4 Reacties
3 jaar geleden
Het is top als je bekkenbodem wat slap is. Maar kan het probleem erger makken als je een overactieve (te aangespannen) bekkenbodem hebt
Beide kunnen exact dezelfde klachten geven (bijv urineverlies)z
Bij een te slappe bekkenbodem wil je deze sterker maken. Hier heb je geen appraatje voor nodig, maar zo een apparaatje geeft je wel duidelijk aan of je het goed doet. Bij een overactieve bekkenbodem wil je juist heel veel gaan leren ontspannen.
Goed om dat dus eerst hij een geregistreerde bekkenfysiotherapeut vast te laten stellen voordat je hiermee aan de slag gaat. (En wellicht is je bekkenbodem helemaal in orde en heb je het überhaupt niet nodig)
3 jaar geleden
Reactie op MrsFlamingo
Het is top als je bekkenbodem wat slap is. Maar kan het probleem erger makk ...
Ik ben al bij een therapeut geweest en bedoeling is dat ik alle oefeningen levenslang blijf doen (althans dat zei ze me toch dat iedereen dat eigenlijk niet blijven doen). Dus ik zoek echt iets om me te helpen daarbij want haar tip van “telkens als je voor het rode licht staat” werkt niet bij mij 😅. Ik zoek dus vooral een “motivator” en deze toestellen leken me leuk omdat ze een app hebben waar je dan de zaken ook visueel kan zien en je eraan herinnert dat je moet oefenen 🙈
3 jaar geleden
Reactie op LiesbethO
Ik ben al bij een therapeut geweest en bedoeling is dat ik alle oefeningen ...
Dan is het top! Zeker omdat dit je feedback geeft of je het juist doet!