27 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben bewust gekozen voor fietsstoel achterop, zodat je je kindje langer kunt vervoeren met het stoeltje en omdat het makkelijker fietsen is..

3 jaar geleden

Blij met mijn urban iki fietsstoeltje en windscherm. Overigens gaat mijn oudste van 2 jaar en 3 maanden nog steeds het liefst voorop🤭 Zal wel met het uitzicht te maken hebben. Of dat er een bel zit😎
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Wij hebben een stoeltje voorop van Yepp met windscherm. Zo leuk en gezellig voorop. En kan je de kleine ook goed in de gaten houden. Tip: zorg er echt voor dat je kindje goed zelfstandig kan zitten

3 jaar geleden

Reactie op NK95

Wij hebben bewust gekozen voor fietsstoel achterop, zodat je je kindje lang ...
Ik dacht dat ze verplicht voorop moeten tot een bepaalde leeftijd? Je kunt daarna altijd nog achterop doen toch?

3 jaar geleden

Reactie op Rizzerd

Ik dacht dat ze verplicht voorop moeten tot een bepaalde leeftijd? Je kunt ...
Vind het ook een risico om je jonge kindje achterop te doen. Volgens mij is dit ( nog ) niet verplicht

3 jaar geleden

Reactie op Rizzerd

Ik dacht dat ze verplicht voorop moeten tot een bepaalde leeftijd? Je kunt ...
Nee wij hebben een fietsstoel die we ook nu al kunnen gebruiken. De urban iki rear. Is natuurlijk net wat je wilt

3 jaar geleden

Reactie op I18

Vind het ook een risico om je jonge kindje achterop te doen. Volgens mij is ...
Mag ik vragen waarom?

3 jaar geleden

Reactie op NK95

Mag ik vragen waarom?
Omdat je je kindje dan niet kan zien. Je ziet niet wat er gebeurd. Als ze voorop zitten kan je ze goed in de gaten houden. Het nekje, wervels e.d van die kleintjes zijn wel sterk genoeg om op de fiets te kunnen maar natuurlijk nog niet heel erg sterk. Als ze in slaap vallen achterop dan zie dat je niet en stel dat je dan over een drempel of een kuil in de weg rijd met een slap slapend kindje. Daarom heb ik ze liever voorop persoonlijk. Voor mij voelt her veiliger. En ze zien voorop veel dingen als ze voorop zitten

3 jaar geleden

Oh ja dat klopt idd! Al gaan we nu natuurlijk geen lange fietstochten maken, is op deze leeftijd niet heel verantwoord ivm het nekje en we fietsen echt nog voor kleine stukjes naar de opvang of familie, ritjes van max 15 minuten.

3 jaar geleden

Wij hebben gekozen voor Urban Iki. Twijfelde tussen deze en de Yepp Next. Bobike is ook goed, maar viel voor ons af omdat de andere 2 makkelijker eraf te halen zijn om te wisselen van fiets en we vonden het windscherm niet mooi. De Urban Iki vonden we mooier bij onze fietsen staan dan de Yepp dus die is het geworden. Tussen deze 3 merken zit trouwens geen foute keuze, zijn allemaal goed van kwaliteit.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ons yepp stoeltje

3 jaar geleden

Reactie op NK95

Nee wij hebben een fietsstoel die we ook nu al kunnen gebruiken. De urban i ...
Wist niet dat er speciale zijn voor deze leeftijd voor achterop. Dan zal t wel goed zijn 😊

3 jaar geleden

Reactie op mamavanleon

Ons yepp stoeltje
Is dat de gazelle miss grace toevallig? Ik wilde de cortina e-u4, maar zag nu ook de gazelle miss grace en die zier er eigenlijk ook goed uit! Nu twijfel ik 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Rizzerd

Is dat de gazelle miss grace toevallig? Ik wilde de cortina e-u4, maar zag ...
Dit is de heavydutynl maar ik zag de miss grace na aankoop ook staan. Hele mooie fiets!

3 jaar geleden

Ik heb een Bobike fietsstoeltje! Heel fijn stoeltje maar ik heb moeite met op en van de fiets stappen. Ik denk dat het komt omdat het stoeltje te groot is. Het is wel een ‘moeder fiets’ dus zou het wel moeten kunnen met de vergrote instap. Hebben meer hier last van?

3 jaar geleden

Reactie op mamavanleon

Ons yepp stoeltje
Deze hebben wij ook. Zelfde kleur 😊

3 jaar geleden

Reactie op Kellssss

Ik heb een Bobike fietsstoeltje! Heel fijn stoeltje maar ik heb moeite met ...
Zelfs zonder moederfiets moet dit kunnen. Je kan je zadel zo laag mogelijk zetten zodat je met je voeten bij de grond kan en dus stilstaand kan opstappen. Andere optie is steppend opstappen, dus linkervoet op linkerpedaal en met rechts steppen om vaart te maken en dan op te stappen.

3 jaar geleden

Ik heb net een fiets en fietsstoeltje besteld 🥳 heb gekozen voor het qibbel air voorstoeltje en bijbehorend windscherm.

3 jaar geleden

Ik zweer bij Urban Iki! 😊

3 jaar geleden

Reactie op Erka

Zelfs zonder moederfiets moet dit kunnen. Je kan je zadel zo laag mogelijk ...
Hij staat inderdaad al op de laagste stand, maar dan nog is ie te hoog om met mijn voet goed op de grond te kunnen. Heb de fiets van mijn zus gekregen + zitje. Maar ga toch maar naar een ander kijken. Hij is gewoon te groot en niet handig voor mij. 😊