10 Reacties

5 jaar geleden

Ja ik! Ik heb er ook zo'n last van.. vorige zwangerschap ook en nu weer

5 jaar geleden

Reactie op Flowerpower28

Ja ik! Ik heb er ook zo'n last van.. vorige zwangerschap ook en nu weer
Vervelend! Ik heb er geen last van maar heb wel een bobbel in mn lies. En heeft het gevolgen voor een natuurlijke bevalling dat jij weet? Als in; dat er te veel druk op komt?

5 jaar geleden

Ik heb er inderdaad ook last van! Dacht eerst dat er wat had zitten knellen maar heb er verder geen last van.

5 jaar geleden

Dit had ik in mijn 1e zwangerschap ook, gaat pas wegtrekken na de bevalling

5 jaar geleden

O is dat toevallig een hard bultje en voelt alsof een onderbroek rand o.i.d daar erg knelt ??

5 jaar geleden

Reactie op I18

O is dat toevallig een hard bultje en voelt alsof een onderbroek rand o.i.d ...
Dit kan ook een ingegroeide haar zijn. Dat kan ook heel erg pijn doen.

5 jaar geleden

Reactie op I18

O is dat toevallig een hard bultje en voelt alsof een onderbroek rand o.i.d ...
Bij mij zie je het alleen als ik sta, niet als ik lig, en het is ong zo groot als een half ei (in de lengte). Het is niet hard en doet geen pijn...

5 jaar geleden

Ik heb er ook last van. De spatader loopt van in mijn lies, over mijn schaamlip. Het geeft een enorme druk wanneer ik te lang rechtsta. En je ziet de spatader er ook echt opliggen. Echt een dikke bobbel met paarse verkleuring... hoop dat het na de bevalling wegtrekt. Gynaecoloog zei dat het geen invloed heeft op de bevalling.

5 jaar geleden

Ik heb een lelijke bobbel van ongeveer 3cm in mn knieholte. Echt prachtig. Ook een paar flinke kronkels op mijn kuite

5 jaar geleden

Ik heb hier ook last van, al vanaf week 14 (ik ben nu 27 weken). Ben er voor naar de fleboloog geweest. Had een bult op de linkerkant van mijn schaambot en er een loopt een spatader over mijn linker schaamlip. Het geeft een onwijs drukkend gevoel en doet zeer. Elke keer als ik naar de toilet ga, voelt het letterlijk alsof mijn vagina in de wc valt 🤣. Dit komt door de druk van de baarmoeder op de vagina. Hierdoor kan het bloed niet goed terug stomen en stroopt alles als ware vol met bloed. Geen paniek, kan geen kwaad voor jou of de baby. Geen idee hoe het zit met contra indicaties, zoals trombose. Op het moment kunnen ze er niets aan doen. Wel draag ik een speciaal elastieken broekje om de druk te verzachten (te koop bij fleboloog €50). Na de zwangerschap moet ik ze laten wegspuiten of er een veertje in laten plaatsen, zodat ze weg gaan. Anders zal ik er met een eventuele tweede zwangerschap veel meer last van krijgen. Was lastig andere ervaringen van dames te vinden. Er wordt schijnbaar niet graag over gepraat. Was op alles voorbereid, behalve dit🤣.