15 Reacties
4 jaar geleden
Hoii,
Mijn dochtertje van bijna 8 maanden viel alleen in slaap als ze onze hand vast hield. Overdag tijdens haar slaapjes werd ze vaak wakker en eindigden we uiteindelijk in ons eigen bed. Nacht was drama zoals jij het ook verteld, om de 1 a 2 uur werd ze wakker voor de borst.
2 weken geleden heb ik de dr estivill methode geprobeerd en ik moet zeggen het heeft geholpen. De 1e 3 dagen waren wel pittig maar nu slaapt ze overdag lekker door.
In de avond slaapt ze van 7 tot in de ochtend 8 uur. Ze is rond 11 avond en 6 ochtend wakker voor melk waar ik al heel blij mee ben.
Af en toe wordt ze tussendoor ook nog wakker maar dat is alleen voor haar speentje.
Voordat ik met deze methode ben begonnen kwam er een verpleegkundige langs van het consultatiebureau en ze liet haar 15 minuten huilen. Zo heftig vond ik het! Eindstand: een baby helemaal overstuur die ik niet meer rustig kreeg.
Bij de dr estivill methode laat je de baby ook huilen, maar dan opbouwend. Bij max 7 minuten sliep de kleine al.
Zo lang verhaal🤦♀️ hoop dat je er iets aan hebt☺
4 jaar geleden
Reactie op Esy00
Hoii,
Mijn dochtertje van bijna 8 maanden viel alleen in slaap als ze onze ...
Heel erg bedankt voor je reactie!! Voor mij is alles wat jullie typen interessant!! Ik ga me goed inlezen over deze methode.. ik ken het namelijk niet eerder..
Ik vind het ook hartverscheurend als ze zo lang moeten huilen 😢
4 jaar geleden
Geen goede ervaring met slaapkops. Uitgebreid traject gehad, maar weinig initiatief vanuit hun om te vragen hoe het ging tijdens het traject. Dat verwachtte ik eigenlijk wel voor dat geld. Soms dagen geen appcontact gehad. Uiteindelijk heeft het plan niks bij ons geholpen, want zat een ander probleem achter en de chair methode die zij aanraadde, paste totaal niet bij onze dochter. Pick up put down was te 'stimulerend' voor oudere babys, maar bij de onze werkt dat nog altijd het best om haar te troosten. En het schema gevolgd vanuit hun plan, maar heb nog nooit zo'n chagrijnige, hangerige baby gehad die paar weken..
Misschien ben ik uitzondering hoor, maar vooral het idee dat ze wel erg makkelijk geld verdienen met weinig contact en een niet op maat gemaakt plan, zorgt ervoor dat ik ze af raad.
Als je echt een slaapcoach wil inhuren zou ik voor eindelijk slapen of snuggles and dreams gaan. Vriendin van mij heeft ook de dr estivill methode gedaan en had ook hetzelfde probleem als jou, die was daar ook erg tevreden over.
4 jaar geleden
Reactie op Esy00
Hoii,
Hier afgelopen woensdag een consult gehad bij slaaptipsvoorbabys. Daar was dit ook het advies (zij noemen het alleen anders en de intervallen zijn wat kleiner). Ik vond het vreselijk, maar nu twee dagen op weg, zijn nooit voorbij 8 minuten gekomen en hij slaapt al 2 nachten door. Ben echt in shock.
En voor de duidelijkheid, het is geen: huilen totdat hij van vermoeidheid in slaap valt. Het is huilen van: waarom helpt niemand mij mijn speen in doen, oh wacht hier is mijn speen, heeey die doe ik zelf in, goh dat is chil, oke ik ga slapen. (We kijken mee op de camera).
Echt heel fijn!
4 jaar geleden
Geen ervaring, maar ik luisterde van de week naar deze podcast waar een slaapcoach te gast is. Interessant en hun methode lijkt me erg fijn aangezien ze echt eerst naar je kind kijken en daar hun methode op aanpassen. Succes!
https://open.spotify.com/episode/55YELraoPvGs4JEq1bzxtu?si=BVhwIUQATaODJvk3oN_w6w&utm_source=copy-link
4 jaar geleden
Reactie op Esy00
Hoii,
Hier precies zelfde verhaal met dochter van bijna 8 maanden! Mag ik vragen hoe jij het aangepakt hebt met de dr. Estivill methode? Ik heb het boekje gelezen maar het toepassen lukt hier nog niet. Wanneer ze huilt in haar bed is ze moeilijk te troosten. Soms duurt het een half uur om haar rustig te krijgen. Als ik dan de kamer af loop, begint ze gelijk weer te huilen. Niet jammeren of jengelen, maar echt krijsen. Zo sneu. Ik weet dus niet zo goed hoe ik die methode toe moet passen. Moet ik bijvoorbeeld al eerder bij haar weglopen? Of dat echt pas doen als ze rustig is? En ook de tijden aan blijven houden ook al huilt ze zo hard?
Ben benieuwd hoe jij dit aangepakt hebt. Dankjewel alvast😊
4 jaar geleden
Ik volg thenewsleepcoach op Instagram voor tips en tricks. Daarnaast kan je ook contact leggen voor een persoonlijke intake. De tips hebben mij al goed geholpen maar ik heb vanaf het begin wel een baby die onder de categorie makkelijke slaper valt. Maar door de tips net iets makkelijker of een beter slaap ritme.
Misschien heb je er iets aan.
4 jaar geleden
Reactie op svvd
Hier precies zelfde verhaal met dochter van bijna 8 maanden! Mag ik vragen ...
Ik heb me de eerste week wel echt aan de tijden gehouden. Als ze nu tussendoor wakker word voor haar speentje loop ik er wel wat eerder naartoe en dan slaapt ze eigenlijk gelijk weer verder(ik wacht wel een paar minuten soms valt ze zelf weer in slaap).
De momenten dat ze ontroostbaar was heb ik ook gehad. Mijn dochtertje had de gewenning om mijn hand vast te houden, dus ik hield op zulke momenten haar handjes vast en zodra ze rustig was liep ik gelijk weer weg. Ze krijste ook erg veel helemaal zwetend.
Af en toe heb ik haar ook op moeten pakken omdat ik haar niet rustig kreeg, maar dan weer hetzelfde verhaal zodra ze rustig was legde ik haar neer en liep ik weg..(dit probeerde ik wel echt zo min mogelijk te doen)
Heeft jou dochtertje ook iets waar ze aan gewend is? Wat je op de hele moeilijke momenten kan toepassen zonder teveel geprikkel.
En ohja ik heb sinds dag 1 dat ik hiermee begonnen ben een knuffeldoekje tegen haar gezicht aan gelegd. Zodat ze die heeft als troost ipv mijn hand. Mischien dat dat ook helpt..
De eerste 2 dagen waren wel echt heel moeilijk.. maar daarna ging het eigenlijk gelijk al wat beter. En na een dag of 3 4 had ze al door wat nou de bedoeling is.
4 jaar geleden
Heyla, ik heb hier al eerder bij andere topic aangeraden om dr Estivil methode te gebruiken, want dat is echt een methode waar ik geruster in was in vergelijking met andere methodes (online cursus gevolgd enz).. Mijn baby sliep ook enkel tijdens fles en in armen.. zelfs in mijn bed uiteindelijk, omdat ik zo uitgeput was. Boekje kost maar 13euro via bol com. Echt alles in details volgen (er zijn 2 schema's en we hebben 2de schema gevolgd). Resultaat meer rust en moest niet bij elke dutje bij hem liggen enz.. was echt een hele verademing voor baby en mezelf.. Hij is veel gelukkiger want hij kan nu zelfstandig in slaap vallen. Eerste 3 dagen zijn pittig, maar blijven doorzetten en alles nauwgezet volgen. boekje is ook snel gelezen want is een heel dun boekje.. Veel succes!
4 jaar geleden
Reactie op Esy00
Ik heb me de eerste week wel echt aan de tijden gehouden. Als ze nu tussend ...
Bedankt voor je reactie! Dus als ik het goed begrijp: wanneer ze heel erg overstuur is eerst troosten tot ze rustig is. Dan pas weglopen en aan de minuten gaan houden?
Ja onze dochter heeft een speentje en een knuffel in haar bed. Maar als ze zo overstuur is dan helpt dat ook niet meer. Wel een goeie om de knuffel in plaats van mijn hand te doen.
Denk inderdaad dat we even een paar dagen door moeten, zo ver is het tot nu toe nog niet gekomen hier. We gaan ervoor 💪💫🙌
4 jaar geleden
Reactie op svvd
Bedankt voor je reactie! Dus als ik het goed begrijp: wanneer ze heel erg o ...
Klopt idd, zo heb ik het gedaan. Ik wachtte wel altijd totdat ze rustig was anders raakte ze helemaal overstuur.. En langer dan 7 minuten huilen heeft het bij ons nooit geduurd.
Ik wens je veel succes en voor alle andere mama's die hiermee bezig zijn!