18 Reacties

4 jaar geleden

Luieruitslag zou na t smeren na 1,2 dagen weg moeten zijn met smeren.. uitslag van de luiers of doekjes? Ik zou anders wel de huisarts bellen

4 jaar geleden

Ik denk schimmel, mijn dochtertje heeft ook zo'n problemen en de kinderarts zei omdat de puntjes er waren dat het schimmel was, ze zeiden me dat het spruw zou zijn, maar vandaag is haar medicatie gedaan en zie nog geen verbetering. Ik zou langsgaan bij de dokter.

4 jaar geleden

Zalf zo dun mogelijk smeren. Ik ben zelf geen fan van sudocreme, maar als je die gebruikt zorg dan dat je het er ook goed af haalt met olie en niet laag op laag smeert. Bepanthen is wel erg fijn!

4 jaar geleden

(nog in afwachting van ons kindje, dus ik zou je geen advies kunnen geven) Mijn zus zweerde bij Weleda baby calendula billenbalsem. Misschien is dat nog iets als het geen schimmelinfectie is?

4 jaar geleden

Bij kind nr 1 zag het er ook zo uit destijds (hij was toen 1j). Telkens gesmeerd en gesmeerd. Ging niet weg. Uiteindelijk laten checken eb schimmelcreme gekregen van de HA. Daarna was het binnen 1 wk weg.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft luieruitslag, gister nagekeken door het consultatiebureau. Dat ziet er wel anders uit, vindt dit meer op een schimmeltje lijken. Kreeg wel als tip om pas met sudocreme te smeren waneer het weer dicht is. Moet nu met zoete olie en gassjes het schoon deppen en dan zinkolie er op.

4 jaar geleden

Dokter

4 jaar geleden

Even langs de HA zou ik zeggen. Mijn zoontje had dit ook, HA noemde het luieruitslag en hij heeft anti schimmel crème voorgeschreven gekregen. Dus ik weet niet wat van de 2 het is 😅 Maar na die antischimmel crème + vsm luieruitslag crème smeren ging die roodheid snel weg.

4 jaar geleden

Reactie op Ma2021

Even langs de HA zou ik zeggen. Mijn zoontje had dit ook, HA noemde het lui ...
Trouwens bij mijn kleine was het wel minder rood. Balen trouwens! Succes

4 jaar geleden

Als ik het me goed herinner van coschappen is dit een schimmel: bij de rechter bil zie je een ‘actieve rand’ (de rand lijkt roder dan daarbinnen) en op de linker bil die rondjes zijn ‘eilandjes voor de kust’. Ik zou langs de huisarts gaan voor een zalfje.

4 jaar geleden

Als het al 2 weken zo is en het gaat niet weg met de normale middeltjes zou ik ook even een stop bij de huisarts maken. Ik ben trouwens fan van de billenzalf van dr Leenarts, vind ik fijner dan Sudocrem en die van Weleda.

4 jaar geleden

Daktazin!

4 jaar geleden

Zojuist bij de ha geweest. Is inderdaad een schimmelinfectie. Heb nu zalf gekregen.

4 jaar geleden

Schimmeltje

4 jaar geleden

Oh dit heeft onze zoon ook gehad. Door natte doekjes te gebruiken. Gebruiken toilemelk van mustela en kleenex voor te verschonen, daarna luiertas van dermocrem..

4 jaar geleden

Reactie op Kim210185

Oh dit heeft onze zoon ook gehad. Door natte doekjes te gebruiken. Gebruike ...
Luiertas=luierzalf

4 jaar geleden

Reactie op Kim210185

Oh dit heeft onze zoon ook gehad. Door natte doekjes te gebruiken. Gebruike ...
Ik woon in Duitsland. Hier is het normaal om gewoon make-up watjes te gebruiken met alleen water en daarna droogdeppen met kleenex.. geen last van rode billetjes ☺️

4 jaar geleden

Van CB mocht ik preventief daktarin smeren als het er zo uit zag.