31 Reacties

4 jaar geleden

Klinkt als een sprong..😔 grote kans dat het over een paar dagen/weken weer voorbij is. Alvast fijne verjaardag 🥳

4 jaar geleden

Reactie op Moontje29

Klinkt als een sprong..😔 grote kans dat het over een paar dagen/weken weer ...
Klopt heb even gekeken of het een sprong kon zijn, maar eigenlijk met 12 maanden staat er geen ‘gepland’ 😅

4 jaar geleden

Reactie op RamonaS1990

Klopt heb even gekeken of het een sprong kon zijn, maar eigenlijk met 12 ma ...
Ik weet dat tussen 44 en 48 weken is de metale sprong.

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, over een maand 1 jaar. Ik laat ze gewoon even doen. Na een minuutje pak ik haar meestal op mijn schoot maar dan is ze nog steeds boos. Dan zet ik haar weer op de grond en dan komt ze meestal naar me toe en dan is het over. Soms heel moeilijk om er mee om te gaan. Gewoon je hartje volgen en komt goed

4 jaar geleden

Hier ook al een paar dagen. 4-3 wordt hij 1 jaar. Hij gooit z’n hoofd naar achteren, krijsen en trappelen. Ik heb helaas ook geen oplossing maar wilde je alleen laten weten dat je niet alleen bent 😅 Het zal wel een fase zijn 😬 Succes 😘

4 jaar geleden

Ik heb de oei ik groei app en volgens mijn app is dat sprong 8 met 12 mnd.

4 jaar geleden

Gelukkig is t bij die van jou tijdelijk. Mijne is al enkele maanden een driftkikkertje🤣🤣 Vandaag was t omdat ze niet tussen de poef en t kastje kon geraken. Ik wacht tot t over is, moet mn lachen soms inhouden, leidt ze af of ik pak ze maar dat wilt ze laatste tijd niet.

4 jaar geleden

Reactie op Sorbygirl87

Gelukkig is t bij die van jou tijdelijk. Mijne is al enkele maanden een dri ...
🤣🤣🤣

4 jaar geleden

Reactie op mamavanleon

Ik heb de oei ik groei app en volgens mijn app is dat sprong 8 met 12 mnd.
Oke ik heb het boek van oei ik groei en daar staat een sprong met 11 maanden en dan met 13 maanden… komt dus niet overeen🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op brennie38

Hier ook al een paar dagen. 4-3 wordt hij 1 jaar. Hij gooit z’n hoofd naar ...
Gelukkig ben ik niet alleen 🤯 begon al te twijfelen of hij ontevreden is daar wat ik allemaal doe maar fijn te horen dat meerdere dit herkennen nu!!

4 jaar geleden

Hier ook net achter de rug, over 2 weken word ze 1. Ze zocht steeds mij op, ook wanneer mijn partner thuis was. Het zijn steeds fases en op dat moment heeft ze gewoon behoefte aan meer aandacht. Gewoon even een knop om, ik ga er mee in. Soms werkte het wel om haar te negeren, maar ik liet haar niet geheel overstuur raken. Ik vond deze sprong ook vrij pittig. Al de aandacht die ze opeiste en het druk zijn. Ze wilde alleen maar samen spelen en vooral klimmen, ze kan nu zelf de bank op en de trap naar boven beklimmen. Ze gaf ook geen standaard slaapsignalen aan dus dat was ook lastig, als ze overprikkeld gedrag toonde legde ik haar op bed. Dan was ze op een iets andere manier druk ofzo. Het is nu een paar dagen rustiger en nu kan ze ineens vanuit zit los gaan staan ☺️ Ik merk ook dat ze meer dingen begrijpt die we tegen haar zeggen en ze heeft zelf nieuwe klanken. Ze loopt hier niet gelijk met het schema van Oei, ik groei! (rekening gehouden met correctie), dit zou bij jou ook zomaar kunnen zijn.

4 jaar geleden

Herkenbaar. Mijn dochter is bijna 11 maand en heeft ook een paar weken achter de rug waarin niks goed was, overal om huilen, zichzelf niet kunnen vermaken en aan je been hangen. Voor mijn gevoel zijn we er nu zo goed als doorheen maar is een hele pittige deze sprong.

4 jaar geleden

Reactie op Sorbygirl87

Gelukkig is t bij die van jou tijdelijk. Mijne is al enkele maanden een dri ...
Hier precies hetzelfde! Boos omdat ze niet tussen de triptrap door komt of boos omdat ze de kattenbrokken niet mag eten. Vermoeiend is het wel. Ben bang dat dit ook een beetje haar karakter is.

4 jaar geleden

Reactie op Mamam2021

Hier precies hetzelfde! Boos omdat ze niet tussen de triptrap door komt of ...
Grote kans als t al langer is ja 😅 Maar idd ze kunnen om alles boos worden. Ze mocht knijpfruitje niet zo leegknijpen van me, flauw he 🤣

4 jaar geleden

Help, nog altijd deze periode 😅 hangerig, huilerig… weet niet wat te doen en word er moedeloos van. Niets is goed, lachen gaat meteen over in huilen, zeuren, eten uitspugen. Heb het idee dat de boventanden doorkomen.

4 jaar geleden

Reactie op RamonaS1990

Help, nog altijd deze periode 😅 hangerig, huilerig… weet niet wat te doen ...
Hier ook nog steeds. Ze wordt zaterdag 1 en heeft ook alleen nog maar twee ondertanden. Ze is echt dramatisch af en toe. Hoofd achterover gooien en handen in de lucht. Ik laat haar gewoon huilen maar na een kwartier stopt Ze nog niet en pak ik haar op. Erg vermoeiend is het wel. Ik heb het gevoel dat ze zichzelf frustreert, omdat ze meer wil dan ze kan. Volgens mij heeft ze dat haar hele leven al. Ze was de eerste 4 maanden echt een huilbaby. Ik hoop dat ze snel gaat praten, dan weet je wat ze wil🤭

4 jaar geleden

Ik pakte haar hand tijdens fruit eten... zat niet in haar plan

4 jaar geleden

Oh zo herkenbaar. Ze is als het goed is vanaf vandaag uit haar sprong, ben benieuwd of het nu gaat verbeteren 😅 Want wat een dramtoeter zeg pfoe 😅😂

4 jaar geleden

Hahahaha ik ga stuk om de foto’s van die kleine driftbuien😂. Herkenbaar, sinds ze officieel dreumes is heeft ze ineens ook veel meer driftbuien en test ze me duidelijk uit. Ik moet echt wennen aan dat ik nu echt moet gaan opvoeden 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Sorbygirl87

Ik pakte haar hand tijdens fruit eten... zat niet in haar plan
Hahaha geweldig 🤣