53 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben ook echt super bang! Heb t nog nooit gehad maar t idee dat ik t misschien wel moet gaan krijgen vind ik echt niet fijn. Mijn zusje was ook altijd zo bang maar haar weeën deden zoveel pijn dat ze het niet eens heeft gemerkt.

5 jaar geleden

Bij mijn keizersnee viel het me heel erg mee. Was ook heel bang van te voren. Maar ze verdoven het eerst met kleine prikjes. De grote prik zelf voelt wel vervelend maar ik vond het te doen. Ze stellen je ook wel gerust en het prikken zelf gaat best snel.

5 jaar geleden

Ruggenprik klinkt/lijkt altijd spannender dan het is hoor.. Ik heb zelf 2x een ruggenprik gehad. het is eventjes vervelend, maar niet het allerergste. Voordeel is ook dat je niet ziet wat er gebeurd 😉

5 jaar geleden

Je hoeft het niet te doen hè, eigen keuze. Er zijn ook nog andere manieren van pijnbestrijding, zoals lachgas.

5 jaar geleden

Ik heb met mijn zoontje een ruggeprik gehad. De weeën waren zo erg dat die ruggeprik echt niks meer voorstelde. Ik was juist blij dat die prik erin ging haha. Heb hem zelfs 2 keer gehad want de 1ste keer hadde ze niet goed geprikt.

5 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste bevalling een ruggenprik gehad omdat ik bang was voor de pijn, bij mijn tweede niet. De tweede bevalling heb ik als veel positiever ervaren! Gewoon helemaal natuurlijk:) de ruggenprik zelf vond ik niet heel erg. Dat deed geen pijn omdat de andere pijn overheerste. Het was alleen lastig stil zitten in een weeenstorm. Ik ga deze derde keer ook weer voor natuurlijk. Probeer je gewoon in te lezen in wat jij zou willen. Iedereen moet doen waar zij zich het fijnst bij voelt:) en lees vooral alleen de positieve verhalen en skip de negatieve verhalen.

5 jaar geleden

Ik heb juist mijn eerste bevalling als een nare nachtmerrie ervaren omdat ik 0,0 pijnstilling had, de pijn was zo heftig het was een eerste bevalling en dat duurt meestal langer maar mijn ontsluiting sprong van 3/4 thuis naar 10 in het ziekenhuis, (mocht geen verdoving meer) dus het is binnen 2uur tijd zo heftig geweest dat ik helemaal aan het overgeven was en steeds bijna flauwviel van de pijn. Ik kan me amper nog iets van de bevalling herinneren. Wat ik wel weet is dat ik het NOOIT meer zo wil.. daarom hoop ik dat mensen tips hebben ik wil dit keer ook van mijn bevalling kan genieten daarom wil ik geen lachgas want ik wil er 100% bij zijn met mijn koppie. En tuurlijk hoort pijn erbij maar met mate dus een goede pijnbestrijding zou ik dit keer graag willen!

5 jaar geleden

Ik zelf heb beide bevallingen zonder enige pijnstilling gedaan. Uiteindelijk op 7cm wou ik het dan wel bij beiden, omdat de pijn niet te harden was haha maar toen kon t niet meer want was al te ver😅 En het is natuurlijk niet verplicht he pijnstilling te gebruiken. Ik had het me altijd al voorgenomen zonder pijnstilling te willen bevallen. ( maar bij de laatste centimeters praatte ik wel anders). Ik kan dus niet vanuit ervaring praten van een ruggenprik. Maar wel dat iedere vrouw zo sterk is om het ook zonder aan te kunnen 💋

5 jaar geleden

Ik was er erg bang voor, maar toen ik een weeenstorm krijg met intense weeen van 4 minuten en 10 seconde ertussen om op adem te komen schreeuwde ik om die prik. Toen hij er eenmaal in zat was ik super chil! Je benen voelen wat gek aan maar minder erg als die weeen 🙈

5 jaar geleden

Reactie op DJRM

Ik was er erg bang voor, maar toen ik een weeenstorm krijg met intense weee ...
Dat had ik dus ook! Na die prik, was je niet suf van verdoving ik wil me niet stoned voelen tijdens mijn bevalling namelijk als je begrijpt wat ik bedoel. Was je er helemaal bij??

5 jaar geleden

Ik was er zooo bang voor en vind 't nog steeds geen fijn idee maar geloof me als hij er eenmaal in zit, it's heaven😅

5 jaar geleden

Ik heb meerdere ruggenprikken gehad en denk maar zo.. op het moment dat je die krijgt, krijg je die omdat je pijn hebt door de weeen.. door de pijn van de weeen stelt een ruggenprik niks voor.. voelde hem amper.. en het gaf echt verlichting!

5 jaar geleden

Reactie op Sharrepar

Ik heb meerdere ruggenprikken gehad en denk maar zo.. op het moment dat je ...
Was je volledig bij? Of niet jezelf door de verdoving??

5 jaar geleden

Reactie op pregnantmommy

Ik heb juist mijn eerste bevalling als een nare nachtmerrie ervaren omdat i ...
Ik heb echt súper veel gehad aan mijn zeangerschaps yoga! Hele goed oefeningen en zat echt in mn eigen bubbel! Heb het ook doorstaan zonder pijnbestrijding, ja het was zwaar en pijnlijk maar kon wel goed opvangen 😊

5 jaar geleden

Een ruggenprik is (tenzij je een keizersnede krijgt) een eigen keuze toch? Zijn genoeg andere mogelijkheden qua pijn bestrijding. Ik vond het uiteindelijk heel erg meevallen.

5 jaar geleden

Reactie op babygirl224

Ik heb echt súper veel gehad aan mijn zeangerschaps yoga! Hele goed oefenin ...
Mag ik vragen welke zwangerschapsyoga je doet? Een bepaalde app of filmpjes op youtube? Thank you 😊

5 jaar geleden

Heb 2x ruggenprik gehad , voor knie operatie. Viel alles mee! Doet weinig pijn en heel grappig hoe ze je been optillen en je voelt niks 😂 Duurt wel paar uur voordat gevoel weer helemaal terug is maar viel erg mee!

5 jaar geleden

Reactie op Lijne

Een ruggenprik is (tenzij je een keizersnede krijgt) een eigen keuze toch? ...
Née dat is niet waar. Tijdens de bevalling van me zoon kon ik alleen kiezen voor een ruggenprik. Andere pijnbestrijding hadden hun niet. Was wel in een ziekenhuis in België.

5 jaar geleden

Née dat is niet waar. Tijdens de bevalling van me zoon kon ik alleen kiezen ...
Dat is dan misschien een verschil met Nederland (of verschil met ziekenhuis? Ik ben bevallen in een vrij groot ziekenhuis). Hier kun je o.a. een remifentanil pompje krijgen of lachgas. Maar ik bedoelde meer dat pijnbestrijding, in dit geval een ruggenprik, meestal een eigen keuze is. Of is het in België redelijk de standaard om voor pijnbestrijding te kiezen?

5 jaar geleden

Ik vond het ook maar niks die ruggenprik kreeg er ook kippenvel van bij het idee. Maar toen het zo ver was wou ik niks anders meer, ik kon de weeën totaal niet meer opvangen en begon te hyperventileren. Op dat moment gaat het allemaal zo snel dan denk je er niet over na! Ik zou wel info vragen of het dan wel zou kunnen en daarna niet al te veel over na denken.