21 Reacties

4 jaar geleden

Pff ja herken het. Hier is die telefoon ook vastgeplakt aan mijn vriend, heel irritant. Als ik er wat van zeg dan doet hij hem vaak wel (even) weg gelukkig.

4 jaar geleden

Reactie op Ksc

Pff ja herken het. Hier is die telefoon ook vastgeplakt aan mijn vriend, he ...
Ja ik ook en dan is na paar minuten alweer vast geplakt aan de telefoon..

4 jaar geleden

Oei dat is een rot situatie. Kan je niet de afspraak maken geen telefoons tijdens het eten? Dat half uurtje moet hij toch wel kunnen opofferen? En anders eet hij maar in de keuken ofzo. Waar die kleine niet bij is. En over dat vloeken…… tja ik denk dat ik al nieuwe sloten had laten zetten. NOOIT dat iemand mij zo noemt en zeker niet in de buurt van mijn zoontje…. Een absolute no go. Ik zou maar eens een goed gesprek aan gaan met deze man en laten merken dat je het meent. Vraag eens aan hem hoe hij over wilt komen op z’n kind. Wat hij een goede opvoeding en voorbeeld vindt. Hou een spiegel voor. En als dat allemaal niet werkt, tja ik heb makkelijk praten maar misschien eens nadenken of je zo’n toekomst wel wil… ik weet het niet hè. Ik ken jullie niet 🥰 maar vind het super vervelend voor je!! Succes ♥️

4 jaar geleden

Maar dit gedrag is echt zo niet goed!!! Ik vind het verschrikkelijk voor je. Maar zo hoort het niet te gaan. Echt niet normaal

4 jaar geleden

Geïrriteerd? Ik zou mega kwaad zijn als mijn vent me kanker kuthoer zou noemen! Ik ben bang dat als dit voor hem een normale manier van omgaan met jou is, dat er van de rest ook weinig terecht zal komen… 😕

4 jaar geleden

Wow, mijn nekharen gaan hiervan omhoog. Iedereen verdient meer respect dan zo uitgescholden te worden, laat staan in de richting van eigen partner/mama van zijn kind. Ik weet niet hoe je relatie verder is, maar als je van elkaar houdt moet dit bespreekbaar zijn? Ik zou het persoonlijk niet pikken als er überhaupt zulke woorden uit mijn partner komen. Ik hoop dat je erover kunt praten. Sterkte en ik vind het super dapper en knap dat je volhoudt om een goed voorbeeld voor je zoon te zijn! Je hebt een schat van een kind en die moet voor allebei (dus ook voor hem) op nummer 1 staan!

4 jaar geleden

Als mijn vriend me zo zou uitschelden zou ik eerlijk gezegd al lang bij hem weggegaan zijn. En dan ben je ook nog zwanger van hem..??! Bizar dat hij je dan zo kan behandelen. Ik zou op z’n minst in relarietherapie of zoiets gaan, want ik lees ook in je eerdere berichten dingen die echt niet in een gezonde relatie thuis horen. Dit is niet alleen schadelijk voor jou, maar ook voor je kind(eren).

4 jaar geleden

Ik zou het er op een rustig moment een keer serieus over hebben en dan ook aangeven dat als zoiets weer gebeurt (het schelden en ook de telefoon) dat je het hem op dat moment zegt en het gesprek weer aanhaalt.

4 jaar geleden

Omg het is écht niet oké voor een kind dat zijn papa zijn mama zo vreselijk uitscheld. Doe even normaal man, hoe dan?! Ik zou echt heeeel boos worden, zo moet je je niet laten behandelen. Een goed gesprek is zeker op zijn plaats!!

4 jaar geleden

Jezus zeg, nou dat snap ik dat je daar klaar mee bent. Wat onvolwassen gedrag. Zou hem er op aanspreken. Het is voor een kind niet goed als het blootgesteld word aan gescheld.

4 jaar geleden

Reactie op Meissie

Jezus zeg, nou dat snap ik dat je daar klaar mee bent. Wat onvolwassen gedr ...
Oeps, te snel geklikt. Ik zou zelfs overwegen om bij hem weg te gaan. Laat hem lekker ff oprotten zeg.

4 jaar geleden

Allereerst, wat een lekker ondeugend kijkend zoontje hebben jullie 😍 En zoals al vele zeggen, is het echt niet ok dit gedrag. Vind t echt heel vervelend voor je en zo vanachter de telefoon is t natuurlijk al snel makkelijk praten om te zeggen dat je je relatie moet overwegen etc. Maar een goed gesprek is het minste wat nodig is! Mijn man en ik (en ik denk heel veel jonge ouders) vinden het ook nog enorm lastig een goed balans te vinden in de dagelijkse routine. Dzw wat zijn onze behoeftes en hoe kunnen we daarmee omgaan. Misschien kun je met kleine stapjes beginnen. 1 avond per week echt met zn allen aan tafel, daarna 2 etc. En dat schelden, tja dat lijkt me een lastiger verhaal... daar moet bij hem de knop ook omgaan.

4 jaar geleden

Bizar om te lezen. Je bent een gezin en daarbij als ouder een rolmodel voor je kind(eren). Daarnaast schelden met het word kanker 😳 echt vreselijk dat mag nooit. Verschrikkelijk ziekte van dichtbij meegemaakt. En jou zo uit te schelden doe even gewoon Ik zou een rustig kalm maar zeer duidelijk gesprek gaan voeren. Waarbij je zelf laag in je emotie kan blijven want hij zou misschien wel erg hoog gaan zitten in zijn emotie. Duidelijk zijn wat je dwars zit en wat wel en absoluut niet van hem verwacht. Veranderd het niet..........zou je zelf het beste in kunnen vullen. Misschien nog een tip om de kleine voor dit gesprek even bijv Naar ouders of tante/oom te brengen

4 jaar geleden

En het is gewoon een heel normaal iets om gewoon dat ding (telefoon) even tijdens het eten weg te leggen. Het is fijn om tijdens het eten aan tafel even aandacht aan elkaar te geven en met elkaar te praten. Ook voor je zoontje is dit een erg fijn moment. Heel goed van jou om dit zo te houden. Maar echt hoor!! Hij moet echt veranderen. Dit is zo niet goed! En accepteer dit nooit

4 jaar geleden

Hier heb ik soms ook 2 kinderen haha van t weekend nog, wilde mn vriend per se formule 1 kijken en moest ik maar even met ons dochtertje naar de tuin 🤣 nou mooi niet hoor. Ik heb nu een extra chromecast gekocht, volgende keer kijkt hij formule1 maar op zolder. Dat heb ik m ook gezegd, ook dat ik echt niet hiervoor in de tuin ga zitten, als ie er last van heeft, is dat zijn probleem. Ik spiegel zijn gedrag vaak, zeg in dit geval bijvoorbeeld dat ik ook niet op mn gemak een serie of whatever beneden kijken terwijl hij moet oppassen. Meestal snapt ie het dan wel, maar t blijft een man 😉 Aan de andere kant doet hij in t weekend trouwens altijd wel de ochtenden zodat ik net wat langer kan blijven liggen (tot 9.00uur meestal). Maar hij zou het echt niet in zn hoofd moeten halen om me uit te schelden. Dat vind ik wel echt heel extreem. Wat de anderen ook zeggen, missch moet je het er een x echt serieus met hem over hebben. Beste is om dat een tijdje later te doen, als de emoties wat zijn gezakt. Zo van "hé wat je net deed of zei vind ik echt niet oké om deze, deze en deze reden. Waarom doe/deed je dat?" Als jullie er dan nog niet uitkomen kunnen jullie missch in relatietherapie gaan.

4 jaar geleden

Als mijn partner mij ook maar 1x voor kankerhoer uitscheld dan zou ik een scheiding aanvragen. Ik denk dat normaal aan tafel eten je minste zorg is op dit moment. Kun je hulp inschakelen, of kan je iemand van de familie erin betrekken om de eventueel je vriend aan te spreken op dit zeer ongezonde gedrag? e man laat je zoon nu al zien dat dit dus is hoe je met een vrouw gaat. Dit is zorgelijk voor jezelf en voor je zoon.

4 jaar geleden

Nou dat was hier ook, maar dan vooral buiten zijn mobiel om , zijn luiheid. Uiteindelijk heeft hij iets strafbare gedaan binnen het gezin en was het meteen duidelijk dat ik geen dag meer met hem in huis wil zijn. In Maart was de relatie over en het is zo'n bevrijding. Geen gescheld. Gevloek. Geen irritatie van mijn kant. Ik had hier zelf veel eerder voor moeten kiezen ipv dat wat er nu gebeurd is. Al kon niemand dat aan zien komen. Maar het is echt een bevrijding en mijn zoontje is ook een stuk rustiger. Slaapt de meeste nachten gewoon door. Is vrolijk.

4 jaar geleden

Qua taalgebruik alleen al vind ik dit een schokkend bericht. In gesprek gaan, verwachtingen uitspreken en dan met name wat bijdraagt aan een gezonde stabiele opvoeding voor jullie kind.

4 jaar geleden

Wij eten wel iedere avond als gezin samen. Soms heeft de kleine al eten gehad en pikt ze wat van ons mee, soms eet ze echt met ons mee. Telefoons worden ooit wel erbij gepakt, maar niet standaard iedere dag of gedurende het hele eet moment. We willen natuurlijk wel een bepaalde routine opbouwen met eten/ een fijn gezamenlijk moment hebben op de dag. Moet bekennen dat ik zelf best veel vloek en mijn man mij daarop soms wel aanspreekt😳 Maar hem uitschelden waar de kleine bij is? Nooit!! Überhaupt scheld ik hem nooit uit…. Dat zou hij ook bij mij echt niet te hoeven flikken…. Met of zonder kleine erbij…. Denk dat je alles bespreekbaar moet maken op een moment dat de kleine bijvoorbeeld in bed ligt…. Vervelend zeg, veel succes met alles!

4 jaar geleden

Hoe gaat t nu, heb je al met je vriend kunnen praten? Dikke knuffel