10 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou zeker even de verloskundige bellen even je bloeddruk laten checken!

4 jaar geleden

Rond de 29 weken had ik dit inderdaad ook! Ik had het idee dat het mijn volle darmen waren (kon toen moeilijk naar de wc gaan). Nu zit ik in week 35 en heb dat gevoel niet meer. Maar als je het niet vertrouwd dan kun je maar beter even de verloskundige bellen 😘

4 jaar geleden

Ik heb daar ook last van. Bij mij komt het volgens de vk doordat mijn baarmoeder op mijn ribben en organen drukt omdat ik niet zo lang ben. Voel het net onder mijn borsten. Hoe voelt het als je je overdreven uitrekt? Wordt het dan minder?

4 jaar geleden

Ben woensdag 29 weken, heb het ook. Voelt alsof de buikband te strak zit

4 jaar geleden

Heb er ook last van. Is altijd vanaf de middag. In ochtend nooit. Maar inderdaad, bij zorgen altijd fijn om VK te bellen :)

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde! Bijna 28 weken en idd herken precies wat je zegt

4 jaar geleden

Heb ik ook soms, maar dan meer een druk op mijn ribben. Ongemakkelijk gevoel. Geloof dat het bij zwangerschapsvergiftiging pijn doet?

4 jaar geleden

Hier 28 weken morgen en heel Herkenbaar. Ik ben ook niet lang dus denk dat alles in de verdrukking komt. Ik probeer ook nooit ineengekrompen te zitten oid.

4 jaar geleden

Yes herkenbaar. Inmiddels ruim 31 wkn en t wordt weer iets minder. Wat bij mij scheelt is dat ik gestopt ben met bh’s dragen ( heb een kleine cup) draag nu hemdjes. Scheelt aanzienlijk in de druk en band gevoel. Je ribbenkast zet nl ook mee uit en alle organen komen simpelweg in de verdrukking door de baarmoeder. ( had controle Gyn bij 28 wkn en alles gecheckt en al t andere meteen uitgesloten. Gyn gaf ook aan : op dit termijn zit eea gewoon klem totdat de baby zich gaat draaien en indalen) * maar voor alles geldt. Twijfel je. En voel je je niet lekker of is je bloeddruk hoog of wil je dat juist uitsluiten= bellen met je eigen verlosk/ Gyn. Bandgevoel kan nl ook andere oorzaken hebben. Enige manier is laten uitsluiten. En dan weet je in ieder geval dat dat het niet is en dan komt t in de categorie : ongemak en knel zitten.

4 jaar geleden

Net bij de vk geweest. Bloeddruk was goed maar wel kleine sporen van eiwit in de urine. Toch vond ze het niet genoeg om verder te controleren🤔