12 Reacties

5 jaar geleden

Hey, Dit komt heel veel voor bij vrouwen. Is opzich niet gevaarlijk voor de baby. Enkel tijdens de bevalling als je geen infuus krijgt met ab dan kan het gevaarlijk zijn. Hier in België geven ze 2 infusen met antibiotica tijdens de arbeid en dan is alles goed

5 jaar geleden

Vriendin van mij heeft dit ook en heeft ook een infuus gehad. Is prima gegaan , ze heeft het zelf ook als prima ervaren. 1 ding wil je zeker niet En dat is dat je kindje deze bacterië oploopt

5 jaar geleden

Ik heb dit zelf tijdens mn zwangerschap 5 jaar geleden bij mn 1e dochter ook gehad. Zolang je AB krijgt tijdens de bevalling kan het geen kwaad, en dat je natuurlijk wanneer het begint direct naar het ziekenhuis gaat

5 jaar geleden

Ik heb een paar weken terug blaasontsteking gehad en daar kwam het (helaas) ook uit. Ik moet sowieso een ziekenhuis bevalling dus staat nu gelijk in m'n dossier. Infuus extra kan er ook nog wel bij. Zover ik weet, en wat de anderen ook al zeggen, is het puur preventief en zorgt het ervoor dat je de kleine niet kan besmetten. Dus beter wel doen dan een risico lopen.

5 jaar geleden

Een kennis van me heeft t gehad zonder dat ze t wist. 30 dagen na bevalling is kindje overleden aan GBS. Toen bleek uit onderzoek dat zij t bij zich droeg.

5 jaar geleden

Dit gaat toch over streptokokken b? Mijn zus wist het bij de eerste niet. Kleintje kreeg hersenvliesontsteking na paar dagen. Is gelukkig helemaal goed afgelopen. Inmiddels verwacht ze de tweede en moet inderdaad tijdens bevalling AB.

5 jaar geleden

Dus kortom niet iedere zwangerevrouw met GBS krijgt bij de bevalling preventief antibiotica toch? Alleen diegene met risicofactor begrijp ik hieruit? (bron van de tekst is site van Rivm )

5 jaar geleden

Ik ben streptokokken groep b drager en ben met mijn eerste ook aan het infuus bevallen. Je kunt ook inactief drager zijn dan is infuus niet nodig. Wanneer je drager bent word je rond de 36 weken gestest of het actief is of niet. In geval van actief moet je aan het infuus bevallen. Het is niet zo dat dat voorkomt dat je je kind besmet. Je kind kan het evengoed krijgen alleen brengt het het risico omlaag. Ik heb 2 zakken gehad tijdens de bevalling. Na de bevalling prikken ze bloed bij de baby om de waardes te bepalen. Die moeten op een bepaalde waarde zijn voor je naar huis mag met de baby. Die van mij zat de volgende dag net aan goed. We mochten naar huis met de mededeling dat als haar temperatuur 1 graad zou stijgen die eerste dagen we direct terug moesten komen. Aan de ab bevallen zorgt er dus niet voor dat er helemaal geen risico's meer zijn.

5 jaar geleden

Hoe kwam je erachter dat je een blaasontsteking hebt? Ik moet sinds een paar dagen ineens echt zoveel plassen, maar heb verder geen pijn o.i.d....maar wanneer is het een blassontsteking? En wanneer is het een zwangerschaps symptoom..?

5 jaar geleden

Reactie op Marsjuh

Hoe kwam je erachter dat je een blaasontsteking hebt? Ik moet sinds een paa ...
Ik lees even mee want precies dat heb ik ook.. En soms denk ik dat ik veel moet plassen en dan lukt het niet en is het minimaal

5 jaar geleden

Ik had ineens last van erge buikpijn (onderbuik, zijkanten buik, maar ook in de flanken) daarop heb ik toch maar de verloskundige gebeld. Zij gaf gelijk aan om te laten checken op blaasontsteking want zwangere vrouwen hoeven blijkbaar niet perse pijn te hebben dan tijdens het plassen en mijn klachten kwamen overeen met een blaasontsteking.. de dag erop voelde mijn buik ook heel raar gespannen alsoftie op knappen stond, ik weer gebeld en dat was toch al blijkbaar harde buiken, terwijl ik pas 19 weken ben, ook dat zou kunnen komen door blaasontsteking.. lang verhaal kort; ik moest urine op kweek inleveren in t zkh omdat huisarts n vaag antwoord gaf op dat ze niet zeker wisten en andere mogelijke bacteriën zagen en nu wacht ik nog steeds op de uitslag..

5 jaar geleden

Ik bleek achteraf na de 1e bevalling GBS te hebben. Ze hebben nu bij 16 weken getest en de bacterie is nu niet actief. Als de bacterie actief is geven ze bij de bevalling intraveneuze antibiotica. (geloof dat ze het bij mij gezien extreem vroeggeboorte sowieso geven)