34 Reacties

3 jaar geleden

Ja hier ook! In mijn eerste 2 zwangerschappen ook gehad! Kan komen door niezen, seks, overgeven of harde ontlasting. Is een klein bloedvaatje die gesprongen kan zijn😊

3 jaar geleden

Ja had ik vrijdag ook! Er werd mij verteld dat ik het goed in de gaten moest houden of er meer bloed bij kwam en of ik veel buikkrampen kreeg. Dit gebeurd wel vaker. En anders gewoon even de dokter/verloskundige bellen als je je echt zorgen maakt😘

3 jaar geleden

Reactie op Kris10

Ja hier ook! In mijn eerste 2 zwangerschappen ook gehad! Kan komen door nie ...
Had je veel bloed en elke dag? Ook met stolsels?

3 jaar geleden

Had je veel bloed en elke dag? Ook met stolsels?
Nee elke keer met afvegen. En met plassen van die roze of heel licht bruine slierten. Zolang je geen pijn hebt en geen stolsels😊

3 jaar geleden

Reactie op Kris10

Nee elke keer met afvegen. En met plassen van die roze of heel licht bruin ...
Ik had wel stolsels.. en elke dag ook bloedverlies met plassen, afvegen en vloeit ook zeg maar..

3 jaar geleden

Ik heb het 2 keer gehad! Erg schrikken.. vrijdag echo ben er wel wat onzeker door geworden maar het hoeft niks ergs te zijn!

3 jaar geleden

Ja hier ook, vorige week met tussenpozen van dagen. Heb de verloskundige gebeld en zei maakte zich er geen zorgen over. Ik ben er inmiddels wel achter dat wanneer ik druk ben geweest op mijn werk (veel bukken) ik dat savonds moet bezuren met licht bloedverlies. Eerste keer schrok ik me rot ik dacht nou dit was het dan. Als je je zorgen maakt even de verloskundige bellen.

3 jaar geleden

Oh wat fijn dat meerdere het hebben! (Natuurlijk niet fijn maar jullie snappen vast wat ik bedoel) het is nu ook al wat minder en wel buikpijn maar niet zorgwekkend voor mijn gevoel. Ga mijn afspraak in ieder geval vervroegen naar aankomende vrijdag ben dan 7+5

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde. Ben vandaag 5+2 maar sinds vrijdagavond heel licht en bruinig bloedverlies. Meer gekleurde afscheiding eigenlijk. Niet de hele dag en niet veel maar toch... In december een MA gehad en dat begon ook zo... maak me flink zorgen!

3 jaar geleden

Sterkte iedereen! Ook al is het vaak onschuldig, je schrikt hier zo van! Ik had het vorige week, toen 6 dagen niet en nu weer een klein beetje. Was zó blij dat het gestopt was... Ik denk (en hoop) dat het komt door twee sportlesjes die ik voorafgaand gedaan heb. Dat die te intensief waren. En heb best wel flink moeten hoesten de laatste tijd.

3 jaar geleden

Ik dacht de dans er mooi mee te ontspringen omdat ik nergens last van had tot nu toe. Maar ook ik heb vandaag lichtelijk roze/rode streepjes bij het afvegen na het plassen. Maakt me ergens wel bang omdat het allemaal nieuw is. 1e kindje voor ons. Wat ik hier lees stelt het me ook wel iets gerust dat het niks hoeft te betekenen maar toch....😟

3 jaar geleden

Ik heb gebeld met de verloskundige vandaag 5 week en 6 dagen , mocht komen voor een echo maar ze kunnen pas dinsdag een hartje zien. Heb ook ineens beetje last van licht / bruin bloedverlies .. dacht toch even bellen ben wel gerust gesteld dit kan indd komen door een adertje wat geknapt is door seks , zwaar tillen etc Duimen 💖

3 jaar geleden

Ik had wel stolsels.. en elke dag ook bloedverlies met plassen, afvegen en ...
Stolsels etc is vaak niet een goed teken net als helder rood bloedverlies.

3 jaar geleden

Stolsels etc is vaak niet een goed teken net als helder rood bloedverlies.
Ja dat dacht ik al.. maar testen blijven wel positief?

3 jaar geleden

Ik heb al enkele dagen meer witverlies. Vaak beetje doorzichtig, licht bruin. Ik heb ook wel al de hele zwangerschap al lichte gevoeligheid in mijn buik. Geen pijn. Maar er daar toch duidelijk vanalles in werking. Ik probeer me zen te houden. Maar betrap mezelf op constant googlen en toch beetje angstig. Mijn gyna is op vakantie. En ik kan pas 6 aug de eerste keer gaan. Het hormonaal zijn, zal vast niet helpen met het overdenken zeker? Fijn om te lezen dat jullie dezelfde ongerustheden hebben.

3 jaar geleden

Hoi. Ik ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger. Ook ik heb last van licht bloedverlies. Helderrood. Verloskundige inmiddels al 3 keer aan de lijn gehad. Zolang er geen stolsels zijn, is het geen issue. EvenAls extreme buikkrampen. Ze gaf aan dat het kan komen doordat de baarmoeder vol bloedvaatjes zit en waar nu veel bloed naar gepompt wordt. Bij heftige inspanning, bijv seks niezen hoesten ontlasting tillen, kan zo’n vaatje knappen. Je krijgt dan helderrood/roze bloed. Daarna bruin en is het weer weg. Dus: geen zorgen als het niet in combi met krampen is. Ze gaf ook aan dat je eventueel kan testen met clearblue wekenindicator omdat je dan ziet dat hcg hormoon niet afneemt...

3 jaar geleden

Ik weet nu 1 week dat ik zwanger ben heb elke dag vaginaal bloed verlies alleen als ik naar wc ben; hoef dus geen maandverband ofzo.. donker rode afscheiding met stolsels... de verloskundige uiteraard gevraagd maar zij kan nu geen echo doen omdat dat nog te vroeg is én ze kan t bloeden niet stoppen dus zolang ik geen buikkrampen heb moet ik wachten tot de 8 weken echo wat over 2.5 week is. Erg stressvol..

3 jaar geleden

Oh wat fijn om hier meer ervaringen te lezen... Ik had gisteravond wat bruin bloed verloren, en dat houdt nog steeds aan... Niet genoeg voor een inlegkruisje, maar wel echt heel duidelijk bloed.. het gaat ook gepaard met krampjes, maar die had ik de dagen ervoor ook... Nog niet eens 5 werken ver..Ik pieker me suf. Toch morgen even de gyn bellen?

3 jaar geleden

Toch gebeld en Net toch echo gehad 5 week en 6 dagen toch helaas geen vruchtje te zien .. morgen bloedprikken en afwachten ziet er helaas niet goed uit .. Spannend

3 jaar geleden

Ja dat dacht ik al.. maar testen blijven wel positief?
Ik zou even naar de verloskundige bellen! Het zwangerschaps hormoon kan namelijk ook na een evt miskraam een positieve test geven.