4 Reacties
3 maanden geleden
Hee! Mijn zoontje slaapt ook al een tijd moeilijker in. Verzint smoesjes, roept continue en komt er steeds uit. Uiteindelijk slaapt hij pas half 9/9 uur.
Wat hier soms helpt is dat hij zelf nog een boekje in bed mag lezen/bladeren.
Maar in ieder geval herkenbaar.
2 maanden geleden
Wat frustrerend kan dat slapen soms zijn hè! Is er misschien iets gebeurd dat veel indruk op haar heeft gemaakt? Een enge film gezien? Iemand overleden in jullie omgeving? Ruzies thuis? Of niet naar haar zin op school? Ik noem maar wat oorzaken die goed zijn om uit te sluiten. Verder goed om te kijken of het alle avonden even slecht gaat of dat er betere dagen tussen zitten. Bvb week/weekend, veel of weinig bewogen etc. En ik weet niet hoe kort voor het slapen gaan jullie gaan eten? Sommige kinderen komen moeilijk tot rust als hun buik nog heel vol zit, of ze kunnen bvb last hebben van gluten. Wij hebben ook wel zo’n periode gehad en dat was echt een zoektocht. Viel ook ‘toevallig’ net in een periode dat ik zelf meer stress had van werk, dat voelen die kinderen feilloos aan. Ik denk dat de enige tip die ik heb is om te kijken of jullie specifieke oorzaken uit kunnen sluiten, en anders maar even accepteren dat dit nu is wat het is, maar wel consequent blijven in jullie verwachtingen en te proberen om zelf niet te te gestresst het avondritueel in te gaan (wat echt een uitdaging is als het al zo lang zo moeizaam gaat!). Sterkte!
2 maanden geleden
Mn dochtertje heeft dit ook een paar x gehad, ze was dan echt super boos en wist gewoon niet wat ze wou. Ik werd op een gegeven moment ook boos, maar dat hielp natuurlijk niet. De keren daarna heb ik geprobeerd rustig te blijven en ben ik in haar kamer blijven staan, op afstand, tot ze rustig werd...