16 Reacties

3 jaar geleden

Erg laag zoeken naar het hartje. En rustig zoeken, baby beweegt ook dus hartje gaat van links naar rechts 😁

3 jaar geleden

Ligt er ook aan of je placenta voor ligt😉 anders zou het kunnen zijn dat je m niet of moeilijk vind

3 jaar geleden

Wat grappig ik heb er vandaag ook 1 besteld! Komt dinsdag binnen, ben heeeel benieuwd

3 jaar geleden

Ik heb ook een doppler thuis. Ik gebruik hem max 1 à 2 keer in de week. De ene keer vind ik het hartje van onze jongen heel makkelijk, maar de laatste keer bijvoorbeeld, kon ik hem niet vinden. Het ligt er gewoon aan hoe en waar het kleintje ligt en aan de ligging van de placenta en baarmoeder. Ik word er zelf niet angstig van als ik het hartje een keer niet kan vinden, ik ben nu eenmaal geen proffesional erin.

3 jaar geleden

Heb de angelsound van mn vriendin te leen, vanavond ff gebruikt om t hartje te luisteren en aan mn vriend te laten horen. Gezien placenta gedeeltelijk voor ligt en de rand baarmoeder 1/2 s/n ligt, moest ik even zoeken. Zeker omdat baby nog klein is (bijna 16 wk), maar diep richting symfyse gericht en konden we m prima horen. Succes met de doppler

3 jaar geleden

Ik heb ook een doppler thuis. Ik twijfelde wel om hem aan te schaffen. Inderdaad omdat je er ook onzeker door kan worden, als je het hartje niet vind. Maar omdat ik vaak met bloedingen kamp, toch 1 gekocht. Nu kan ik zelf even luisteren voordat ik mezelf laat checken bij de vk. #16.5weken

3 jaar geleden

Tussen navel en schaambeen starten met zoeken

3 jaar geleden

Ik ben ook 16 weken dus dan is toch ook het beste om laag te zoeken ?

3 jaar geleden

Doppler al gebruikt voor de 13 weken. Flink zoeken boven schaambot. Maar eenmaal gevonden dan goed hoorbaar!! Soms als de baby draait kan ik t hartje weer kwijt zijn. Tip! Doe rustig aan, en soms kan kantelen al verschil uitmaken!

3 jaar geleden

Ik heb hem nooit gehad. Als je hem overhoop niet kan vinden maak je je toch vaak onnodig zorgen. De laatste controle (16) weken raakte mijn verloskundige bijna in paniek want vond het hartje dus niet. Gelukkig met echo wel snel gevonden.

3 jaar geleden

Reactie op MirandaJazz

Ik ben ook 16 weken dus dan is toch ook het beste om laag te zoeken ?
Yes! Ik ben morgen 18 weken en moet nogsteeds net boven het schaambot met de doppler. Je baby zit echt nog onder de navel helemaal. Bij ons toevallig altijd links onderin goed te horen, dus weten ook waar we moeten zoeken🥰 maar kan straks natuurlijk veel meer bewegen, tot nu toe veel links

3 jaar geleden

Het is niet zo makkelijk als het lijkt, dus denk er niet te licht over is mijn advies. Het is ook mogelijk dat je het hartje niet kan vinden en dat kan best wat stress opleveren

3 jaar geleden

Ik heb de mijne vandaag binnen gekregen en het hartje nog niet gevonden, vanavond voor het slapengaan nog ff kijken of we t kunnen vinden en anders wachten we nog een weekje

3 jaar geleden

Ik heb er ook eentje en tot 15 weken heel lastig om hartje te vinden, nu gaat het al een stuk makkelijker al moet ik soms nog best wat geduld hebben

3 jaar geleden

Reactie op MacyMae

Yes! Ik ben morgen 18 weken en moet nogsteeds net boven het schaambot met d ...
Hoi hoi. Vraagje. Hoe komt het dat de baby nog zo laag zit bij 18w? Hier net hetzelfde.. Xxx

3 jaar geleden

Reactie op Robine90

Hoi hoi. Vraagje. Hoe komt het dat de baby nog zo laag zit bij 18w? Hier ne ...
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat tie echt hoog gaat liggen. De vk luistert het hartje ook onder de navel. deze foto zie ik in de app voor de periode waar ik nu in zit. Dus het is normaal dat je je doppler daar zet om te luisteren😍