20 Reacties
4 jaar geleden
Wat voor beker is een dingetje iig wel met zachte tuit … en thee vindt ze heerlijk.. lauw, warm, koud maakt niet uit 😊
4 jaar geleden
Tuit beker van dokter Brown hebben wij! Gekozen omdat we de flessen daar ook van hebben
4 jaar geleden
Reactie op babygirlz
Welke thee geef je?
Meestal gewone… ook wel eens met smaakje en dan heel slap..
4 jaar geleden
Reactie op babygirlz
Ik wilde die ook geven idd! Is dat klepje erboven op alleen niet vervelend ...
Nee word vast geklikt dus heeft de baby geen last van!
4 jaar geleden
Misschien eens googlen.. tuitbekers zijn niet goed voor tand en kaak! Kan later problemen geven!
4 jaar geleden
(Water) uit ene beker leren drinken kost gewoon tijd. Maakt niet uit of je met 6 maanden of 2 jaar begint. Hier werkte water uit de fles niet, dan werden ze boos dat het geen melk was.
Wij hebben een open beker van Liewood met handvatten. Met het idee dat ze deze later zelf kunnen pakken. Gaat steeds beter, zijn wel nog steeds maar een paar slokjes.
Ik vond dit filmpje van Solid starts heel fijn. Het is gewoon kliederen. Maar hoe eerder je het op de gewone manier leert hoe minder lang je loopt te klooien met tuitbekers. Die zijn, net als speentjes, op lang termijn slecht.
https://www.instagram.com/reel/CVSeAgzFuXt/?utm_medium=copy_link
4 jaar geleden
Wij hebben de Difrax oefenbeker. Waar een uitsparing zit voor de neus.
Gaat al best goed!
Verder laat ik haar vaak spelen met munchkin 360, in de hoop dat ze eens een keer door heeft hoe die werkt
4 jaar geleden
Slokjes water uit een gewone beker.
Tuitbeker speelde ze mee en ging ze mee spetteren, na 2 weken proberen opgegeven.
Nu drinkt ze slok of 5 a 7 per maaltijd aan tafel.
Ene keer meer dorst dan de andere keer.
Soms is ze wat gulzig maar zo leert ze t.

4 jaar geleden
Wij hebben een tuitbeker van sophie de giraffe, zo schattig! Wat wij doen op aanraden van de kinderopvang want daar dronk ze beter als thuis, wij hebben het antilek rubbertje eruit gehaald. Reden? Ze moet weten dat als ze haar beker bij haar mond houdt er ook wat uitkomt. Ze moet het natuurlijk nog leren, het drinken uit een beker en uit een tuitbeker, dus het is makkelijker als er meteen wat uit komt. Het wordt geklieder dat klopt maar aangezien het maar water is maakt het niets uit.
Mijn advies is haal het antilek rubbertje eruit, als dat er is, of geef het uit een normale beker. Sinds wij dat doen gaat er over een gehele dag een mooie 80-100cc water naar binnen bij regelmatig aanbieden.
4 jaar geleden
En wat ik nog wilde doorgeven is geef het de tijd. Het is een leerproces en de ene baby is wat makkelijker als de andere. Gewoon blijven proberen en dan komt het uiteindelijk wel. Misschien thee proberen? Of water/drinken van een andere temperatuur? Mijn dochter vindt warm drinken bijvoorbeeld helemaal niks maar koud drinken vindt ze dan weer helemaal fantastisch.
4 jaar geleden
Ze moet natuurlijk even wennen. Water is anders qua smaak en dunner. Geef het even de tijd. Heb je het al in een flesje geprobeerd? Hier werkte dat trouwens niet, ze keek me echt aan van “wat is dit? 🤨”.
Ik had een Munchkin 360 en tuitbeker. De Munchkin speelt ze meer mee, is ook iets lastiger om wat uit te krijgen.
Ik ben nu begonnen met de tuitbeker. Dit vond ze wel interessant om aan te sabbelen, maar zodra ze water proefde trok ze een vies gezicht. Toch ben ik het steeds blijven aanbieden en uiteindelijk begon ze toch kleine slokjes te drinken.
Nu ze gewend is aan het water wil ik het in een gewone beker gaan aanbieden (ik heb een stapel gekleurde plastic bekers van Ikea). Tuitbekers schijnen niet goed te zijn.