40 Reacties

5 jaar geleden

Heb je geenlos matras en een grote eettafel? Dit was een tip van mij vk.. Niet dar ik in bad wil bevallen 🤣

5 jaar geleden

Je kan een bed lenen (volgens mij gratis) via een medipoint of iets dergelijke waar ze dit verhuren of uitlenen. Dit is dan gelijk een hooglaagbed.

5 jaar geleden

Ik wil ook thuis in bad bevallen in de woonkamer en zat met dezelfde vraag. Ik heb toen via Medipoint een hoog-laag bed (zo'n elektrisch verstelbare) besteld. Werd gratis thuis geleverd en mag ik ook in de kraamtijd laten staan. Wordt volledig vergoed door mijn basisverzekering, ideaal! Maak er nu al veelvuldig gebruik van haha. Succes!!

5 jaar geleden

Ja ik zat met hetzelfde probleem. Je kunt (bij ons is dat medipoint) een bed bestellen voor beneden. Maar vond dat zo'n gedoe dat ik nu toch maar in het ziekenhuis ga bevallen, dan heb ik alles wat ik nodig heb in 1 kamer.

5 jaar geleden

Hoi! Ik heb een logeerbed (uitklapbaar) gevonden op marktplaats, gratis. Die op klossen! Succes!

5 jaar geleden

Hoi! Ik heb een logeerbed (uitklapbaar) gevonden op marktplaats, gratis. Die op klossen! Succes!

5 jaar geleden

Ik wil ook thuis in bad bevallen in de woonkamer en zat met dezelfde vraag. ...
Oh echt, ik dacht dat dat alleen op indicatie was als je bv een keizersnede krijgt. Ik zie ook op de website van medipoint staan dat er wel een indicatie nodig is? Hoe zit dat dan? Is thuis bevalling voldoende indicatie?

5 jaar geleden

Reactie op Stephanie020

Oh echt, ik dacht dat dat alleen op indicatie was als je bv een keizersnede ...
Thuis bevalling is voldoende indicatie en de verloskundige kan hem voor je aanvragen. Hier gaf de verloskundige in de praktijk aan dat als ik thuis wil bevallen dat ik dan sowieso dit bed dien aan te schaffen. Ivm veilige werkhouding voor zowel de VK als kraamverzorgster. En zei vragen dat dan voor je aan.

5 jaar geleden

Ik wil ook in bad in de woonkamer bevallen. Mijn verloskundige heeft het helemaal niet over een bed beneden gehad. Maar ze doet ook bevallingen op de grond of bank, dus maakt haar niet zoveel uit 😂 Ze gaf wel de tip om een los matras of luchtbed te hebben die eventueel op de bank of tafel gelegd kan worden voor na de bevalling. Ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat we een matrasbeschermer of zeiltje op de bank leggen.

5 jaar geleden

Ik wil ook in bad bevallen maar dan gewoon op zolder waar ons bed ook staat. Is dat geen optie voor je?

5 jaar geleden

Ik heb van iemand een massagetafel geleend als bed voor beneden als er onderzoek gedaan moet worden of gehecht

5 jaar geleden

Reactie op Stephanie020

Oh echt, ik dacht dat dat alleen op indicatie was als je bv een keizersnede ...
Nee hoor ik heb geen indicatie. Zei gewoon dat dit moest van de thuiszorg. Wel moest ik kiezen tussen klossen of zo'n bed, allebei vergoed kon niet. Ik heb geen klossen nodig voor ons bed, maar anders moesten de klossen wel gehuurd worden (die zijn goedkoper dan het bed, ik geloof 1,- per stuk per week).

5 jaar geleden

Ik ben bij eerste nog met 9 cm ofzo uit bad naar boven gegaan in bed en dat ging best prima 😌

5 jaar geleden

Wij zetten het bad boven in de babykamer naast onze slaapkamer 🙈

5 jaar geleden

Nee hoor ik heb geen indicatie. Zei gewoon dat dit moest van de thuiszorg. ...
Ik bedoel kraamzorg ipv thuiszorg 😊

5 jaar geleden

Wij zetten het bad boven in de babykamer naast onze slaapkamer 🙈
Ja, dat doen wij ook :) Morgen proef opzetten zodat ik weet of de commode kan blijven staan of niet. We hebben alleen geen toilet boven, dat vind ik wel jammer

5 jaar geleden

Matras op de keuken tafel

5 jaar geleden

Nee hoor ik heb geen indicatie. Zei gewoon dat dit moest van de thuiszorg. ...
Hmm oké, ik ga het eens onderzoeken haha

5 jaar geleden

Reactie op Alocart

Ik wil ook in bad bevallen maar dan gewoon op zolder waar ons bed ook staat ...
Nee helaas!

5 jaar geleden

Reactie op PB1

Ik wil ook in bad in de woonkamer bevallen. Mijn verloskundige heeft het he ...
Oh nou dat scheelt dan haha! Bij mijn verloskundigen is het wel een soort 'eis', maar misschien kan ik nog overleggen of inderdaad een bank ook goed is.