11 Reacties

2 maanden geleden

Mijn dochter laat het ook weten dat ze gaat plassen snachts maar dat vind ik niet zo erg. Snap wel dat even dat contactmomentje fijn is in zo’n stil en donker huis. Maar ik snap ook dat je het vervelend vindt om er wakker door te worden hoor, goede slaap is zo essentieel om het allemaal vol te kunnen houden! Ik zou er geen strijd over aangaan en ook zeker geen luier gaan aandoen. Heb je al alternatieven geprobeerd? Bijvoorbeeld benoemen dat ze het fijn vindt om even te laten weten dat ze gaat plassen en dat ze dat bijvoorbeeld met een klopje op de deur kan laten weten? Twee keer plassen per nacht vind ik trouwens wel veel, helpt het als ze na het avondeten niet meer drinkt en als je haar voor het slapen gaan nog goed laat plassen? Wij doen het dan twee keer, één keer voor het boekje en één keer daarna en dan houdt ze het vaak wel tot 5:00 vol.

2 maanden geleden

Als het alleen laten weten, was het ook niet zo erg, want ik hoor het ook als ze gaat plassen en word er dan idd ook wakker van. Maar ik moet echt met haar mee en dat vind ik wel wat anders.. Minder laten drinken kan ik idd wel proberen..

2 maanden geleden

Reactie op Rizzerd

Als het alleen laten weten, was het ook niet zo erg, want ik hoor het ook a ...
Misschien een klein lampje in de gang aan laten als je dat nog niet doet? En kijken of je een soort stappenplan met haar kan afspreken: vannacht help je haar nog met alles, morgen loop je met haar mee maar doet ze het verder zelf, overmorgen komt ze het vertellen en dan gaat ze zelf plassen en breng je haar daarna naar bed en de nacht daarna komt ze het vertellen, gaat ze zelf plassen en weer naar bed?

2 maanden geleden

Reactie op lvdee

Misschien een klein lampje in de gang aan laten als je dat nog niet doet? E ...
En dan eventueel visueel maken en elke keer een krul als het gelukt is, en anders diezelfde stap nogmaals herhalen?

2 maanden geleden

Reactie op lvdee

Misschien een klein lampje in de gang aan laten als je dat nog niet doet? E ...
Vannacht heeft ze in elk geval niet in bed geplast, maar moest ik idd nog wel met haar mee. Maar als ik haar dan terug naar haar bed breng, moet ik er per se nog bij komen liggen. Ze vindt haar kamer gewoon spannend ofzo.. maar ik wil ook gewoon slapen snachts haha dus wil eigenlijk zo snel mogelijk terug naar bed... Maar kan het dan wel zo proberen idd, dat ik dat ook afbouw

2 maanden geleden

Ik heb een potje op de kamer van mn dochter, die wil ‘s nachts niet naar de echte wc. Werkt bij ons goed! Klein stukje wc papier erbij..

2 maanden geleden

En aanvullend maar dat doe je ongetwijfeld al, wij zetten haar even ‘slapend’ op de wc voor we zelf gaan slapen, dat scheelt weer 1x !

2 maanden geleden

Zou zoals genoemd even kijken naar het drinken. Hier bij het avond eten klein bekertje en daarna heel af en toe een slokje voor het slapen gaan. En wij hebben 2 dekbedden. 1 ligt al opgemaakt in de kast. Ik heb het bed ook met een dubbele onderlaken en daartussen een waterafstotende laag en een drynights matje zodat ik alleen het natte spul eraf hoef te halen en dan hop weer in bed. En om als ze wel veel heeft gedronken om 10 uur uit bed pakken op wc zetten en laten plassen, de mijne wordt er niet eens wakker van.

vorige maand

Hoe gaat het nu?

vorige maand

Reactie op Sinas

Hoe gaat het nu?
Beetje late reactie (naar iedereen overigens). Had t allemaal al gelezen maar nog niet gereageerd 🙈 Hier wordt ze helaas wel wakker als ik haar voordat ik naar bed ga op de wc zet. Dus das geen succes 😅 maar we hebben gewoon goed met haar gepraat, overdag en bij het naar brengen, dat ze me maar gewoon wakker moet maken als ze moet plassen ipv in dr bed plassen en dat heeft gewerkt. Ook beloond met een klein cadeautje, doet het ook altijd goed. Daarna heeft ze nog weleens in bed geplast, maar dan was het niet expres

vorige maand

Reactie op Rizzerd

Beetje late reactie (naar iedereen overigens). Had t allemaal al gelezen ma ...
Fijn! Dan kun je zelf ook wat lekkerder slapen nu 😊