17 Reacties
5 jaar geleden
Hij zit nog mooi in het groen hoor! Baby's hebben af en toe een groeispurt en soms een wat tragere groei. Zou dus in ieder geval nog even wachten en over een week nog eens kijken.
5 jaar geleden
Ik zou me er niet te druk om maken. Hij zit nog niet buiten de curve. Consultatiebureau houdt het zo te horen goed in de gaten.
Als je onzeker er over bent kan je misschien vragen of je over 2-3 weken een weeg moment kan doen.
Zou niet te veel sleutelen als een voeding al een strijd is. Gewoon genoeg aanbieden zodat ie kan drinken wat ie wil. Als hij halve flesjes drinkt blijft hij als het goed is groeien alleen waarschijnlijk iets minder snel.
Misschien een geruststelling. Als een kind echt slecht tot niet groeit kunnen artsen speciale toevoegingen voorschrijven. Dit doen ze liever niet zomaar. Onze dochter had toen in de couv een tijdje maximale hoeveelheid toevoegingen omdat ze niet groeide en haar gezondheid in gevaar kwam. Het werkte als een soort van pokon, maar is wel weer slecht verteerbaar.
5 jaar geleden
Hier ook afplattende curve. Maar opzich komt hij bij dus denk geen probleem
5 jaar geleden
Reactie op Linda2222
Wat voor voeding? 🧐ik zit nu te denken aan nutrilon omneo
Die hielp bij ons totaal niet. Misschien wel voor de groei maar niet met haar reflux. Ze rook weer zo zuur als eerst en had veeeeel meer last. Arm kind. Geprobeerd te mengen met jhbpm, helaas was er geen speen die hier tegenop kon.
Maar ieder kind is anders.
5 jaar geleden
Reactie op Linda2222
Och erm 😢 inmiddels wel iets kunnen vinden wat voor jullie kleintje werkt ...
Nee helaas nog niet. We zitten nog steeds op de kruitvat merk en jhbpm van de kruitvat. Ze heeft nu niet het zuur meer (gelukkig) woensdag weet ik of ze gegroeid is.
Ze is wel een maand te vroeg geboren.
5 jaar geleden
Reactie op First1
Nee helaas nog niet. We zitten nog steeds op de kruitvat merk en jhbpm van ...
Mijn eerste had ernstige reflux en had enorm last van haar buik van de kruidvat voeding. Toen we over gingen op nutrilon ging het al een stuk beter. Misschien het proberen waard?
Wij geven nu nutrilon ha deze is milder voor de buik met biologische jbpm
5 jaar geleden
Is je kleintje alert? Heb je voldoende plasluiers? Dan is er aan de hand van deze curve nog niet zoveel aan de hand. Je kindje is misschien klein maar loopt eigenlijk heel mooi in de groeilijn. Ga niet op grammen hangen. Je kan bijvoorbeeld nu je kleintje een fles geven van 100ml. En hij heeft zijn kakluier van de dag nog niet gehad. En na 3 uur weer wegen, kakluier is geweest en de fles is inmiddels er ook af in een plasluier. Weeg je zo 150 gram minder. Even voor de beeldvorming. Vaak is beginnen met rommelen in voeding niet persee een goed idee. Het kost namelijk ook enorm veel energie om over te schakelen op een andere voeding. En daarnaast hanteert het CB TNOcurven. Google maar eens. Dat is een gemiddelde getrokken uit voornamelijk witte kinderen. Als je 10 te dikke kinderen bij elkaar zet en je trekt daar een gemiddelde uit dan is de lijn best een aardig gewicht. Wat vervolgens niet wil zeggen dat het gezond is. Maar puur een gemiddelde. Het CB werkt met gemiddeldes en niet uit een groep gezonde kinderen. Er zitten dus wel wat haken en ogen aan dit soort groei curven.