14 Reacties

4 jaar geleden
Ok, ik heb geen gynaecoloog, maar wel een mail gestuurd naar verloskundige met de vraag hoe en wat. En vooral waarom het in hun app-programma genoemd wordt, maar niet in bijvoorbeeld de Centering Pregnancy ter voorbereiding op de bevalling

4 jaar geleden
Ik zit hier ook over na te denken. Had info aan mijn verloskundige gevraagd over perineum massage en toen gaf zij ook het voorbeeld van een aniball. Maar wel met de opmerking dat het nog niet wetenschappelijk bewezen is. Ben ook wel nieuwsgierig of iemand hier het al eerder heeft gebruikt.

4 jaar geleden
Ik had hiernaar gekeken voor mijn eerste bevalling maar uiteindelijk niet gekocht omdat ik het toch veel geld vond en je tenslotte niet weet hoe lang je het zal kunnen gebruiken, want je mag het maar de laatste weken gebruiken, terwijl altijd de kans bestaat dat je te vroeg bevalt (bij mijn eerste dochter een week te vroeg bevallen). Ik wou het eerder kopen omdat ik veel stress had voor de bevalling, maar uiteindelijk is alles supervlot verlopen. Weeën opvangen ging heel goed, had 5cm ontsluiting toen ik in het ziekenhuis aankwam. Ik vroeg een epidurale, niet zozeer voor de weeën maar vooral omdat ik daar beneden niets wou voelen tijdens de bevalling zelf😅 en dat was idd zalig! Heb een kleine knip gehad, meer last van gehad achteraf dan op het moment zelf. Nu ga ik me ook weer meteen een epidurale vragen😁👌 ik ben nu eerder aan het kijken wat ik achteraf kan doen van bekkenbodemtraining. Bij mijn eerste bevalling niet gedaan, maar nu met de tweede heb ik veel meer last van mijn bekken, dus lijkt het me wel een goed idee. Ben aan het kijken voor een elvie trainer, maar de kostprijs houdt me momenteel tegen..

4 jaar geleden
Ik heb ‘m aangeschaft en ga er halverwege week 36 mee starten. Niet alleen om kans op een scheur of knip te verkleinen, maar ook om te oefenen met persen en de druk te herkennen.
Baat het niet dan schaad het niet! En je kunt er na de bevalling ook mee trainen als je incontinentieproblemen overhoud aan de bevalling.
Zal na de bevalling laten weten wat mijn ervaringen zijn, voor als iemand dit topic later terugleest!

4 jaar geleden
Reactie op ReneeDV
Ik heb ‘m aangeschaft en ga er halverwege week 36 mee starten. Niet alleen ...
Hoe bevalt tie tot nu toe?

4 jaar geleden
Ik heb een Epi No gehad. Soortgelijk. Vanaf week 37 begonnen met trainen. Iedere dag een training gedaan tot een week voor de bevalling (ik had toen echt geen zin meer). Ik had het ballonnetje uiteindelijk tot 8cm.
Mijn moeder en zusje hebben alletwee enorm veel hechtingen gehad na hun bevalling (13 en 22). Dat wilde ik graag voorkomen.
Uiteindelijk heb een heel korte persperiode gehad (20 minuten) en drie hechtingen. Volgens de verloskundige een topresultaat.
Of het echt heeft geholpen weet ik niet maar mijn gevoel zegt dat het er echt wel aan bij heeft gedragen 😃

4 jaar geleden
Tot ruim 20 cm gekomen. Met een super snelle bevalling wel een knip gehad omdat baby minder stabiel werd.
Misschien heeft het wel wat geholpen met mijn angst vooraf, maar 'het gevoel' heb ik tijdens de bevalling niet (bewust) meegemaakt