20 Reacties
5 jaar geleden
Ik had dit ook na mijn bevalling, echt een vervelend gevoel inderdaad. Ik gebruikte ook curanol zalf en tabletten en pcm, was na een paar dagen niet meer zo pijnlijk. Gebruikte daarnaast ook lactulosesiroop voor de stoelgang.
Ik had inderdaad ook gehoord over het zalfje Vd huisarts wat een beetje verdoofd, misschien is dat prettig aangezien je ook nog moet bevallen?
5 jaar geleden
Ik had ook gigantische aambeien/speenknobbels na de bevalling. Ik had er al wat last van tijdens de zwangerschap maar door het persen is het wel verergerd. De pijn van de aambeien was bij mij erger dan de scheur die ik had opgelopen. Ik kreeg net na de bevalling Daflon en Scheriproct voorgeschreven. Nu na elf dagen kan ik zeggen dat het pijnvrij is en dat ik terug normaal kan liggen, stappen en zitten. Stoelgang deed vrijwel geen pijn! Dus dat was een meevaller!
Het was even volhouden maar een blik naar mijn kleintje en het is toch allemaal rap vergeten.
Veel succes bij je bevalling! Voor hetzelfde geld valt het wel mee. Plus je krijgt ook iets in ruil voor al dat afzien 🙂
5 jaar geleden
Echt die lidocaine zalf regelen!!! Die curanol doet helemaal niets voor deze pijnlijke aambeien 😆
5 jaar geleden
Curanol deed bij mij ook niks en heb en er altijd veel last van.
Als het getromboseerd is dan moeten ze het normaal gezien openmaken zodat de bloedstolsels eruit kunnen.
Alleen zullen ze dat nu niet doen dus ik zou lidocaine zalf smeren.
Bij mij werd het ook erger na de bevalling maar met goede zalf (trianal) gaat het bij mij nu heel goed.
5 jaar geleden
Bereid je voor dit had ik ook een paar dagen voor de bevalling en het kwam door de druk van de baby die aan het zakken was... en het deed pijn maar na de bevalling had ik door het persen er niet meer een maar 4 NET ZO GROOT ALS KASTANJES😭😭😭😭 ik kon de eerste 3 dagen niet lopen of zitten alleen op me zij liggen... maar met curanol zalf en pillen was het na een week helemaal weg dus het komt zeker goed al lijkt het op dit moment niet zo of na je bevalling schrik je je kapot maar het valt uiteindelijk reuzen mee💪🏻❤️ ik zou bij de huisarts van de zakjes vragen met vezels dan is je ontlasting ook wat zachter en gaan de aambeien ook veel sneller weg...
5 jaar geleden
Ik heb ook vreselijk veel last gehad van aambeien. Bij mij hebben de curanol pilletjes in combinatie lidocaine en het smeren van sudozalf geholpen. Je kan ook zinkzalf nemen. Deze sudo is het enige wat de aambeien deed krimpen in verband met het zink. Heb het echt als vreselijk ervaren en kon er zo weinig door. Nu 2,5 week later zijn ze nog maar een kwart van wat het was.
Succes en sterkte!
5 jaar geleden
Of je t wilt lezen weet ik niet.
Heb wel ervaring met getromboseerde aambei.
Dit los van zwangerschap of bevalling. Maar vanwege slechte stoelgang
Niks hielp qua zalfjes pilletjes curanol of zakjes voor soepele ontlasting. Lidocaine is enkel verdovend.
Mij was bij de controle door ha van de aambei al wel verteld dat de trombose de zwaartekracht zal zoeken en zal uitzakken ( daarom voel je dat bobbeltje)
De aambei raakt verder gevuld hierdoor.
T enige wat hielp was...
terug naar HA:
Verdovende prik, éen incisie ( sneetje) en laten uitknijpen.
Niet tof niet fijn. Tranen over mn wangen. Maar Zon opluchting daarna.
De pijn van de aambei was echt verschrikkelijk en raakte alleen maar voller met bloed ( trombose). Eenmaal gevuld helpt daar geen zalfje meer tegen...
Dus tja.
5 jaar geleden
Reactie op plien306
Of je t wilt lezen weet ik niet.
Heb wel ervaring met getromboseerde aambe ...
Met de incisie en uitknijpen , komt de bloed klonter ( dat Noemen ze de trombose) eruit. Doe je er niks mee , raakt ie gevulder , en dikker
Afhankelijk van hoe lang die er zit is het dus een grote of kleine bleod klonter of meerdere klontjes / strengetjes
* om te weten of de aambei getromboseerde is, kijken met een spiegeltje. Als je gewoon huidskleur ziet is dese niet gevuld. Zie je donkerrood / blauw/ zwart bolletje/ strengetje erín, is dat de bloed klonter
Maar goed. Hier dus een ervaring deskundige.
Geen arts. Voor een beoordeling en behandeling zit er niks anders op je arts te raadplegen.
Hoe “kak” ook..
5 jaar geleden
Reactie op plien306
Met de incisie en uitknijpen , komt de bloed klonter ( dat Noemen ze de tro ...
Oh thnx voor deze uitleg.. ☺️
Het bobbeltje ernaast is wel gewoon huidskleur zeg maar..
De aambei zelf is totaal niet gevoelig, alleen dat bobbeltje is gevoelig.. 🙄
Ik heb gelukkig geen moeilijke stoelgang en met de stoelgang zelf doet hij gelukkig geen pijn.. Ik voel hem echt alleen als ik er zeg maar, zalf op doe, iets te lang zit dan begint het me echt zeer te doen.. (alleen het bobbeltje)
Dus misschien is hij nu nog redelijk in de begin fase.. Hopen dat hij na de bevalling nog mee valt. 😬
Nogmaals bedankt voor je uitleg ☺️
5 jaar geleden
Reactie op Mom-Of-Two-Boys
Oh thnx voor deze uitleg.. ☺️
Het bobbeltje ernaast is wel gewoon huidskle ...
Duim met je mee dat t “gewone aambeien” blijven.
En dan kan je allerlei tips doen.
Vooral zorgen dat je stoelgang soepel blijft en de huid daar beneden 🙄 schoon en soepel.
Ik smeer van VSM hamamalis zalf ( is voor aambeien)
T is uitproberen wat voor jou werkt.
Tja en t zal uitwijzen wat de bevalling doet. Aambeien horen er wel bij.
De uitleg was Idd om te weten wat het is áls het één getromboseerde aambei is en dan hoe verder.
Ik stak toen mn kop in t zand en wilde eerst echt niet naar de HA. Maar had geen keuze. Want eenmaal trombose , dan loopt ie helemaal vol. En dan helpt een kleine incisie bij de HA niet meer en hou je in de toekomst ook problemen.
Dus als het echt mis gaat even al je gene en angst opzij zetten en je laten helpen.
5 jaar geleden
Reactie op AH1973
Hoe is het nu met je? Heb je er nog last van? Weggetrokken? Of actie ondern ...
Het gaat goed nu, nu inmiddels Bijna 3 weken geleden bevallen en gebruik curanol zalf en tabletten en dat werkt wel goed.. Doet geen zeer meer iig en het slinkt. ☺️
5 jaar geleden
HORROR. Ik had een perfecte bevalling maar kreeg 2 dagen nadien ook een MEGA etromboseerde aambei. Heb 2 dagen plat op m'n buik op bed moeten liggen en de vk kwam het verdoven met lidocaïnedruppels, maar werkte voor geen meter. Ik kon door de pijn niet eens omdraaien in bed of opstaan om naar de wc te gaan. Het is uiteindelijk genezen met behulp van curanol zalf en tabletten en veel koelen.
5 jaar geleden
Ik heb het even gegoogled en kom er net achter dat ik dit ook heb gehad, direct na de bevalling. Aambeien als druiventrosjes. Met zalf en pillen van curanol zakte het grootste gedeelte snel weg, maar volledige herstel duurde wel 4/5 weken.
Ik dacht altijd dat aambeien aambeien waren maar vandaag geleerd dat er heel wat soorten en maten zijn🥸