44 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb een lijstje gemaakt met wat leuke kinder boekjes, (houten) speelgoed en loopfietsje enz.. zodat degene die op kraamvisite komen daar wat van uit kunnen kiezen. Je krijgt zo ook geen dubbele kado's. Heb het via www.lijst.nl gedaan.
5 jaar geleden
Reactie op T Kwikstaartje
Ik heb een lijstje gemaakt met wat leuke kinder boekjes, (houten) speelgoed ...
Ik bedoel www.lijstje.nl
5 jaar geleden
Ik heb dat bij mijn eerste een paar maand vooraf gedaan, maar gewoon online via dreambaby. Supermakkelijk. Nu ga ik het via Kleine Spruit doen, omdat je daar dingen kan toevoegen van alle mogelijke websites, dus niet gebonden bent aan een bepaalde winkel. Maar voor het eerste vond ik Dreambaby heel goed. Je kan er ook aan blijven aanpassen online, zelfs als de baby al geboren is en merkt dat je bepaalde dingen nog nodig hebt. In totaal krijg je dan 10% van het totaal aangekochte bedrag nog als cadeaubon. Dus als je zelf dingen koopt, zet het eerst op je lijst en koop het dan, dan telt het ook mee voor die 10% :p zelfs als je naar de winkel gaat (bepaalde spenen kan je online niet vinden, in de winkel wel), vraag dat ze het eerst op je lijst zetten en dat je het dan meteen wil kopen en meenemen.
5 jaar geleden
Ik ben nu 20w en we hebben volgende week een afspraak bij Babloom. We gaan waarschijnlijk daar de geboortelijst leggen.
5 jaar geleden
Doen jullie dat voor of na de geboorte? Ik ben Nederlands en had in het geboortekaartje een linkje gezet naar een online kado lijstje. Erg handig anders krijg je indd kado’s waar je totaal niet op zit te wachten 😆
5 jaar geleden
Reactie op buzzyke
En mag ik vragen waarom je dit niet legt.
Wij willen niet gebonden zijn aan een lijst van minstens 'n bepaald bedrag van een specifieke winkel. We gaan een envelopje zetten op het geboortekaartje, dan kunnen we met de verkregen centjes zelf kijken hoe we dit spenderen. 😃
5 jaar geleden
Huh dit is toch niet gebruikelijk in Nederland?? Heb het bij mijn vriendinnen nooit op een kaartje of wat dan ook zien staan. Daarnaast vind ik het zelf niet gepast om een cadeaulijst te fabriceren. Mensen hoeven van mij niets te geven en als ze dat wel willen, prima en als ze het me vragen dan zal ik ook wel antwoord geven.. ik zou het zelf echt super vreemd vinden een geboortekaartje te krijgen met daarop een envelope of cadeaulijst.. vind het al raar als het op een uitnodiging voor een verjaardag staat...
5 jaar geleden
Reactie op Newmamatobe
Huh dit is toch niet gebruikelijk in Nederland?? Heb het bij mijn vriendinn ...
Nee klopt is niet gebruikelijk. Ik heb het ook met een kado icoontje en een vraagteken erachter gezet met eronder heel klein het linkje, in de zin van mocht je willen weten wat onze wensen zijn zijn hier suggesties. Heb het zelf een paar keer gezien en vond het juist handig, je wilt toch weten wat iemand graag wil hebben
5 jaar geleden
Reactie op LauraMunck
Nee klopt is niet gebruikelijk. Ik heb het ook met een kado icoontje en een ...
Wellicht ben ik te oud ;) valt mee ben 31, maar het is in mijn omgeving nog niet voorgekomen en hoop dat het zo blijft haha.. wij halen alles wat we nodig hebben. Ik krijg nu al cadeautjes via de post of als mensen op bezoek komen, super leuk allemaal :) ik vind het juist leuk om verrast te worden. Daarbij kun je niet in iemands portemonnee kijken en wil ik een ander niet opzadelen met iets.. goed, ieder zijn ding natuurlijk en het is ook normaal om te doen als het in je omgeving ook gebeurd :)
5 jaar geleden
Bij mij vragen mensen nu soms al persoonlijk aan mij wat ze evt voor ons kunnen kopen als cadeautje.
En ik wil ook niet dat mijn vrienden of familie zich verplicht voelen een cadeautje te "moeten" kopen...
Als ze zonder iets langs komen om straks het kleine wondertjr te zien ben ik net zo blij 😊
Heb ook nog nooit een verlanglijstje op een geboorte kaartje zien staan in Nederland.
5 jaar geleden
Zo gaat de spontaniteit er wel van af zeg. Misschien net wat je gewend bent, dat het in België normaal is. Ik liet me graag verrassen en geen kadootje (wat nooit gebeurde) is ook goed, daar gaat kraamvisite toch ook niet om?
En alles is goed, wat al meer mensen aangeven hier. Mensen hebben de moeite genomen iets uit te zoeken en te kopen, dat is toch superlief? En zo krijg je nog eens wat je zelf niet verwacht had.
Lekker loslaten zou ik zeggen 😄
5 jaar geleden
Ik moet wel zeggen. Bij mijn eerste had ik ook een geboortelijst. Maar toen was ik er met alles veel te snel bij 😂 iets wat ik nu niet heb. Ik weet toen nog wel. Dat elk cadeautje een zeer leuke verrassing was. Ook heb Zelf ervaren bij andere koppels die een kindje kregen dat de geboortelijst heel gemakkelijk was. Zo was ik zeker dat ik bv geen verkeerde kleedjes kocht (hun smaak niet)