35 Reacties

5 jaar geleden

Hier veel last van onrust na de fles. Krampjes en veel huilen. Woensdag zou zijn eerste sprong zijn dus denk zomaar dat hij daar last van heeft. Wil alleen bij ons slapen met name bij mij...

5 jaar geleden

Herkenbaar!!!! Mijn zoon had dit precies zo.. na een week was het over.. heb geduld.

5 jaar geleden

Kost de app geld klopt dat?

5 jaar geleden

Reactie op laraa

Kost de app geld klopt dat?
Ja zo ik hier kan zien 4,49 euro

5 jaar geleden

Bij mijn eerste dochter had ik zowel de app als het boek gekocht. Echter bleken die sprongen al snel niet te kloppen en hoorde ik later van mijn zus dat ze op de universiteit had gehoord dat het nooit wetenschappelijk onderbouwd is. Natuurlijk maken ze in de ontwikkeling ‘sprongen’ door en kunnen ze soms hangerig/huilerig zijn. Alleen elke baby ontwikkeld zich op zijn/haar eigen tempo. Zou mij er dus niet teveel op vast pinnen en gewoon extra knuffelen als ze daar wel even behoefte aan hebben.. 😇

5 jaar geleden

Wat bedoel je met dat ze gecorrigeerd is?

5 jaar geleden

Reactie op Mvnorth

Herkenbaar!!!! Mijn zoon had dit precies zo.. na een week was het over.. he ...
Ah fijn om te weten dat ik het daaraan kan linken, thanks! 😊

5 jaar geleden

Reactie op Anonienke

Week te vroeg geboren, ze is eigenlijk 5,5 week

5 jaar geleden

Volgens mij hoef je bij een baby die tussen de 37 en 42 weken geboren is niet te kijken naar gecorrigeerde leeftijd. Dat is alleen bij te vroeg geboren baby's. Maar of spugen erbij hoort geen idee..

5 jaar geleden

Reactie op Anmk

Volgens mij hoef je bij een baby die tussen de 37 en 42 weken geboren is ni ...
Ik heb het boek en daar staat wel in dat je ook dan naar se gecorrigeerde leeftijd moet kijken.

5 jaar geleden

Reactie op Anmk

Volgens mij hoef je bij een baby die tussen de 37 en 42 weken geboren is ni ...
Bij oei ik groei zeggen ze dat je de sprongetjes moet tellen vanaf de uitgerekende datum, altijd. Dus ook als de baby maar een paar dagen te vroeg of te laat is. De mentale ontwikkeling gaat in de baarmoeder natuurlijk gewoon door

5 jaar geleden

Volgens de app kijk je wel naar de gecorrigeerde leeftijd, ofwel naar de uitgerekende datum. Dus ook als de baby later is geboren. Zelfs op het CB hielden ze daar rekening mee. Ik merkte afgelopen week ook veel meer spugen en een onhandelbare baby. Vannacht keek ik in die app en bleek ook een sprong te hebben gehad, dus herken het wel. Geen idee of het nu ook weer minder wordt, hoop het wel 😷

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde!! Opeens spugen na voeding en veel meer huilen, jengelig zijn..

5 jaar geleden

Reactie op Eldo

Volgens de app kijk je wel naar de gecorrigeerde leeftijd, ofwel naar de ui ...
Mijn dochter is inmiddels weer uit de sprong en het is bij haar wel minder geworden ja!

5 jaar geleden

Is die oei ik groei een betalende app?

5 jaar geleden

De Ik groei app is inderdaad een betaalde app. Wij zouden nu ook in een sprong zitten en nu is onze zoon ook heel onrustig na de voeding sinds 2 dagen. Eigenlijk hele dag al vandaag. Onrustig, huilerig, persen, kreunen en hazeslaapjes. Hopelijk te wijden aan sprong. Dan gaat het nog eens over 😅

5 jaar geleden

Ja! Dit was bij onze kleine precies hetzelfde. Nu een week verder is ze weer een stuk rustiger en minder aan het spugen. Ze spuugde eigenlijk nooit echt veel maar die week echt mega. Vroeg me toen inderdaad ook af of het met de eerste sprong te maken had.

5 jaar geleden

Wat is de eerste sprong?? Is dat hetzelfde als een regeldag ??

5 jaar geleden

Reactie op mami_91

Wat is de eerste sprong?? Is dat hetzelfde als een regeldag ??
Nee is iets anders! Alle baby’s maken in ongeveer dezelfde periodes mentale sprongen door, dat zijn een soort groeispurten. Als ze in zo’n sprong zitten (sprong 1 was een week lang ongeveer) dan zijn ze gewoon even uit hun doen en merk je daarna dat ze ineens veel meer kunnen (nu na sprong 1 bijv veel alerter). Staat allemaal in de oei ik groei app maar je kunt het vast ook op internet vinden 😄

5 jaar geleden

Reactie op Anonienke

Gerekend vanaf de uitgerekende datum en niet de geboortedatum