38 Reacties

3 jaar geleden

Bij de eerste afspraak krijg je eerst de echo en dan een kwartier later een consult. Dan zullen ze jullie vragen stellen m.b.t. algemene gegevens, jouw gesteldheid, die van je man, ziek bent geweest, allergieën hebt, erfelijke ziektes in de familie, depressies etc. In verband met het corona virus kreeg ik deze vragenlijst online zodat ik 'm alvast kan invullen. Bespaart denk ik tijd i guess

3 jaar geleden

Leuk! Ik ben ook net zwanger van ons eerste kindje (27-6 eerste positieve test), zelf merk ik nog niets dus vind het nog erg onwerkelijk en moeilijk te geloven allemaal :) 21 juli vroege echo gepland staan ! Dan hoop ik dat het voor mij toch wat indaalt ;)

3 jaar geleden

Reactie op TBH

Ah herkenbaar hoor, het is nog zo pril en spannend of het goed blijft gaan. Ik probeer alleen wel echt positief te blijven en we hebben bewust dus ook pas na onze vakantie de eerste afspraak gepland. Duimen maar. En ik verwacht dat het tegen die tijd vast ook anders en realistischer voelt dan nu. Want huis het gewoon echt heel onwerkelijk allemaal!!

3 jaar geleden

Ik heb 27 juli de eerste echo, ben dan 7 weken en 6 dagen. Heb begrepen dat ze een echo doen en intake over medische geschiedenis etc. Ben ook heel benieuwd ☺️

3 jaar geleden

Ik ben nu 5+2 weken zwanger van ons eerste kindje ! Ik heb morgen een intake bij de verloskundige . Heb van te voren een vragen lijst moeten invullen . Over algemene gegevens , ziektes in Familie etc . En dan 20 juli de eerste echo, ben dan 8 weken zwanger ! Wel werd mij al verteld er rekening mee te houden dat deze echo vaginaal is .

3 jaar geleden

Reactie op Suus_89

Ik ben nu 5+2 weken zwanger van ons eerste kindje ! Ik heb morgen een intak ...
O spannend! Mij werden al om wat persoonsgegevens gevraagd aan de telefoon vandaag. Ik krijg per post vragenlijsten vast. De assistent zei ook al dat in de afspraak die we op 6 augustus hebben ook een echo wordt gemaakt, waarschijnlijk inwendig omdat ik dan nog ruim 9 weken zal zijn en dat daarna nog een afspraak voor uitgebreide intake enzo wordt gepland. Ik weet dus niet precies hoe het zit en zal gaan. Ben benieuwd!

3 jaar geleden

Ik nu 4+3, ook nog pril dus 🤩 eerste echo 23 juli.. Zooo spannend!

3 jaar geleden

Reactie op Kino

Ik nu 4+3, ook nog pril dus 🤩 eerste echo 23 juli.. Zooo spannend!
Zeker spannend! Leuk dat er meer mensen zijn hier die in dezelfde fase zitten. Veel succes allemaal!

3 jaar geleden

Ik heb 21 juli echo bij gynaecoloog ik ben dan precies 7 weken. Meer dames 9 maart uitgerekend. Eerste afspraak is vooral veel vragen beantwoorden ( leefstijl, familie medisch etc) en echo natuurlijk ook krijg je informatie over testen. En moet je bloedprikken.

3 jaar geleden

Proficiat Liva, ik ben vandaag ook 4+1. 😄 Mijn eerste echo is ietsje eerder, op 31 juli. Super spannend!

3 jaar geleden

Reactie op Lieve1983

Ik heb 21 juli echo bij gynaecoloog ik ben dan precies 7 weken. Meer dames ...
Ik 10 maart volgend de berekening maar hoop het in augustus dan wat preciezer te horen :) En oja dat noemde de assistent ook, dat er bloed wordt afgenomen.

3 jaar geleden

Reactie op panaceatic

Proficiat Liva, ik ben vandaag ook 4+1. 😄 Mijn eerste echo is ietsje eerde ...
Oo dan zijn we previes gelijk ja! Jij een weekje eerder dus, spannend! Wij de week erna want dan zijn we terug van vakantie 😊😊

3 jaar geleden

Reactie op Liva

Ik 10 maart volgend de berekening maar hoop het in augustus dan wat preciez ...
Ja is voor hiv en resusfactor en andere dingen ook word vaker prik in je vinger gedaan om gb te controleren maar stelt allemaal niet zo veel voor 😁 is wel fijn die controles althans vond ik. Ik ben nu zwanger van de derde

3 jaar geleden

Hallo allemaal. Ook ik ben 9 maart uitgerekend! Het is mijn 2e kindje ! Vandaag positief getest zoooo spannend allemaal!

3 jaar geleden

Reactie op Lieve1983

Ja is voor hiv en resusfactor en andere dingen ook word vaker prik in je vi ...
Ja alleen maar fijn dat het mogelijk is allemaal!

3 jaar geleden

Reactie op ShonaZoëPaultje

Hallo allemaal. Ook ik ben 9 maart uitgerekend! Het is mijn 2e kindje ! Van ...
Spannend en gefeliciteerd!!

3 jaar geleden

Hoi allemaal, ik zit nu toch te twijfelen of ik voor mijn vakantie nog een echo moet laten maken. Dat zou dan volgende week moeten. Ik ben dan 5 weken. Anders wordt het augustus en ben ik 9 weken. Wat zouden jullie doen?

3 jaar geleden

Reactie op Liva

Hoi allemaal, ik zit nu toch te twijfelen of ik voor mijn vakantie nog een ...
5 weken zie je nog niks, zou dit zeker niet doen. Kans dat je hier onzeker van word is erg groot! Verloskundige doen dit ook niet zomaar.

3 jaar geleden

Reactie op Doperwt

5 weken zie je nog niks, zou dit zeker niet doen. Kans dat je hier onzeker ...
Oké! Ik lees hier zoveel dat mensen al wel met 5 weken een echo doen, maar daar is een speciale reden voor dan?

3 jaar geleden

Reactie op Liva

Hoi allemaal, ik zit nu toch te twijfelen of ik voor mijn vakantie nog een ...
Ik zou het toch even afwachten! Met 5 weken kan de vk nog niet veel zien en dat veroorzaakt misschien onrust. Met 9 weken kan je echt wat zien en het hartje horen! Succes!