Hallo mama's!
Ik heb een vraag. Mijn dochter van 17,5 maand ligt nogal wat gek in bed. Zodra wij haar naar bed brengen leggen wij met de voeten net niet tegen het voeteneind aan, maar presteert het iedere avond weer om helemaal bovenin haar ledikant te liggen.
Ze gaat op een gegeven moment zo wrikken en draaien dat ze horizontaal, met haar benen door de spijlen (slaapzak is helaas op dit moment geen optie aangezien onze woning tussen de 28 en 30 graden is en de warmte er niet uit te krijgen is. ze slaapt met een slaapzak ook totaal niet in die warmte en raakt dan binnen no time oververhit) en haar gezicht tegen het hoofdbord aan. Nou ben ik iemand die dat nauwlettend in de gaten houdt, aangezien ik dat best wel gevaarlijk vindt.
Zijn er mama's die hier ook last van hebben en wat doen jullie er tegen?
Liefs een beetje bezorgde mama
Ik leg haar hier altijd met haar hoofd naar de muur, in de buurt van t hoofdbord aan de kant van de muur. Als ik haar er sochtends uithaal, ligt ze andersom met haar hoofd (bijna) tegen het voeteneind aan.
Ze zijn op deze leeftijd idd sterk genoeg om van positie te veranderen als dat nodig is hoor, dus geen zorgen. Hier sliep ze met 4 maanden al op haar buik 🙈 dat vond ik wel spannend toen...
Mijn zoontje ligt in de meest gekke houdingen. Heb voor deze warme dagen een hydrofiel slaapzakje gekocht.. zonder ligt hij steeds vast tussen de spijlen🥴🥴
Je kan eens kijken of het helpt om het bedje andersom op te maken.
Sommige kindjes liggen graag andersom in bed. Kan te maken hebben met stopcontacten, noord/zuid en nog veel meer dingen die we niet kunnen zien.
Hier hielp het.
Hier slapen ze in de raarste houdingen. Ze waren ook al heel vroeg een buikslaper waar ik niets aan kon doen. Ondertussen heb ik het vertrouwen er in dat ze veilig slapen. Soms liggen ze als een banaantje met hun gezicht tegen hoofdbord. Een tijdje later liggen ze weer aan andere kant van het bed. Dus lossen het zelf op. Bedjes staan trouwens vrij dan de muur.
Hier ligt ze ook echt Schots en scheef in bed. Ik wil niet weten wat ze nachts allemaal uitspookt.
Maar met bijna 18 maanden kun je ervanuit gaan, dat ze het zelf goed kan oplossen :)
Ik maak me er geen zorgen over. Onze dame draait ook alle kanten op, ligt vaak met haar hoofd bij het voeteneinde en daar kan ik niet zien hoe haar hoofdje ligt op camera. Bovenin ligt ze er ook wel eens vreemd bij, gaat vanzelf wel weer anders liggen.