6 Reacties

vor 3 Monaten

De vragen zijn wel herkenbaar, maar het is bij ons niet zo voortdurend. Soms stelt ze wel de ene vraag na de andere, maar dat is vooral als ze aandacht nodig heeft en/of zich verveelt. In de auto bijvoorbeeld... heb dan al soms tegen haar gezegd dat ik vond dat ze een beetje aan het zeuren was en dat mama moe was dus dat ik het fijn zou vinden als ze stopt met vragen stellen. Heeft al gewerkt, maar ook al niet gewerkt en dan stop ik uiteindelijk gewoon met antwoorden 🙈

vor 3 Monaten

Reactie op MNC2

De vragen zijn wel herkenbaar, maar het is bij ons niet zo voortdurend. Som ...
hahah ja als ik stop met antwoorden wordt het nog erger dan blijft ze door drammen en heletijd herhalen🤯

vor 3 Monaten

Onze zoon is precies hetzelfde. Hij wil alles in detail weten en kan zichzelf niet echt bezighouden met spelen. Ik merk dat zijn interesse vooral ligt bij auto’s en de technische aspecten daarvan. Hij wil dus weten hoe een auto werkt, waarom er benzine in moet en hoe de benzine dan zorgt dat de auto rijd. Hij kan ook niet goed ‘doen alsof’ tijdens zijn spel. Bijvoorbeeld voor carnaval kon hij niet verkleed als een paw patrol puppy met als reden: ik ben een jongen, geen hond. Hij kon dus wel verkleed als Ryder (de pup trainer). Hij is de laatste tijd wel erg geïnteresseerd in puzzels. Wel merken we dat als de puzzel te makkelijk is hij ze ‘expres’ fout gaat maken om aandacht te krijgen. Hij legt dan bijvoorbeeld 1 stukje verkeerd en gaat dan gniffelen en roept ons. Ook maakt hij puzzels op de kop. Dus met de witte zijde boven 🤷‍♀️.

vor 3 Monaten

Reactie op IrisCC

Onze zoon is precies hetzelfde. Hij wil alles in detail weten en kan zichze ...
dit is ook precies onze zoon 🙈 Ik weet wel van een ouder nichtje dat echt de fantasie pas op latere leeftijd komt. Ook in boekjes zegt hij bij alles dat het 'nep' en getekend is.. Wel vind hij het fantastisch als ik zijn knuffels laat praten 🤭 En idd, alles willen weten: hoe het water uit de kraan komt, waar het water dan heengaat. Hij is ook heel erg bezig met dingen uit elkaar halen (batterijen vervangen en dan met zon mini-schroevendraaief die minischroefjes eruit draaien vind hij geweldig). idd dingen expres verkeerd doen als ze te makkelijk zijn 😆 Leon is van 25 maart 2021 en kletst ook de oren van mijn hoofd met veel vragen en kan ook niet veel alleen spelen. Ik vind het heel gezellig en leuk, maar soms ben ik op (hij heeft ook een broertje van 4,5mnd) en reageer ik kribbiger dan normaal, of zet ik hem toch heel even voor de tv 🙈 om eventjes rust te hebben.. Hij is ook super gevoelig, dus ook maar bij een lichte stemverheffing of strenge stem schrikt hij, dus soms zit ik daar mee te dubben 🙈

vor 3 Monaten

het geeft me toch wel een fijn gevoel om te lezen dat ze dus niet de enige is, op de crèche spraken ze het echt zo uit alsof ze haar 'irritant' vinden. Hier is de obsessie vooral met dieren, insecten en vissen etc. ook weet ze alle dino's uit haar hoofd. ze heeft veel boekjes met amfibieën etc en daar kan ze dan wel echt haar ei in kwijt. Vind het zelf wel ook vermoeiend hoor. Vooral als ik even bezig ben of in gesprek ben met iemand anders dat ze net zo lang blijft doorhameren tot ik reageer. En dat ze sochtends uit bed meteen luid en duidelijk aan staat voor de gehele dag zonder middagdutje😅

vor 3 Monaten

Reactie op Denise25

het geeft me toch wel een fijn gevoel om te lezen dat ze dus niet de enige ...
haha ja, mijn hoofd ontploft ook soms hoor en dan word ik soms boos 🤭