24 Reacties

4 jaar geleden

Goedemorgen, wat vervelend! Voor een baby is corona net zoiets aan de griep dus met wat geluk geen ernstige andere klachten. Wij wilden ook geen test laten doen maar hebben zelf een thuistest langs een loopneus gehaald. Werkte prima haha. Verder veel knuffelen, bij koorts evt een zetpil en iig goed laten drinken. Als je bv geeft wat vaker aanleggen (en ook weer meer knuffeltijd, 2 in 1). De huisarts zal niet testen bij een baby en het mogelijk een beetje weg wuiven, dat vooral omdat de klachten bij een baby mild zijn. Mocht je je echt zorgen maken dan zou ik na 17.00 de huisartsenpost bellen, hier zit die vast aan het ziekenhuis, daar tref je toch andere artsen. Houd er wel rekening mee dat als je langs kan komen er mensen in super pakken klaar staan ivm corona. Dat kan ook weer akelig zijn. Heel veel beterschap!

4 jaar geleden

Reactie op c4tw0m3n

Goedemorgen, wat vervelend! Voor een baby is corona net zoiets aan de griep ...
De huisartsen op de huisartsenpost zijn echt exact dezelfde als in de ‘overdag’ praktijken, ze moeten namelijk diensten op de post doen naar rato van hoe groot de praktijk is… Alleen sommigen huren hier waarnemers voor in, wat ook gewoon huisartsen zijn die ook overdag waarnemen. Als je je zorgen maakt wachten tot na 17.00 vind ik een slecht advies, als je je zorgen maakt, moet je dat gewoon tegen je huisarts zeggen. Meestal verloopt corona bij kinderen mild, als een verkoudheid. Waarin voel je je niet serieus genomen? Houd er wel rekening mee dat áls je kleintje zodanig ziek is (benauwd oid) dat hij beoordeeld moet worden in het ziekenhuis (dat bepaald de huisarts dan), dan zal waarschijnlijk getest worden om te weten wat er precies aan de hand is en of dat inderdaad corona is of bijvoorbeeld rs of iets anders.

4 jaar geleden

Wij ook een thuistest gedaan en niet via ggd. Ging super makkelijk! Verder alleen goed verkouden geweest en flink aan het spoken geweest in de nacht. Geen koorts of wat ook gehad.

4 jaar geleden

Ik heb zelf geen ervaring met Corona bij baby, maar toen dat ik zelf vermoedde dat hij Corona had, heb ik mezelf laten testen. Want ik geef hem natuurlijk veel kusjes en knuffels.. dus als hij het had dan heb ik het ook.. Toen hij tijdens Corona in het ziekenhuis moest opgenomen worden voor iets anders ter observatie, toen hebben ze hem moeten testen. Was niet zo een leuke ervaring. Achteraf hoorde ik bij een andere mama dat je een keelwisser kunt eisen bij kinderen. Dus als je toch een test moet afleggen bij de dokter of ziekenhuis, eis dan een keelwisser. Dan gaan ze niet zo diep in de neus, enkel rand. Hopelijk heeft hij geen Corona en enkel een verkoudheid 🍀

4 jaar geleden

Mijn kleine dame ongeveer een maand geleden corona gehad. Ik heb het wel bij de ggd laten testen, hier gingen ze alleen langs de neusvleugel en over de tong dus dat viel erg mee. Onze dame is wel best ziek geweest, verkouden, erg benauwd, koorts. Sindsdien heb ik ook het gevoel dat ze veel vaker ziek is of een dagje koorts heeft. Ik had ook het gevoel dat de dokter het niet heel serieus nam inderdaad omdat het bij baby's mild zou verlopen. Ik vond mijn kleintje er toch wel redelijk beroerd van

4 jaar geleden

Reactie op Anoniemm1

Wij ook een thuistest gedaan en niet via ggd. Ging super makkelijk! Verder ...
Ja me kleintje heeft 40.1 graden koorts dus dat is echt niet leuk

4 jaar geleden

Reactie op Waiting

Ik heb zelf geen ervaring met Corona bij baby, maar toen dat ik zelf vermoe ...
Hi, ja ik en papa zijn ook positief dus de kans is heel groot dat hij het ook heeft. Alleen wij willen geen aannames maken en graag dat er na hem gekeken wordt! ( ik ben al klachtenvrij en uit isolatie) en hij is er echt goed ziek van

4 jaar geleden

Reactie op babyliefdeJJ

Hi, ja ik en papa zijn ook positief dus de kans is heel groot dat hij het o ...
Dan is de kans idd heel groot ocharme. Zakt zijn koorts met paracetamol? Als je jou echt ongerust maakt dan zou ik naar spoed (zo is dat in België) gaan, zodat ze zijn zuurstofgehalte kunnen meten enz. Luister naar jouw gevoel, want zorg kunnen ze jou niet weigeren in het ziekenhuis.. Het is geen ideale plaats om uit te zieken (enkel optie als het niet anders kan bij mij), maar als je jou echt ongerust maakt hierover, dan zou ik zeker hiermee verder gaan.

4 jaar geleden

Onze baby had corona toen hij 2 maanden was. Hij had er wel echt last van want hij ging bijna al zijn flessen in 1x uitspugen en had ook koorts van 39 graden ongeveer. Zijn neus was verstopt en ging ook hoesten. Wij hebben op advies van de kinderarts om de 6 uur (dacht ik) een zetpil gegeven. Ik heb onder zijn voetjes Luuf gedaan (dat mag pas vanaf 6 maanden, maar ik deed echt klein beetje.). En vooral veel laten slapen, knuffelen veel flessen aanbieden. We moesten zijn plasluiers in de gaten houden en of hij wel of niet tranen kreeg tijdens huilen ivm uitdroging.

4 jaar geleden

Wij waren eerste keer ook niet serieus genomen en 2e keer wel omdat zijn koorts steeds hoger werd

4 jaar geleden

Zolang je niet test weet je ook niets. Wat zijn je verwachtingen van je huisarts? Of het nu Corona is of een griep, je kindje zal moeten uitzieken. Ons meisje is pas ook ziek geweest. Flink verkouden, veel hoestbuien, koorts en niet in haar hum. Ik had het zelf ook met keelontsteking en hoofdpijn erbij en heb zelf meerdere zelftesten gedaan die telkens negatief waren en ga er van uit dat zij dus ook negatief was.

4 jaar geleden

Reactie op babyliefdeJJ

Ja me kleintje heeft 40.1 graden koorts dus dat is echt niet leuk
Dat is zeker niet leuk! Kleine hier paar weken na de corona ook flink ziek geweest met hoge koorts. Beterschap!!

4 jaar geleden

Ik heb mijn dochter van toen 7 maand laten testen. Stelde echt niks voor gelukkig. Zou gewoon even laten testen dan weet je het zeker

4 jaar geleden

Reactie op Erka

Zolang je niet test weet je ook niets. Wat zijn je verwachtingen van je hui ...
Hoge Koorts Kan meer zijn dan Corona of griep, ik vind dat als ik bel dat ze me Srs moeten nemen en gwn even moeten kijken het is niet de eerste keer dat we niet srs worden genomen en dat we daarna met spoed zijn opgenomen in het ziekenhuis

4 jaar geleden

Reactie op babyliefdeJJ

Hoge Koorts Kan meer zijn dan Corona of griep, ik vind dat als ik bel dat z ...
Dat klopt, maar dit topic start je zelf als vermoedelijk Corona. Ik weet ook niet waarom je je niet serieus genomen voelt, vandaar dat ik ook vroeg wat je verwachtingen zijn van je arts. Hebben ze je wel vragen gesteld en verteld waar je op moet letten? Misschien dat je nog eens kan bellen en dan vertelt dat je je toch echt zorgen maakt door die eerdere ervaring.

4 jaar geleden

Reactie op Waiting

Ik heb zelf geen ervaring met Corona bij baby, maar toen dat ik zelf vermoe ...
Dit is niet zo hoor “als hij het had heb ik het ook “ ik ken meerdere gevallen waar de kindjes het hadden en de ouders hadden helemaal niets testen negatief

4 jaar geleden

Wat is de reden dat je je kindje niet wil laten testen?

4 jaar geleden

Ik heb ooit gehoord dat je de snot/slijm kan gebruiken van de neusreiniger(die ene waarmee je zuigt)

4 jaar geleden

Reactie op Yasje91

Dit is niet zo hoor “als hij het had heb ik het ook “ ik ken meerdere geval ...
Klopt, mijn man en ik bleven ook beiden negatief testen terwijl onze dochter positief testte. Zij heeft dan helaas wel weer mijn schoonmoeder aangestoken tijdens het oppassen(voordat we wat wisten omdat ze nog geen klachten had, dat gebeurde gedurende de dag). Je kunt dus ook het zelf niet krijgen terwijl je kindje het wel heeft

4 jaar geleden

Hoe gaat het nu met jouw baby? Hopelijk is jouw baby al genezen?