19 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Suzan86
Ik zou het ochtenddutje steeds verder gaan inkorten en dan middagdutje verv ...
Ohhh heerlijk dat ze zo lekker slaapt! 😍 wij mogen wbt slapen op echt niet klagen en vooral niet met een tweeling
Maar laatste week is het muiten en merk ik dat ze of teveel overdag slapen.. of te laat uit bed
En daarbij gaan ze nu steeds in bed staan en naar elkaar lopen kletsen dus helpt ook niet mee bij het in slaap vallen 😅
Vind het lastig.. ze zijn naar mijn idee nog niet toe aan 1 keer slapen!
Ga je tip opvolgen en in ieder geval het ochtend dutje inkorten (dat wordt gezellig 😵💫)
4 jaar geleden
Hier ook dat ‘probleem’ met onze tweeling na altijd voorbeeldige slaapsters. Ze zijn nog niet toe aan 1 dutje maar als ik ze om 19 uur in bed leg is het een drama.
Ik ben mijn slaapschema een beetje aan het los laten en aan het kijken wanneer ze moe lijken. Het helpt hier heel goed om ze later naar bed te brengen dus rond 20 uur. Dat is voor ons de beste compromis. Vaak gaan ze nog even babbelen en dan valt de een vanzelf in slaap en volgt de ander snel.
En sochtends probeer ik hun slaapje aan te bieden pas te doen als ze echt moe zijn. Dus als het lukt om 11-12 uur naar bed. Afhankelijk van de starttijd en lengte doen ze in de namiddag nog een dutje van maximaal een uur in de middag.
4 jaar geleden
Hier ook dat ‘probleem’ met onze tweeling na altijd voorbeeldige slaapsters ...
Nou precies dit dus.. ze sliepen voorbeeldig! Maar momenteel maken ze enorme sprongen..
Heb jij je dames ook samen op 1 kamer?
Vanmorgen sliepen ze tot 7.15 dus dacht das mooi dan 1 slaapje
Maar 9.15 twee driftbuien verder liggen ze er nu toch in en inmiddels stil😂 op zacht gebabbel na
Denk idd maar per dag kijken..
Lastige fase.. fases fases fases 🤪
4 jaar geleden
Reactie op Krissie90
Nou precies dit dus.. ze sliepen voorbeeldig! Maar momenteel maken ze enorm ...
Ja, ze liggen bij elkaar op de kamer. En wil dat zo houden, want zie meer voordelen dan nadelen er van. Ze slapen wel beter in de nacht dan. En slapen door elkaars gehuil heen.
Hier trekken ze lang op in de ochtend ook nog niet. Dus probeer het te compenseren met kortere slaapjes. Wat meer uitstapjes en activiteiten. En later naar bed savonds dus. Het is beetje puzzelen en uitproberen maar nu zijn we langzaam weer in een modus dat het wel prima te doen is.
Ze kunnen hier nog niet lopen, maar zal niet lang duren. Denk als ze dat kunnen ze echt weer meer slapen.
4 jaar geleden
Ja, ze liggen bij elkaar op de kamer. En wil dat zo houden, want zie meer v ...
Ja hier ook hoor. Ze hebben dikke pret samen als ze wakker zijn en slapen ook hier prima door elkaars gehuil heen
wil ze ook niet los van elkaar laten slapen…
Ga zien hoe het vanavond gaat na het inkorten van de ochtend dut 🥳 en anders inderdaad ook maar later naar bed proberen
Hier worden geen stapjes gezet. Alleen langs de bank en kruipen kruipen
4 jaar geleden
Reactie op Krissie90
Ja hier ook hoor. Ze hebben dikke pret samen als ze wakker zijn en slapen o ...
Haha ja, met tweeling moet je toch soms dingen en gebruiken los laten. Liefst heb ik ze om 19 uur op bed. Maar ja als ze s avonds een uur gaan huilen is een uur later naar bed zonder protest wel fijner voor ons zelf. Dutjes zijn altijd heilig geweest.
Hier zijn ze vooral fan van klimmen op de bank, trap of kast. Stappen ook alleen langs meubels met af en toe poging tot los staan.
Mooiste vind ik dat samen spelen keten en schaterlachen. Ze doen alles samen. Alsof er een magneet tussen ze zit.
4 jaar geleden
Haha ja, met tweeling moet je toch soms dingen en gebruiken los laten. Lief ...
Ja snap ik! Uiteindelijk kies je voor gemak en rust..
Och leuk! Klimmen en klauteren.. handen vol dus
Zijn ze hier nog niet mee begonnen maar duurt niet lang meer
Ja die interactie onder elkaar.. echt genieten!
Ook kunnen ze heel goed boos worden op elkaar en slaan maar eigenlijk zijn ze altijd samen op boevenpad door het huis heen. Als er eentje verdrietig is komt de ander een knuffel brengen
En inderdaad die schaterlach hoor ik hier ook regelmatig.
Die band is heel bijzonder. 🥰
4 jaar geleden
Mijn dochtertje is 15 maanden,
Zei wordt meestal tussen 06:00/07:00 wakker.
Dan gaat ze om 09:00 naar bed tot 09:20 en daarna van 13:00 tot 14:30/15:00 en daarna om 19:00 naar bed.
3 jaar geleden
Hier zijn we nu trouwens van een op andere dag over naar 1 dutje. Ze trekken ineens prima tot half 12-12 uur. En slapen nu van 19-8 uur.
Dus misschien is het gewoon kwestie van geduld
3 jaar geleden
Wij hebben cold turkey de ochtend slaap eraf gehaald en begonnen met 11 uur broodje en daarna naar bed doen. Elke dag werd dit iets later. Inmiddels is het zo rond kwart over 12 naar bed.
De eerste week was pittig en wennen voor allemaal. Maar de kleine man slaapt nu weer gewoon om 7 uur IPV 10 uur savonds 🤭
3 jaar geleden
Hier zijn we nu trouwens van een op andere dag over naar 1 dutje. Ze trekke ...
Woow wat goed van ze! Lekker hoor en nu heb je weer wat aan je dag😂
Misschien is het wat jij zegt gewoon een kwestie van geduld….
Hier duurde het vanmorgen wel een half uur voordat ze sliepen en na half uur er weer uitgeplukt maar ze de ochtend oplaten was echt voor niemand gezellig geweest
Vanmiddag ook weer wakker gemaakt na 1,5 uur en nu liggen ze al even lekker te slapen.
Elke dag zal wel anders verlopen…..
3 jaar geleden
Reactie op Krissie90
Woow wat goed van ze! Lekker hoor en nu heb je weer wat aan je dag😂
Missch ...
Vanavond weigeren ze te slapen. Hebben smiddags om 2 uur een dutje gedaan thats it. Ogen totaal niet moe.
Merk wel dat ze af en toe beetje los staan en heel sociaal zijn. Net had 1 twee stukken beschuit en toen gaf ze die ene aan haar zusje.
We hebben zelf besloten gewoon hun ritme te blijven volgen en als ze moe zijn naar bed te brengen. Anders jengelen ze makkelijk een uur als we niets doen.
3 jaar geleden
Vanavond weigeren ze te slapen. Hebben smiddags om 2 uur een dutje gedaan t ...
Haha wat grappig! Ze hebben echt dezelfde trekjes als onze meiden
Super lief dat je meisjes met elkaar gaan delen. Mooie eigenschap hè en die tweeling band😍
Hier twee dames vinden het hilarisch om elkaar eten te geven. Lepel bij elkaar in de mond stoppen en dan dikke schik
Als er eentje verdrietig is komt de ander een speentje brengen en haar knuffeldoek. Maar ook wel naar elkaar meppen als ze worden gestoord in hun spel😂 of allebei graag op schoot willen bij mama
Hier is eentje constant aan het los staan en achter een karretje sjouwen. Slaapt ook onrustig en snel boos dus zullen wel sprongetjes zijn!
Terwijl de ander heel druk is met woordjes, veel kletsen en de fijne motoriek en heel lief speelt
Wat een mooi besluit in het ritme van de meiden mee te gaan.
Dat is dan voor iedere partij het beste haha.
Ik denk dat wij ook nog niet van het tweede dutje afkomen. Ze zullen het zelf wel aan gaan geven🤷🏼♀️
3 jaar geleden
Haha ja, die tweelingband is bijzonder. Ze missen elkaar ook altijd meer dan papa of mama. En die magneet is erg sterk.
Ik hoop dat de avond van gister geen trend wordt. Was wel erg laat geworden voor hun doen. En nu zijn ze niet helemaal uitgeslapen. 🥲 eigen schuld. Maar gaan vandaag wat uitdagender speelgoed op de kop tikken. Hopelijk kunnen ze dan hun energie kwijt.