14 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje kan ook op de bank klimmen maar we zijn heel consequent geweest met zeggen de bank is om op te zitten. Hij vind nog wel manieren om hier een loopje mee te nemen hoor bijvoorbeeld door op de rugleuning te gaan zitten of liggen haha maar ook hier valt hij afentoe wel eens eraf gelukkig begint hij hier wel te begrijpen dat als we zeggen pas op je gaat vallen je dus echt kan vallen en meestal doet hij dan wel even tijdelijk wat voorzichtiger.. Denk dat ze wel veel leren door vallen en weer opstaan en maar hopen dat ze niet serieus ten val komen!

3 jaar geleden

Herkenbaar! Hier is ze al een keer toen ik 1sec. omdraaide om de stofzuiger te pakken head first over de leuning gekieperd. Gelukkig was ze er zelf niet zo van onder de indruk maar ik schrok me kapot! Ik zeg nu elke keer ‘op je billen zitten’ en heb ook aan opa en oma gevraagd of ze dit bij hun thuis ook willen aanhouden. Blijft moeilijk hoor, heb ook nog niet echt het idee dat het blijft hangen maar blijf het toch maar volhouden 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Niet. Die van mijn kan nog niet lopen, maar wel klimmen en loopt dan langs de leuning. Zijn broer is best wild en hij doet dan mee. Ook al een paar keer gevallen. Ik blijf gewoon zeggen dat hij moet zitten, misschien dat het ooit blijft hangen. Maar ik zal toch ook eens naar de wc moeten of stofzuigen of met zijn grote broer naar de wc. Meestal ben je als ouder meer onder de indruk dan de kinderen zelf

3 jaar geleden

Ik leg altijd tuinkussens om de bank heen zodat ze niet te hard vallen

3 jaar geleden

Hier klimt er ook eentje steeds op de bank en ik ben heel consequent met het “zitten op je billen” en als ze er af gaat dat ze zich moet omdraaien en op via haar buik eraf gaat. Dat gaat tot nu toe nog goed en gelukkig is ze nog niet gevallen. Ik denk dat je er niet aan gaat ontkomen en erg consequent moet blijven😂👍🏼 leuk hè dreumesen

3 jaar geleden

Die van ons klom er al ruim op voor ze kon lopen dus wij konden het stapsgewijs doen. We hebben vanaf het moment dat ze op de bank ging staan duidelijk gemaakt dat de bank is om te zitten en als ze op de bank probeerde te lopen dat ze wel mocht kruipen. Af en toe is ze wel wat baldadig, ik wil ze dan een paar keer op haar billen zetten, maar ben wel consequent met “dit is de laatste keer” daarna zet ik ze op de grond en blijf dat doen indien nodig. Probeer de aandacht dan ook van de bank af te leiden om met iets anders te spelen. Ze mag ook niet op een stoel staan. We hebben bewust een Leertoren gekocht om mee te kijken/helpen in de keuken om verwarring te voorkomen.

3 jaar geleden

Yup hier ook. Dan ben ik 2 min. bezig in de keuken en hoor je BOINKKK. Dan doet ze t een tijdje niet maar na een paar weekjes toch weer de grens opzoeken.

3 jaar geleden

Hier ook hetzelfde verhaal. Om gek van te worden soms😂 Hij is ook zeer creatief, gaat dan naast mij staan en als ik zeg: op je billen! Zet hij snel een paar stappen en komt hij bij mij zitten om te kroelen😅 Wel ben ik ook consequent en bij de 3e keer zet ik hem van de bank af.

3 jaar geleden

Mijn zoontje ook, maar ik zet hem op zijn billen en zodra hij gaat staan, zet ik hem op zijn billen. Als hij niet luistert dan zet ik hem op de grond. Meteen huilen dan, maar met een boekje is hij dan weer afgeleid.

3 jaar geleden

Hier morgen ze niet rennen of gek doen op de bank. Als ze dat wel doen halen we ze er af. We waarschuwen daarvoor al een paar keer en zeggen dat als ze het nog een keer doen ze er af moeten. Dat helpt hier altijd goed. Ze mogen hier veel maar bepaalde dingen mogen gewoon echt niet. :)

3 jaar geleden

Hier doet ze ook klimmen op de bank en ze weet dat ze eerst met de beentje wee van de bank af moet. Toch vind ze het leuk om ook bijna voorover (head first) van bank of bed te willen kieperen. Gelukkig nog niet eraf gevallen. Ik snap je bezorgdheid lieve mama. En we zijn allemaal groot geworden met vallen en opstaan. En grenzen verleggen.kijken hoe ver ze kunnen gaan. Ik heb geen tips hoe je er voor kan zorgen dat hij/zij dit in de toekomst niet meer doet en ergere valpartijen uitblijven. Misschien eens contact opnemen met consultatiebureau misschien hebben hun wel een goede tip. 🤗

3 jaar geleden

Zelfde hier! Zoveel energie gestopt in het afleren wat helemaal niet werkt..overgegaan op aanleren 'beentjes eerst' , hij laat zich alsnog soms voorover of achteruit vallen op de bank op manieren dat ik al weer sta te zenuwen dat het fout gaat...maaaaar, hij snapt nu wel om er achteruit met beentjes eerst veilig af te komen, ik heb het gelaten zolang op de bank zelf, maar wel gestimuleerd hoe ergens vanaf te moeten, en dat werkt! Beetje tegen principe in, maar beentjes eerst redt, haha

3 jaar geleden

Kan je het niet omdraaien naar wat leuks? Bijv een hindernisbaan maken van kussens op zon Ikeagymmat? En dan samen lekker gek doen daarop. Zelf ook leuk mee doen en muziekje opzetten. Dan kan ze wel haar energie kwijt en leert ze dat het op de bank niet de bedoeling is maar ergens anders kan wel. Je kan er dan ook bij vertellen dat het niet op de bank mag maar wel op de mat/kleed/etc.. Bij mijn dochter werkt het vaak goed om een vergelijkbaar alternatief te bieden wat mag en dan wel er goed bij vertellen wat niet mag en waarom niet. Duurt wel even natuurlijk maar op een gegeven moment valt het kwartje.

5 maanden geleden

Ik heb het nu net mer gemaakt terwijl ik mijn dochtertje van bijna 2 al vaak had gewaarschuwd ik ben blij het te lezen dat ik niet de enige ben waarbij het gebeurd is