23 Reacties

5 jaar geleden

Heb het tijdens mijn 2e en 3e zwangerschap gehad nu nog geen last van

5 jaar geleden

Ja ik heb dat altijd als ik overdag even ga slapen, heel apart..

5 jaar geleden

Reactie op Juli-Augustus

Ja ik heb dat altijd als ik overdag even ga slapen, heel apart..
Soms wordt ik er snachts of in de ochtend ook wakker van Durf zo nog maar amper te gaan slapen 😱 hoe zakt het bij jou?

5 jaar geleden

Hier ook veel meer tijdens zws,vooral exstrasystolen pfff

5 jaar geleden

Reactie op Sarah1991

Hier ook veel meer tijdens zws,vooral exstrasystolen pfff
Is dat net alsof je extra "trillingen" voelt

5 jaar geleden

Yep. De trillingen zijn extra systolen. HartOverslagen. Hartkloppingen is iets anders. T is maar net wat je precies ervaart.

5 jaar geleden

Ik had al last van hartkloppingen voor mijn zwangerschap, ws vervroegde overgang incl.opvliegers. Nu idd als ik ga liggen om te rusten of slapen.

5 jaar geleden

Reactie op Sigrid1980

Ik had al last van hartkloppingen voor mijn zwangerschap, ws vervroegde ove ...
We hebben dezelfde leeftijd, zou dat ermee te maken hebben?

5 jaar geleden

Reactie op plien306

Yep. De trillingen zijn extra systolen. HartOverslagen. Hartkloppingen is ...
De ene keer echt flinke bonken zeg maar, daar straks waren het trillingen, heel naar

5 jaar geleden

Net een uur misselijk geweest na een middagdutje met mijn dochter van de hartkloppingen.

5 jaar geleden

Net een uur misselijk geweest na een middagdutje met mijn dochter van de ha ...
Geeft jou dat ook een paniekerig gevoel?

5 jaar geleden

Voor mij is het normaal ondanks dat ik ook medicatie slik ken het gevoel maar al te goed wel vervelend maar volgens mij komt dit vaker voor. Je bloedvolume neemt toe als je zwanger bent dus je hart moet iets harder werken

5 jaar geleden

Heb dit ook, jaren voor mijn zwangerschap al. Heb hierbij ook regelmatig een extra vroege slag die voelt als een flinke bonk. Bij mij wordt het wel duidelijk erger bij stress. Genoeg onderzoeken gehad in het ziekenhuis etc, het is vervelend maar kan geen kwaad is mij vertelt. Ik probeer mezelf als ik er extreem last van heb wat af te leiden door iets te lezen of een serie te kijken of eventjes te bellen met een vriendin ofzo.

5 jaar geleden

Reactie op Lelleke

Is dat net alsof je extra "trillingen" voelt
Ja extrasystolen is eigenlijk een extra slag van je hart,niks mis mee maar ik vind het enorm eng,ik voel het echt heel hard

5 jaar geleden

Wow ook de laatste tijd ..

5 jaar geleden

Reactie op Lelleke

Geeft jou dat ook een paniekerig gevoel?
Nee ik weet waar het vandaan komt 🙂

5 jaar geleden

Reactie op Lelleke

De ene keer echt flinke bonken zeg maar, daar straks waren het trillingen, ...
Ja absoluut heel naar. Zelf ook ervaring mee. Voor de zwangerschap al. Ben nu 13 wkn. Gyn gaf gister aan dat het tijdens de zwangerschap erger kan worden door extra bloedaanmaak en je hele hormoongestel. Onschuldig. Maar zooooo vervelend. En zooooo vermoeiend

5 jaar geleden

Iemand nog tips hiervoor? Heb er sinds gisteravond echt veel last van, nu ook de hele dag af en aan. Rustig blijven, goed ademen en mezelf afleiden helpen om ermee te dealen als het weer opkomt maar het is zo'n vervelend, naar gevoel dat ik me afvraag of er nog iets is wat ik kan doen om het te voorkomen of verminderen. Of is dit iets wat er helaas gewoon bij hoort?

5 jaar geleden

Reactie op Tally512

Iemand nog tips hiervoor? Heb er sinds gisteravond echt veel last van, nu o ...
Zolang je het kunt onderbreken kun je er niet zoveel aan doen. Als dit niet zo is zou ik contact opnemen met de huisarts

5 jaar geleden

Ik heb het ook. Ik kom er slecht mee in slaap en heb vervolgens een extra kussen nodig (een wat dunnere) in m'n nek om hoger te komen liggen.