27 Reacties

3 jaar geleden

Ik vind het ook zooo spannend, kan het echt geen moment van de dag los laten. Ik ben vandaag precies 5 weken. Wij hebben er inderdaad ook nog aan gedacht wat testen te halen, maar mijn man zei ook dat we ons daarmee alleen maar gek gaan maken.. mijn tip aan jou is dan ook probeer ervan te genieten en gun jezelf wat rust. Het groeit nu vanzelf en jij kunt er nu niks meer aan doen, dan heel goed voor jezelf zorgen. Wat je nu echt moet regelen is een afspraak bij de verloskundige voor een intake en voor de eerste echo! Dat is het enige dat wij al echt geregeld hebben. Ik heb mijn eerste echo 20 juli en wil dat graag afwachten voordat ik echt andere dingen ga regelen/doen. Maar vooral: GENIETEN!!!

3 jaar geleden

Ik ben nu net in verwachting van mijn tweede kindje. Ik laat nu eens bloed afnemen, dan maak ik een afspraak bij de gynaecoloog. Tussendoor test ik niet. Je zal het wel voelen aan je lijf mocht er iets verkeerd lopen. Maar als jou dat gemoedsrust geeft moet je dat zeker gewoon doen Ik probeer me nu nog niet teveel te hechten aan het idee dat er nog eentje bijkomt.

3 jaar geleden

Reactie op babykjl

Ik vind het ook zooo spannend, kan het echt geen moment van de dag los late ...
Dankjewel! Ik had er al een heleboel gehaald en nu heb ik er nog... 9, inclusief een clearblue digital. Daarna mag ik echt niet meer testen hihi. Ik ben nu 4 weken en 3 dagen, dus nog heel vroeg! De afspraak geregeld inderdaad, vrijdag 24 juli. Nog maar 3 weken en 6 dagen wachten hahaha. Normaal vliegen de dagen voorbij en nu lijken ze te kruipen. Herken je dat?

3 jaar geleden

Reactie op Ck310618

Ik ben nu net in verwachting van mijn tweede kindje. Ik laat nu eens bloed ...
Na resultaat van de bloedtest ga ik ook al kijken voor crèche... Is hier in de regio blijkbaar niet eenvoudig. Ik gaf het vorige keer ook door aan mijn verzekeringskantoor en ging al eens luisteren voor de hospitalisatieverzekering, wat de mogelijkheden waren.

3 jaar geleden

Reactie op Ck310618

Na resultaat van de bloedtest ga ik ook al kijken voor crèche... Is hier in ...
Pff jaaa dat herken ik zeker! Elke dag gaat inderdaad super sloom, en ik ben echt heel vermoeid maar ik kan gewoon niet slapen. Het is bij mij inderdaad ook mijn eerste dus alles is nieuw. Ik ben nu in ieder geval super misselijk en zelfs van dat gevoel kan ik genieten. Ik heb ook al een aftelkalender gemaakt, nog 22 dagen.. voelt wel als 22 jaar 😂

3 jaar geleden

Reactie op babykjl

Pff jaaa dat herken ik zeker! Elke dag gaat inderdaad super sloom, en ik be ...
Ja dagen tussen het vaststellen en die eerste afspraak kruipen voorbij 😅.

3 jaar geleden

Reactie op Ck310618

Na resultaat van de bloedtest ga ik ook al kijken voor crèche... Is hier in ...
Oh ja, dat hadden ze mij inderdaad ook als tip gegeven. Maar ik vond dat nog wel heel vroeg. We hebben wel al een opvang uitgekozen maar gaan pas regelen na de echo op 20 juli. Welke regio woon jij?

3 jaar geleden

Reactie op babykjl

Pff jaaa dat herken ik zeker! Elke dag gaat inderdaad super sloom, en ik be ...
Al misselijk? Oeps! Dat gaat snel haha. Hier alleen gevoelige borsten met vlagen en steken/krampen down under zeg maar. Slapen, ho maar. Elke ochtend veel te vroeg wakker. Wat leuk een aftelkalender. Welke gebruik jij?! Hahaha. Ik weet het sinds dinsdag avond en de dagen gaan echt in slow motion ja, zeker met de bevestiging van de eerste afspraak. Wil zo graag dat kleine mensje zien. 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Ck310618

Na resultaat van de bloedtest ga ik ook al kijken voor crèche... Is hier in ...
Slimme tip. Ik woon omgeving Amersfoort, jullie? De kinderopvang wordt nog wel een ding, want ik werk als pedagogisch coach in de kinderopvang en ben niet gauw tevreden hahaha!

3 jaar geleden

Reactie op Vanosmelanie

Al misselijk? Oeps! Dat gaat snel haha. Hier alleen gevoelige borsten met v ...
Gevoelige borsten heb ik niet, die steken/krampen wel, verloskundige zei dat dat de innesteling is.. heel bijzonder om te voelen! Maar inderdaad, slapen is voor mij deze periode ook niet weggelegd. Ik gebruik de app: aftellen.

3 jaar geleden

Ik heb na de 2 testen de vorige week, niet meer getest. Ik ben nu 4.4 weken. Zolang het nog goed voelt zal ik ook niet testen, ik heb wel last van een opgezwollen buik, pijnlijke borsten en een soort bandenpijn. Dat vind ik totaal niet erg, zo weet ik dat het nog goed zit. Het is ons eerste kindje, en zijn er misschien wat nuchter in. Maar daar voelen wij ons juist prettig bij. Tuurlijk gaat er wel eens door mijn hoofd dat het mis kan gaan. Maar ik houd dan liever vast aan het positieve dat ik voel.

3 jaar geleden

Reactie op Vanosmelanie

Slimme tip. Ik woon omgeving Amersfoort, jullie? De kinderopvang wordt nog ...
Herkenbaar! Ik heb in de kinderopvang gewerkt in Amersfoort. Nu ben ik gastouder en dit kleintje blijft heerlijk thuis bij mij.

3 jaar geleden

Reactie op babykjl

Gevoelige borsten heb ik niet, die steken/krampen wel, verloskundige zei da ...
Super leuk idee!

3 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik kon het in het begin ook niet geloven. Mijn eerste test had dan ook zo'n licht streepje. Ik heb ook paar dagen na een eentje gedaan en zag het streepje mooi donker worden. Gisteren heb ik een BN gehad en de nood om verder te testen is precies weg. Ik ben nu 4+2. Heb ook wel al aantal dagen last van misselijkheid, gespannen borsten en vooral vreselijke vermoeidheid. Eerste echo op 17/6 zo spannend. Wij gaan ook al beginnen kijken voor crèche.

3 jaar geleden

Reactie op Vanosmelanie

Slimme tip. Ik woon omgeving Amersfoort, jullie? De kinderopvang wordt nog ...
Ik woon in België :) dus dat is een andere werking dan bij jullie. Ik ga ook kijken om ouderschapsverlof op te nemen. Dus zal anders zijn dan bij mijn eerste kindje. Vorige keer was ze drie maand en nu zal hij /zij er 6 zijn 😅

3 jaar geleden

Ik ook hoor :) misschien over week nog eentje en dan klaar

3 jaar geleden

Reactie op CarlijnF

Ik ook hoor :) misschien over week nog eentje en dan klaar
Leuk!! Hoeveel tijd/dagen zitten er tussen deze testen?

3 jaar geleden

Ik heb er ook een handje van.. bijzonder dat ik vrijdag 24 juli ook mijn eerste echo heb en 3 maart ben uitgerekend net zoals jou!

3 jaar geleden

Reactie op Jbaby20

Ik heb er ook een handje van.. bijzonder dat ik vrijdag 24 juli ook mijn ee ...
Wat super leuk!!!

3 jaar geleden

Reactie op Astrid03

Heel herkenbaar. Ik kon het in het begin ook niet geloven. Mijn eerste test ...
Rare vraag misschien. Maar wat is BN?