8 Reacties

4 jaar geleden

Heeft hij last van slijmpjes? Dan goed neusje spoelen met fysiologisch water. En heeft hij koorts of is hij suf verder? Wil je geen schrik aan jagen, maar bij ons begon het ook zo, toen dochtertje 6 weken was. Eerst enkel hoesten maar nadien ook suf en koorts, ze had RSV toen :(.. dus zou zeggen hou goed temperatuur in de gaten en of hij verder gewoon vrolijk is en genoeg plas luiers heeft, en anders naar de dokter gaan want als hij niet genoeg drinkt kan hij gedehydrateerd raken

4 jaar geleden

Ik zou advies inwinnen bij de huisarts. Mijn zoontje deed hetzelfde toen hij 3 dagen oud was. De voeding kreeg hij via een sonde. Wens je veel sterkte, ik kan mij voorstellen dat dit schrikken is. Het beste wat je kunt doen is je huisarts bellen denk ik.

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 4 maanden is al 2 weken verkouden maar ook sinds zaterdag alles terug geven met hoesten. Zondag was hij alleen maar aan het huilen en kreunen en heeft in heel de dag misschien 200 cc gedronken. Ook had hij koorts. Hij wilde niks of het kwam eruit. We zijn toen naar de HAP gegaan en we moesten hem steeds 2 slokjes proberen te geven of evt op een lepeltje met wat rijstebloem. We mochten een zetpilletje geven zodat hij misschien beter ging drinken en de arts zei. Zolang als ze traantjes en speeksel hebben zijn ze nog niet uitgedroogd

4 jaar geleden

Hij sliep ook veel en was hangerig. Verder goed zijn gedrag in de gaten houden en sinds vanmorgen gaat het weer iets beter en is hij weer vrolijk en ook het drinken gaat veel beter

4 jaar geleden

Reactie op Helloo

Heeft hij last van slijmpjes? Dan goed neusje spoelen met fysiologisch wate ...
Hij heeft koorts, hij oogt. Jet suf. Maar ga denk ik toch de huisarts bellen

4 jaar geleden

Heeft hij geen RS virus? Las dat een ander kindje ook spugen door hoesten had bij RS.. houd t maar goed in de gaten!

4 jaar geleden

Reactie op Babygirlorboy123

Hij heeft koorts, hij oogt. Jet suf. Maar ga denk ik toch de huisarts belle ...
Oh klinkt niet goed :( Toen huisarts ons doorstuurde naar het ziekenhuis dacht ik eerst nog dat het gewoon voor de zekerheid was maar eenmaal op spoed zeiden ze direct dat het een opname ging worden, dat dat standaard is bij kleine kindjes jonger dan drie maand die koorts hebben. Wat zei jullie huisarts? Veel beterschap alleszins!

4 jaar geleden

Hoi Nora, ons zoontje heeft dat ook gehad vorige week. Nu had hij wel het RS virus en is hij opgenomen geweest in het ziekenhuis waar hij voeding via de sonde kreeg. Toen hij weer zijn fles kon drinken, hoestte hij ook nog waardoor een groot gedeelte er weer uit kwam. Wat hielp was om na de fles hem op een speen te laten sabbelen, totdat de voeding een beetje gezakt was. Daarna moest hij nog wel hoesten, maar kwam er geen voeding meer terug.