22 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees even mee. Sinds 2 weken aan het dieet en eigenlijk vind ik het heel lastig.. ik val ook af en merk dat ik eten spannend vind. Vanmiddag krijg ik insuline en "prikles" omdat ondanks het dieet en de prima waardes overdag, mijn nuchtere waarde standaard te hoog ligt. Heel frustrerend allemaal, merk dat ik er echt nu al zat van ben wat dit betreft.

4 jaar geleden

Bij mij gaf het dieet inderdaad ook niet het gewenste resultaat! Ik spuit dan ook insuline. Ik vond het ook ontzettend spannend de eerste keer! Heb toen ook 10minuten zitten treuzelen om die spuit in mijn been te zetten. Maar het viel alles mee en voelde hier eigenlijk niks van! Heel af en toe een iets gevoeliger plekje maar het is echt heel goed te doen! Het zijn maar super dunne en kleine naaldjes! Succes!!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Ik volg ook! Ben deze week gestart met het “dieet”, en de waardes schommelen zo erg, nuchtere waarde te hoog, begrijp er echt helemaal niks van. Ze lijken t beste wanneer ik nul koolhydraten eet, maar vraag me af hoelang ik dat volhoud want heb dan gewoon geen energie meer/futloos en kan de hele dag slapen.. eten is nu echt n ding geworden..

4 jaar geleden

Reactie op leeuwin89

Ik volg ook! Ben deze week gestart met het “dieet”, en de waardes schommele ...
Ik ervaar precies hetzelfde. Moe lig in bed en alsnog hoogschieters. Ik heb zojuist m’n Dieetiste gebeld en ga zo langs voor de instructies voor insuline. Dit is niet vol te houden zo. En kom niks aan en ben op. Heb dan ooo geen fut meer voor de bevalling. En dan niet te spreken over de groei etc van de baby’s die misschien op deze manier niet goed gaan. Ik zal zsm een update geven want heb echt geen zin in die injecties. Hopen dat het meevalt en ik in ieder geval weer normaal kan eten en me goed voel

4 jaar geleden

Ik spuit al een paar weken langwerkende insuline in de avond omdat mijn nuchtere waarden te hoog zijn. Lijkt eng maar stelt eerlijk gezegd niet zoveel voor. Het naaltje is zo klein, dat voel je amper. Je bent er na een paar dagen aan gewend. Succes!

4 jaar geleden

Ik spuit sinds een week of 3 insuline en zag er ontzettend tegenop. De naaldjes zijn echter zo dun dat je er bijna niets van voelt, het viel mij in ieder geval 1000% mee. De diabetesverpleegkundige gaf verder nog aan dat eten nu geen obsessie moet worden, ook ik durfde in 1e instantie bijna geen koolhydraat of suiker meer te eten. Door dingen te proberen weet ik nu waar mijn lichaam slecht of goed op reageert.

4 jaar geleden

Reactie op Happyascanbe

Ik spuit sinds een week of 3 insuline en zag er ontzettend tegenop. De naal ...
En hoe gaat het nu met eten? Eet je wel weer koolhydraten of toch beperkt aan een dieet?

4 jaar geleden

Hey hey ik weet eerlijk gezegd niet hoe het is voor de mensen met zwangerschapssuiker wel heb ik al dik 10 jaar sinds mijn 8e diabetes type 1 en ben ik het dus gewend om iedere dag 4 keer te spuiten maar nu tijdens de zwangerschap spuit ik soms wel eens 10keer per dag ik ben dit eenmaal gewend maar ik hoop voor je dat je geen spuiten hoeft te zettenmaar als je dit toch zou moeten blijf dan denken dat je het doet voor jou gezondheid en die van je kindje sterkte xx

4 jaar geleden

Ik vind het juist een verademing om eerlijk te zijn, ik durfde amper eten van tevoren...

4 jaar geleden

Ik spuit geen insuline, maar wel dagelijks bloedverdunners en dat valt echt reuze mee! Doe het nu al 24 weken, het is niet het leukste om te doen, maar het is ook echt niet heel erg!

4 jaar geleden

Hey hey ik weet eerlijk gezegd niet hoe het is voor de mensen met zwangersc ...
Same here! Al 15.5 jaar diabetes type 1 en in het begin vond ik het super eng en dergelijke, maar nu niet anders gewend! 💪

4 jaar geleden

Net mijn 1e keer insuline gespoten en wat viel het mij mee zeg! Het prikje voelde ik oprecht niet, de vingerprik is "vervelender". Als dit het is, dan amen! Nu hopen dat de nuchtere waarde straks lager is 🤞

4 jaar geleden

Ik ben gisteren alles gaan ophalen. Net mijn eerste insuline injectie. En inderdaad wat een opluchting!!! De vingerprik is vervelender idd en moet ik blijven meten maar nu kan ik rustig aan weer eten ipv angst ervoor. Echt een verademing ☺️

4 jaar geleden

Hier ook iemand met diabetes type 1. Ik heb een insulinepomp dus spuiten doe ik alleen als mijn bloedsuiker niet naar beneden gaat met een pen. Ik heb veel last van de naalden omdat mijn huid heel dun is. Je zou kunnen vragen of je kan starten met de kleinste naalden als je het eng vind, deze zijn maar 4 mm lang en gaan dus helemaal niet diep. Verder zou ie je huid even kunnen “verdoven” door er een ijsblokje of iets anders uit de vriezer tegenaan te houden.

4 jaar geleden

Ik ben gisteren alles gaan ophalen. Net mijn eerste insuline injectie. En i ...
Oooh wat goed!! Moet je je wel nog steeds blijven houden aan het “dieet” of mag je er nu iets van afwijken? Maandag heb ik weer gesprek met de diëtiste en ik voel me gewoon soort van teleurgesteld in mn eigen lichaam dat hoe weinig koolhydraten ik ook eet, mn nuchtere waarde alsnog iedere dag te hoog is...

4 jaar geleden

Ik spuit sinds 2 weken ongeveer insuline in de avond (langwerkend). Maar ik zie nu al mijn waardes weer omhoog gaan dus denk dat ik volgende week wel vaker moet gaan spuiten na afspraak. Ook ik vind de vingerprik vervelender dan de insuline. Dus het viel mij ook zo erg mee! We gaan het zien.

4 jaar geleden

Reactie op leeuwin89

Oooh wat goed!! Moet je je wel nog steeds blijven houden aan het “dieet” of ...
Geloof me echt: het ligt niet aan jou! Dat heeft de diëtiste echt duidelijk aan me verteld. Ik heb echt alles gedaan maar hij zakte niet. Waardoor ik zo gezond ging eten dat ik afviel. Nu weer iets normaal gegeten: klein schaaltje melk met cornflakes en zojuist twee volkomen brood met selleriesalade en jam met minder suiker. Maar hij schiet als een gek bij beide omhoog. Terwijl ik vlak voor het ontbijt voor het eerst insuline heb geprikt. Weet me Voor nu ook even geen raad maar ga zo weer Bellen. Wellicht vaker injecteren of hogere dosis. En dus helaas niet normaal meer eten denk ik

4 jaar geleden

hoi s morgen eet ik pap lacto Free Halfvolle melk xylitol
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

En hoe gaat het nu met eten? Eet je wel weer koolhydraten of toch beperkt a ...
Ik eet wel gewoon koolhydraten waarbij ik bv witbrood vermijd en alleen nog maar volkoren pasta eet. Af en toe een koekje blijkt ook gewoon te kunnen. 😁

4 jaar geleden

Geloof me echt: het ligt niet aan jou! Dat heeft de diëtiste echt duidelijk ...
Herkenbaar! Ik eet daarom nu kh arm brood, en geen zoet beleg meer. Ook geen halvajam! Ool van bepaalde zoetstoffen kun je makkelijk pieken namelijk. Ik beleg extra dik met hartig, kipfilet en brie en komkommer of geitenkaas met walnoot en radijs oid. Een gekookt of gebakken ei erop helpt ook en vult lang! Hoef je niks op af te vallen :-)