28 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben het niet.. maar wij hebben 1 x gehad dat Dean ook 3.5 uur aan het krijsen was en bij ons in bed willen we liever niet, wij hebben toen een matras op zijn kamer gelegd en zijn daar gaan slapen.. we hebben ook een klein nachtlampje aan, misschien heb je daar wat aan?
4 jaar geleden
Ik herken je verhaal voor een deel.. en ik kan dus heel goed begrijpen dat het super zwaar is voor jullie. Wat bij ons een beetje heeft geholpen is een magnesium bad.. voor het slapen gaan doe ik de kleine in bad met magnesium korrels en dat lijkt te werken. Je zou het kunnen proberen. Heel veel succes in ieder geval 🍀
4 jaar geleden
Wordt ze ook niet rustig van liedjes zingen en wiegen in je armen? Als die van mij onrustig is wordt ze daar wel wat rustiger van. Misschien heeft ze snachts meer honger omdat ze te weinig vaste voeding nog krijgt? Al geprobeerd om 4 flessen te geven en 200 gram groente in de avond?
4 jaar geleden
Reactie op babygirlz
Wordt ze ook niet rustig van liedjes zingen en wiegen in je armen? Als die ...
Dat werkt meestal wel even om haar wat rustiger te krijgen, maar zodra we haar dan weer terug in bedje leggen gaat ze verder waar ze gebleven was. 200 gram groenten krijg ik er helaas echt niet in nog, ook niet met 4 flessen. Ze gaat steeds meer en steeds beter eten, maar ze geeft ook heel goed aan als ze er genoeg van heeft.
4 jaar geleden
Herken je verhaal! Precies hetzelfde ritme en lengte van slaapjes overdag en ook het eten gaat zo. Maar ipv fles geef ik bv & dat maakt in de nacht zo'n verschil. Krijsend wakker, helemaal angstig klinkt ze > hup aan de borst en het is rustig. Soms als het na het drinken gebeurt met in bed leggen en niks lijkt te helpen, dan doen we even een lampje aan. Kan ze even tot rust komen, knuffelen we haar samen en lachen we eventjes en zeggen we haar alle lieve dingen die je maar kan bedenken hhahah. Ook al zijn we kapot moe.. 😉
We hebben zo'n fase nu 2x meegemaakt dus dat scheelt vanwege de herkenning en de weet dat het weer overgaat.
We noemen het ook wel eens een ontwikkelingsavond. Niets lijkt te helpen en uiteindelijk zijn we het zat en gaan met der naar beneden en zitten we gewoon even.. en dan doet ze opeens een nieuwe move. Opeens zelfstandig gaan zitten of optrekken.. en dan denken we dat dat er even "uit moest". Na 30min weer het avondritueel en dan gaat ze wel rustig slapen.
Tandjes/ontwikkeling het lijkt hier steeds samen te gaan. En voeding gaat dan ook even heel rommelig en lastig. Heb me er maar bij neergelegd.
4 jaar geleden
Ow en als een flesje werkt, zou ik dat gewoon lekker doen.. net als de bv. Heb het los gelaten dat het gewenning of dergelijk kan worden. Aangezien het vaak maar een korte periode is dat ze dan 's nachts meer wakker is.
Zuigen geeft voor zo'n kleintje gewoon een rustgevend gevoel. En als ze dan ook nog melk krijgt, wordt ze helemaal getroost. Lekker warm, vertrouwd. Mijn idee is dat ze dat nu juist wel even kunnen gebruiken :)
4 jaar geleden
Ik heb de goden verzocht door te zeggen dat wij het niet hebben, vannacht bingo.. van 21.30 tot 04.30 gekrijst, uiteindelijk van 05.00 uur tot 07.00 uur sliep die tussen ons in
4 jaar geleden
Hier hetzelfde met zoontje van 9 maanden. Alleen doet hij dit al een paar maanden... Ik geef ook nog bv, dus ik ben ook ongeveer 5x per nacht 'aan de beurt'. Het is natuurlijk niet 5x per nacht honger, dus we zijn nu aan het proberen om meer te troosten (zonder direct borst) in de hoop dat hij dan beter gaat slapen.
4 jaar geleden
Reactie op Rusty
Ow en als een flesje werkt, zou ik dat gewoon lekker doen.. net als de bv. ...
Ik zou ook gewoon het flesje geven als dat haar rustig maakt. Het is dan honger of zuig behoefte. Hier gingen de nachtvoedingen er ook pas af toen ze meer vaste voeding ging eten. Kreeg soms ‘commentaar’ dat ik zo makkelijk de fles gaf. Maar mijn CB zei ‘als ze direct na de fles in slaap valt is het honger en moet je de fles/BV gewoon geven’. Als je denkt dat het zuig behoefte is kan je ook een fles met water en langzame speen proberen.
6 flessen is trouwens helemaal niet erg, die richtlijn van maximaal een liter per dag is achterhaald. Je kindje kan prima zelf aangeven wanneer ze genoeg heeft gehad (doet ze met de vaste voeding ook).
Sterkte!
4 jaar geleden
Hier gaat het ook al paar maanden zo met onze dochtertje van bijna 10 maanden oud. Ze heeft denk ik misschien 2 maanden alleen goed doorgeslapen en altijd al slechte slaper geweest. Wij merken dat ze alles te gezellig vind, en dan zo over haar slaap heen is. Bij haar is de timing ook erg belangrijk. Sinds kort merken we dat we haar echt moeten vermaken dus bijv. zingen, dansen, bal gooien etc. Dan geeft ze heel goed aan dat ze het zat is, dan laten we haar even nog zelfstandig spelen en dan leg ik haar weg. Ik moet zeggen dat het wel werkt maar het kan ook een fase zijn.. lastig situatie ik leef met je mee!
4 jaar geleden
Reactie op Visje123
Heeft ze niet gewoon honger? Misschien kruipt en beweegt en dus verbrand ze ...
Dit is het hier idd. Ze leert nu ineens heel veel en is heel de dag druk bezig met van alles. Ik geef nu zodra ze snachts wakker wordt (meestal rond 02:00) een fles en dan slaapt ze wel verder tot 07:00/07:30.
4 jaar geleden
Bij ons precies hetzelfde! Ze Was (is) eigenlijk een goede slaapster.
Vorige week n maag darm virus gehad en sindsdien drama met zelf in slaap vallen in dr bedje.
Ze wil alleen op/ bij ons zijn. Tussen ons in slaapt ze goed.
Ook met de fles geprobeerd, want Ze leert en doet enorm veel op dit moment, maar schijnt ook neit veel te helpen. Alleen ons als matras is wat helpt...
Helaas geen tips, wel herkenbaar. Dus lees graag mee.
4 jaar geleden
Reactie op bmest
Ik herken je verhaal voor een deel.. en ik kan dus heel goed begrijpen dat ...
Same here, vanaf maand 4 tot 8/9 werd het erger en erger. Idd ook elke 1,5/2 uur wakker. En ook echt van alles geprobeerd en ik stond op het punt om een intensief traject bij een slaapcoach te beginnen.. Ik wist het echt niet meer. Toen ook de tip gekregen van magnesium olie. Sprayen we nu op z’n voetjes voor het slapen gaan en het gaat echt goed. Had het nooit verwacht maar hier heeft het geholpen. Gevalletje “baat het niet dan schaadt het niet.” Alleen even opletten dat je geen olie koopt waar ook menthol in zit. 😊
4 jaar geleden
Reactie op Mrly
Same here, vanaf maand 4 tot 8/9 werd het erger en erger. Idd ook elke 1,5/ ...
Waar haal je dit?
4 jaar geleden
Reactie op xSannii1993
Waar haal je dit?
Ik heb deze, en deze winkels zijn open:
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/holland-barrett-magnesiumolie-spray-60047630
4 jaar geleden
Reactie op Mrly
Ik heb deze, en deze winkels zijn open:
https://www.hollandandbarrett.nl/s ...
Even naar beneden scrollen want is online niet op voorraad