12 Reacties

5 jaar geleden

Ik zit nu in m’n tweede zwangerschap met fibromyalgia. Ik heb nergens last van gehad en van m’n Gyneacoloog begreep ik dat veel vrouwen met een reuma vorm juist klacht vrij zijn. Ik hoop dat het bij jou ook gaat zakken! Wel heb ik een geplande bevalling gehad met ruggen prik. Prima rustig ontspannen bevalling zonder angst voor uit de kom schieten en krampen etc. Tot zover nu zing ik er rustig doorheen wel wat pijn maar oké te doen. Wellicht leuk wat meer uit te wisselen;)

5 jaar geleden

Ook ik heb fm maar gelukkig 0.0 last

5 jaar geleden

Ik heb ook FM. Dit is mijn 5e zwangerschap en wordt mijn 4e kindje. Enige waar ik op dit moment echt last van heb is rugklachten en vermoeidheid.

5 jaar geleden

Hier ook last van fibromyalgie en reuma op de 12e ruggenwervel en in de handen. Kwa klachten rondom de reumatische pijnen heb ik in de zwangerschap altijd minder last nu dus ook gelukkig weer. Wel moet ik voldoende rust pakken anders gaat mijn lichaam wel in protest. Hopelijk wordt 't bij jou ook snel beter.

5 jaar geleden

K heb EDS... nog geen klachten maar slechys 6.5 vandaag

5 jaar geleden

Ik heb meerdere vormen van reuma, waaronder ook fibromyalgie. Tijdens mijn 1e zwangerschap had ik de bijbehorende vermoeidheid en ook extra last van mijn bekken en rug. Verder voelde ik me prima zonder de medicatie. Ik heb nog lang borstvoeding kunnen geven waardoor de hormoonbalans op hetzelfde peil bleef en ik me keigoed bleef voelen. Hopelijk viel ik me nu met mijn 2e zwangerschap ook lang zo goed, maar dat moet nog blijken omdat ik pas nét zwanger ben. Succes!

5 jaar geleden

Huisarts en fysio zeggen dat ik fybromyalgie heb, maar nooit onderzocht. Ik heb last van de hele dag door vermoeidheid en futloos, lichte pijn in onderrug en bilspierpijn. Bij traplopen voel ik al snel verzuring.

5 jaar geleden

Ik heb ook fm. Voor de zwangerschap heb ik de pijnklachten onder controle gekregen met een zot goede kine en raar maar waar sporten. Onder begeleiding van mijn kine beginnen sporten en doe nu al 3 jaar triathlon. Ben nu 8w en heb al 3 weken last van lage rugpijn. Mijn kine kan, behalve mij nu en dan eens te 'resetten' zoals hij het noemt, momenteel bitter weinig doen voor mij. Heb er al zoveel last van dat ik elke morgen om 6u uit bed moet omdat de rugpijn nt meer te verdragen is. Moest iemand tips hebben, ze zn zeer zeker welkom

5 jaar geleden

Hier ook o.a. fybromyalgie, (maar ook een malone stoma en reuma artritus) ik werk hierdoor niet dus kan goed me rust pakken. heb inmiddels een goed ritme van rust, huishouden, thuissporten, wandelen en afspreken. Benieuwd hoe het in de zwangerschap gaat verlopen allemaal. Maar ik kan dus ook een hele dag gaan liggen netflixen mocht t niet gaan, snap dat dit voor vele niet mogelijk is. Tot nu toe weinig extra klachten. Maar het zijn spannende leuke maanden;)

5 jaar geleden

Ik ga regelmatig floaten, dit schijnt voor mensen met fibromyalgie ook heel fijn te zijn, en sowieso voor zwangeren dus voor die combi misschien helemaal?

5 jaar geleden

Ik heb het ook en ben nu 6 weken en mega last van mn onder rug al!

5 jaar geleden

Hier ook fibromyalgie, nu 6+1 en niet meer klachten als anders. Ook goed onder controle zonder medicatie. Al eerder gehoord dat reumaklachten verminderen of zelfs weg zijn. Ik ben heel erg benieuwd! Steun van mensen die je begrijpen is heel erg fijn.