21 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb dit ook maar geen idee hoe dit komt. Nu is dit iets wat ik ook wel eens had voordat ik zwanger was.
5 jaar geleden
Google: “ Gele afscheiding
Tijdens de zwangerschap kan je afscheiding ook iets geler zijn. Als deze verder niet stinkt en niet gepaard gaat met andere klachten, is er waarschijnlijk niks aan de hand. Is de afscheiding echt geel, dan is dit vaak het gevolg van een ontsteking of soa. “
5 jaar geleden
Moet je medicatie opsteken? Heb je jeuk of roodheid? (Kan een kleine candida schimmel infectie zijn, geeft geen infectietekenen in bloed...)
5 jaar geleden
Reactie op Veggieburger
Moet je medicatie opsteken? Heb je jeuk of roodheid? (Kan een kleine candid ...
Ik denk dat ik dit heb, heb al een paar dagen een wat jeukend/trekkend gevoel onderaan en ziet ook een beetje rood. Heb er nog niet zoveel last van maar het zou wel fijn zijn als het weer weg is. Heb wat opgezocht en lees dat zo'n infectie veel voorkomt door een veranderende hormoonhuishouding tijdens de zwangerschap. Heb dit eerder nooit gehad. Kan ik gewoon via Farmaline een Canestene Gyn capsule voor bestellen? Ik lees dat dit veilig is tijdens de zwangerschap. Ik heb echt geen zin om hiervoor naar de huisarts te gaan 😒
5 jaar geleden
Reactie op panaceatic
Ik denk dat ik dit heb, heb al een paar dagen een wat jeukend/trekkend gevo ...
Niet veilig in het eerste trimester helaas , fluconazole 150 mg eenmalig werkt goed, maar is niet vrij te verkrijgen...
5 jaar geleden
Reactie op Veggieburger
Niet veilig in het eerste trimester helaas , fluconazole 150 mg eenmalig we ...
Ok goed dat je het zegt. Ik las dat de zalf niet veilig was in het eerste trimester maar de capsule wel. Maar ik zal toch maar eens naar de huisarts bellen morgen zeker... Niet echt veel zin in 😒😉
5 jaar geleden
Reactie op Lynn24
Huisarts nog gecontact? Weet je meer? Ik heb namelijk hetzelfde denk ik. Gr ...
Nee ik heb toch nog even afgewacht omdat ik las dat een vaginale schimmelinfectie zichzelf vaak herstelt na enkele weken, je lichaam zoekt zelf meestal terug een balans tussen de bacteriën, en ik had er niet zoveel last van. Ik heb wel uitsluitend nog katoenen ondergoed gedragen. Na enkele dagen was het jeukend/trekkend gevoel weg maar de roodheid is langer gebleven. Die is intussen echter ook weg sinds een paar dagen. Als het terugkomt ga ik wel naar de arts.
5 jaar geleden
Reactie op panaceatic
Nee ik heb toch nog even afgewacht omdat ik las dat een vaginale schimmelin ...
De arts gaat niet eens kijken joh! Op basis van jou antwoorden krijg je een recept en evt een creme. Je kan namelijk wel je partner besmetten en het is met de kortste keren weer terug als je het niet goed behandeld. Ik kan het weten. Bijna de hele eerste zwangerschap last van gehad en nee dat raad ik niemand aan🤔
5 jaar geleden
Reactie op Kris10
De arts gaat niet eens kijken joh! Op basis van jou antwoorden krijg je een ...
Dat kan, dus zoals ik zei, als ik er opnieuw last van zou krijgen dan ga ik wel naar de huisarts. Is toch mijn eigen keuze. Ik ga ook voor andere dingen niet altijd meteen naar de dokter, da's nu eenmaal mijn aard. 😉 Partner en ik zijn al een heel tijdje niet meer intiem geweest omwille van de verschillende zwangerschapskwaaltjes 🤢 dus ik wacht eventjes af om te kijken wat er komt. Bedankt voor je bezorgdheid overigens 😉
5 jaar geleden
Kijk ermee uit. Zulke infecties kunnen je vliezen verzwakken dus ik zou het zeker even laten checken!