13 Reacties

5 jaar geleden
Hey, hier nog 1 hoor. Vreselijk moet vaak nog niet denken aan het avond eten. Is maar weinig dat er nog makkelijk in gaat helaas. En veel wat ik toen lekker vond. Kijk ik nu enorm tegen op om te eten. Heb jij dat ook, zelfs bij je lievelingseten? Ben ook al 4 kilo kwijt erdoor. Ben ook blij als mijn misselijkheid eens wegging. Hopelijk wordt het voor ons allebei straks beter! Ben nu 12.3 weken

5 jaar geleden
Bij mij lukt soep meestal wel. Bij het avondeten heb ik vaak een blok op m'n maag maar merk als ik eet het er wel in gaat. Ik maak ook een kefir smoothie met banaan spinazie en limoen en bij mij verdwijnt die blok op m'n maag dan vaak. Misschien helpt het bij jou ook wel 🤷🏻♀️. Is wel een beetje zuur dus moet je natuurlijk ook wel kunnen verdragen, ik doe er wat honing in om zoet te maken

5 jaar geleden
Ik ook! Ondertussen ben in ook 14w+ en eetlust is vaak ver te zoeken. Overdag gaat het beter, maar op het werk een warme maaltijd eten is moeilijk. 's Avonds krijg ik amper nog iets binnen en wat lukt zijn dan zoete zaken zoals een kom cornflakes en een stuk fruit. Het gebeurt dus heel vaak dat ik geen warme maaltijd heb gegeten. Maak me dus wel wat zorgen om gezonde voeding. Ben in het eerste trimester 1kg afgevallen.

5 jaar geleden
Reactie op rvkc
Ik heb dit ook vooral met de warme maaltijden ‘s avonds. Ik kan bijvoorbeel ...
Heb het ook met de warme maaltijd

5 jaar geleden
Heb het ook meer bij t avondeten, merk wel dat je de misselijkheid niet moet op laten lopen. Zodra je voelt dat je misselijk wordt zoubik direct wat gaan eten. Mijn voorkeur ligt meer bij zoet. Kan hartig slechter verdragen, te vet denk ik. Ook aardappels en vlees staan me meer tegen. Klein stukje vlees en aardappels en dan maar meer groente, vind ik veel lekkerder, vooral sla/rauwkost. Laatst was ik uit eten met m'n man en toen at ik gebakken zalm, heerlijk! Maar nadat ik de helft op had, ging het me tegenstaan. Nog een paar patatjes geprobeerd maar het werd er alleen maar erger van, toen aan de rauwkost begonnen en warempel het volle zware gevoel ging gewoon weg.

5 jaar geleden
Reactie op Erka
Ik zie hier veel reacties op het avondeten, hierbij een screenshot van mij ...

Deze is wat uitgebreider 🤓

5 jaar geleden
Ik had HG en ben van week 6 tot week 15 in totaal 13,5kg afgevallen, nu 16weken en al 3kg terug aangekomen.
Ik probeerde vooral aquarius te drinken.
En ik kreeg droog brood en een rauwe geschilde wortel binnen.
Nadien probeerde ik afgekoelde soep, en afgekoeld eten.
Warm ging niet.
Nu gaat alles eindelijk terug beter.
Hopelijk ben je er snel van af!

5 jaar geleden
Dit is echt mijn struggle. Ik eet echt omdat ik moet eten, maar heb eigenlijk niet echt ergens zin in. Fruit en vla gaan nog redelijk maar warm eten is drama. Heb gister ook de verloskundige gebeld omdat ik me ook zorgen maakte. Zij geeft aan dat dat niet nodig is en dat dit vaak later weer terugkomt.