3 jaar geleden

Reactie op pvanveen

Ik herken dit heel erg! Ik heb het ook gehad met zo’n drijf matje voor in b ...
Vreselijk hè.. heb er zo last van! Vriendin van mij zat er zelfs bij en die zegt ook dat het echt maar even was maar helpt niet haha Bedankt voor je begrip! Fijn dat ik niet de enige ben met deze angst 🙈☺️

3 jaar geleden

Reactie op SaintlyPumpkin

Als dat zo zou zijn dan zou je je kindje nooit onder water kunnen doen. Hie ...
Ah dankjewel! Het was echt seconde werk maar dat koppie onder water beeld krijg ik niet van mijn netvlies bah bah Fijne uitleg.. stelt mij zeker gerust ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Krissie90

Ah dankjewel! Het was echt seconde werk maar dat koppie onder water beeld k ...
Gelukkig😊 Hier is het ook wel eens gebeurd hoor. Je draait je even om en ze liggen onder water.. mijn zoontje is ook in het zwembad wel eens gevallen en kopje onder gegaan. Ja, even hoesten en weer door. Zolang ze niet gevaarlijk lang onder water zijn is er niks aan de hand😊

3 jaar geleden

Die van ons gaat vanaf 3 maanden elke week met zwemmen 1 of 2x helemaal onder water en moeten ze 2/3 seconde naar je toe trappelen (uit reflex). Kan dus helemaal niets kwaad! Ik snap dat je geschrokken bent! Maar niets aan de hand 😘

3 jaar geleden

Maak je geen zorgen hoor! Wij gaan elke week baby zwemmen en daar gaan we elke week even helemaal kopje onder. ☺️

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie fijne reacties! Kleine dame had vannacht heerlijk geslapen en ook op de opvang erg vrolijk.. niks aan de hand dus! 😄🙈

3 jaar geleden

Wat is dit schrikken voor je geweest. Wij doen al 9 maanden aan babyzwemmen en nog steeds is het altijd verslikken met kopje onder gaan (meermaals per les). Hoest een keer daarna maar is niet erg. Misschien stelt het je gerust?

3 jaar geleden

Euhm.. Mijn kind gaat iedere badsessie wel 4x kopje onder.. Ik laat haar ook rustig even zelf overeind komen. Wreed he? Nee, ze vind het prachtig, heeft ze bij babyzwemmen geleerd.

3 jaar geleden

Euhm.. Mijn kind gaat iedere badsessie wel 4x kopje onder.. Ik laat haar oo ...
Haha nee hoor zeker niet wreed. Ik ben gewoon erg zuinig op m’n meisjes en ben als de dood dat ze wat overkomt Helaas is babyzwemmen niet elke week aan de orde hier met een tweeling, ze gaan in ieder geval om de week! 😄

3 jaar geleden

Reactie op Annabel92

Wat is dit schrikken voor je geweest. Wij doen al 9 maanden aan babyzwemmen ...
Ja de meisjes gaan nu om de week naar baby zwemmen. Helaas kwam dit er steeds niet van met corona en kinder ziektes maar nu gaan ze braaf met papa en oma om de week.. dus dan gaat ze er vast aan wennen en mama ook😄😄 bedankt voor je reactie hoor, stelt mij gerust!

3 jaar geleden

Kort kopje onder is volgens mij echt niet gevaarlijk 😀