20 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg mee. Heb hier precies hetzelfde probleem..

2 jaar geleden

Lansinoh fles al geprobeerd? Dat was hier dè oplossing!

2 jaar geleden

Melk warm genoeg en idd de Lansinoh fles! Heeft bij ons gelukkig wel gewerkt 😊

2 jaar geleden

Reactie op Kellssss

Melk warm genoeg en idd de Lansinoh fles! Heeft bij ons gelukkig wel gewerk ...
Nee nog niet! Hadden jullie eenzelfde situatie?

2 jaar geleden

Reactie op EmmaEe

Nee nog niet! Hadden jullie eenzelfde situatie?
Ja helaas wel… echt weken ‘geoefend’ met meerdere flesjes maar ze pakte er geen 1… Laatste flesje dat ik nog ging proberen was de Lansinoh fles. Gelukkig pakte ze deze wel! Maar alleen als de melk warm genoeg is anders duwt ze hem er zo weer uit met haar tong haha. En ook veeel geduld hebben en als hij niet wil dan ook stoppen. Het moet geen nare ervaring worden en dat hij al gaat huilen als hij de fles ziet! Je zou het ook al wandelend, zingend of liggend op bed kunnen proberen. Mijn dochter drinkt het liefst liggend haha. Moet je ook maar net achterkomen, dus vooral van alles proberen. 🙈 succes!! En anders kan je een camocup proberen of met een lepeltje. Heb je het ook al iemand anders laten proberen? Dus iemand anders dan jij en je partner? En buitenshuis kan ook werken. Misschien dat hij jullie en de omgeving associeert met borstvoeding dus de fles niet wil daar.

2 jaar geleden

Reactie op Kellssss

Ja helaas wel… echt weken ‘geoefend’ met meerdere flesjes maar ze pakte er ...
Dit zijn hele goede tips, dank je!

2 jaar geleden

Hier oefenen we ook volop met flesje gekolfde melk... Hoe pakten jullie het kolven dan aan? De melk die ik kolf moet ik steeds wegkappen, dus ik heb soms wel weer last van stuwing en overproductie.

2 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde gehad. Geef ook fulltime borstvoeding en mn ouders gaven af en toe een flesje. Ineens wilde hij de fles niet meer. Weken oefenen en veel flesjes later ja het toch gelukt. Ook met de fles van lansinoh en de melk goed warm. Wel toevallig dat deze combi bij meerdere heeft gewerkt😊

2 jaar geleden

Reactie op Littleprincess2021

Hier oefenen we ook volop met flesje gekolfde melk... Hoe pakten jullie he ...
Ik kolf elke keer maar heel weinig om te oefenen, 20 of 30 ml

2 jaar geleden

Doen jullie een volle fles ?? Wij hebben ook de lansinoh fles en warme melk, maar bieden steeds 30-50 aan omdat ik het zo zonde vind om weg te gooien. Ze heeft de fles de eerste keer wel gepakt en daarna nog eenmaal met moeite 🥴

2 jaar geleden

Reactie op Newmamatobe

Doen jullie een volle fles ?? Wij hebben ook de lansinoh fles en warme melk ...
Ik deed ook elke keer een klein beetje om te proberen. Als hij het dan opdronk legde ik hem daarna aan de borst. Als hij het niet wilde dan wachtte ik even.

2 jaar geleden

Reactie op Newmamatobe

Doen jullie een volle fles ?? Wij hebben ook de lansinoh fles en warme melk ...
Oh wat vervelend dat ze die fles ook niet pakt. Maar ze drinkt wel 30 tot 50cc?Misschien de camocup proberen? Ik deed in het begin kleine beetjes omdat ik het zonde vind om weg te gooien. Maar nu ze gewoon goed drinkt krijgt ze 120cc ong per flesje.

2 jaar geleden

Reactie op Kellssss

Oh wat vervelend dat ze die fles ook niet pakt. Maar ze drinkt wel 30 tot 5 ...
Nee ze drinkt het niet en vraag me af of het komt omdat ik te weinig aanbiedt. Gister 60cc aangeboden en toen dronk ze 20cc 😃

2 jaar geleden

Reactie op Newmamatobe

Nee ze drinkt het niet en vraag me af of het komt omdat ik te weinig aanbie ...
Ja, dat denk ik dus ook...

2 jaar geleden

Het is gelukt met de Lansinoh fles!! Zo fijn. Dank jullie wel voor de tip!

2 jaar geleden

Reactie op EmmaEe

Het is gelukt met de Lansinoh fles!! Zo fijn. Dank jullie wel voor de tip!
Ah super fijn ! Lukte het in 1 keer ? Morgen komt bij ons een logopedist om mee te kijken 😅

2 jaar geleden

Reactie op Newmamatobe

Ah super fijn ! Lukte het in 1 keer ? Morgen komt bij ons een logopedist om ...
De tweede keer lukte het! Mijn man liep met hem door de tuin (afleiding😜) en toen lukte het! En de derde keer lukte het al zonder lopen

2 jaar geleden

Reactie op EmmaEe

De tweede keer lukte het! Mijn man liep met hem door de tuin (afleiding😜) ...
Ah wat goed ! Wij hebben vanmorgen de logopedist langs gehad en eindelijk onze dochter drinkt uit de fles !! Echt hadden we zoveel eerder moeten doen :)

2 jaar geleden

Reactie op Newmamatobe

Ah wat goed ! Wij hebben vanmorgen de logopedist langs gehad en eindelijk o ...
Wat heeft de logopedist dan precies gezegd of gedaan? Tips voor ons?

2 jaar geleden

Reactie op Littleprincess2021

Wat heeft de logopedist dan precies gezegd of gedaan? Tips voor ons?
Belangrijkste tip voor ons was dat je de fles moest geven wanneer ze echt honger heeft. Anders is de noodzaak er niet. Het cb heeft ons juist gezegd tussen voedingen door te doen😅 vandaar dat dat niet werkte haha Waren 3 scenario’s; A - afleiden rondjes lopen etc B - fles aanbieden als ze weigert de voeding overslaan (ook geen borst) volgende voeding fles aanbieden als ze weer weigert 15 minuten later borst aanbieden (wel even uit de sfeer halen dus rondje lopen o.i.f) C - 24 uur alleen fles aanbieden. A hadden we zelf al gedaan en denk de meesten hier. Dus we zijn met B begonnen. Vanmorgen kwam de logopedist en zijn we met de fles van 30cc begonnen. Dronk ze niet. Dus geen voeding. De volgende voeding lukte het wel! En dan moet je de hele dag fles aanbieden en s avonds / s nachts borst. Morgen zelfde als vandaag en zaterdag om en om (borst/fles) en dan terug naar normaal en 1 keer fles per dag. Dus gezien we al veel aan het afleiden waren was echt de belangrijkste tip om echt te wachten tot ze honger heeft! Wij hebben het wel echt samen gedaan. Dochter in de stoel, vriend gaf de fles, ik hield een speeltje voor haar en zong erbij en masseerde haar handpalm bij de duim (schijnt reflex te stimuleren) en volhouden. Tot 5 maanden heeft een baby een reflex en is de eerste 20cc puur op basis van reflex gedronken. Daarna is het pas een techniek. Logopedist valt binnen de verzekering dus als je vastloopt zou ik zeker iemand zoeken ! Hopelijk heb je er iets aan :)