14 Reacties

5 jaar geleden

Hoi ik lees mee moet volgende week gaan ik ga naar die in ijsselmonde. Ben nu 34wk en 3 dagen loop al aantal weken zo uit eindelijk stuurde gynecoloog me door

5 jaar geleden

De liggende vlinderhouding helpt bij mij. En ook gewoon liggen :) Zitten belast je nog steeds een beetje je bekken mee.

5 jaar geleden

Je verloskundige heeft waarschijnlijk wel bekkenfysiotherapeuten op de site staan!

5 jaar geleden

Reactie op Lau1501

Je verloskundige heeft waarschijnlijk wel bekkenfysiotherapeuten op de site ...
Nee helaas, ik heb het gevraagd of ze mij een fysiotherapeut kunnen adviseren..maar kreeg als antwoord dat ik moest googlen :)

5 jaar geleden

Jacqueline van a beautiful balance in barendrecht! Zij is echt top! En wat suzan86 zegt: vlinderen helpt mij ook. Voor even dan 馃く

5 jaar geleden

Hier ook erg last en sinds week 20 al bij een bekken fysio. Nu bijna 34 weken. Waar de pijn eerst alleen in de avond was, nu de gehele dag door. Ik heb hele goede ervaringen met PBFK in Bergambacht/Schoonhoven. Helaas niet echt omgeving Rotterdam. Bij mij help veel rust, bekken oefeningen en savonds een warme kruik.

5 jaar geleden

Hier bijna 35 weken en sinds 4 weken fysio bij praktijk Rotterdam Centrum, heb er een aantal moeten bellen voor ik ergens terecht kon, dus ik raad je aan dat ook te doen en kijken waar je het snelst terecht kunt, want het is (helaas) niet meteen over zodra je in behandeling bent 馃ゴ De liggende vlinderhouding verlicht bij mij wel, die moet ik 3x per dag doen. Daarnaast NIETS op 1 been staand of steunend doen, moeilijker dan je denkt, maar het lijkt bij mij wel te helpen. Succes!

5 jaar geleden

Je kunt ook kijken voor een osteopaat.

5 jaar geleden

Ohja je hebt ook een app rots mama moves. Daar staat hoe je het beste dingen kan doen zodat je bijv niet op 1 been steunt.

5 jaar geleden

Ik vind zwangerschapsyoga ook echt helpen. Doe het twee keer in de week. Zij neemt ook de vlinderhouding vaak mee in de oefeningen.

5 jaar geleden

Reactie op MD93

Nee helaas, ik heb het gevraagd of ze mij een fysiotherapeut kunnen adviser ...
Oh dat is jammer, ik heb er 1 van mijn verloskundige aangeraden gekregen en ben tevreden, maar niet in jouw regio. Paar keer per dag met op je rug liggen met voetzolen tegen elkaar en knieen dan dus naar buiten laten hangen vind ik een hele fijne.

5 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde, ik wordt nu behandeld door Stephanie van Physiomotion. Zij is echt super goed en heeft mij goed geholpen.

5 jaar geleden

Verwacht geen wonderen van de bekken fysio. Ik heb het bij mn eerste vanaf week 26 gehad. Nu al vanaf week 10. Ik ben morgen 32 weken en kan nu al zeker een week of 7 bijna niet meer lopen van de pijn. Ik schuifel nog wat door huis. Een rondje met de honden of door de supermarkt kan ik al een aantal weken niet meer. Ik doe nagenoeg geen huishouden meer. Ga achteruit van de trap etc maar de pijn blijft helaas.

5 jaar geleden

De fysio kan hoogstens wat oefeningen mee geven en tape op de rug doen, mij heeft ze vorige week voor het laatst gezien. Ik hoef nu geen afspraak meer te maken omdat ze niet zoveel voor me kan doen tenzij ik echt tape wil hebben... na de bevalling zal ik wel weer afspraken maken om het weer beter te krijgen. Ik kan amper nog wat, mijn man doet al het huishouden en van de bank naar de keuken lopen doet al zo ontzettend pijn, draaien in bed is ook een enorme uitdagen. Het enige wat ik nu nog kan doen is rust houden. Gaat alleen niet zo goed met een peuter van 2,5 馃槄