20 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees mee🙋🏻‍♀️

4 jaar geleden

Een pan met water op zetten en als het water kookt de spenen er in voor 5 minuten dacht ik!

4 jaar geleden

Sorry 3 minuten in kokend water!

4 jaar geleden

Hier

4 jaar geleden

Ik heb ze hier heel simpel 10 tot 20 minuten (ik vergat soms wel eens de tijd 😅) in een pan met kokend water gehad. Hoorde 2 jaar terug bij onze dochter bij de kraamhulp intake dat dat voldoende was. Dit heb ik overigens ook met de flesjes gedaan.

4 jaar geleden

Met dat eitje hoef je er alleen nog een beetje water bij in de doen en dan een minuutje of 5 in de magnetron

4 jaar geleden

Bij mijn eerste dochter kookte is ook alles in een pannetje op het gasfornuis. Flesjes met toebehoren 1 keer per dag en de spenen om de zoveel dagen. Nu heb ik een magnetron sterlisator gekocht. Super handig en snel.

4 jaar geleden

Bibs speen moet je 5 min in gekookt water leggen dus niet in kokend ☺️

4 jaar geleden

Ik heb dezelfde spenen als jij uitgekookt. En ook de flesjes trouwens. Ik heb alles in een grote pan met kokend water gedaan. Vóór 5 minuten. Dat was het... daarna op een droogrek aan de lucht laten drogen. Nu zit alles in van die Ikea plastic zakjes in de vluchttas. 🙂

4 jaar geleden

Reactie op Mar20

Ik heb dezelfde spenen als jij uitgekookt. En ook de flesjes trouwens. Ik h ...
Welke flesjes ga jij gebruiken?
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ik heb een sterilsator voor de papflessen. Ik doe dan gewoon de fopspeen erbij. Bodempje water en zo 5 min in magnetron. Zo is het mij aangeleerd. En ging altijd goed

4 jaar geleden

Reactie op moooootje

Welke flesjes ga jij gebruiken?
Ik ga voor de Philips Avent. Ik heb de starters set gekocht (4 flessen en 1 speen). Een vriendin met 2 kinderen vond dit een fijnste flesjes. Ze heeft alle bekende merken geprobeerd. Het is altijd afwachten maar ik probeer het gewoon. En ik twijfelde in het begin nog over borstvoeding geven en deze flesjes schijnen dan ook heel fijn te zijn omdat ze veel op een tepel lijken.. we zullen zien of onze baby de flesjes fijn vindt. 🙂

4 jaar geleden

Reactie op buzzyke

Ik heb een sterilsator voor de papflessen. Ik doe dan gewoon de fopspeen er ...
Zo deed ik t ook altijd en ga ik nu ook doen.

4 jaar geleden

5 minuten uitkoken. Heb ik met de flessen en spenen ervan ook gedaan en mijn borstkolf spullen

4 jaar geleden

Ik kook ze 5 min uit in een pannetje water

4 jaar geleden

Difrax deed ik uitkoken met de magnetronsteralisator. Die had ik van difrax ook zelf. Bij de bibs staat op het papier. 5 min in afgekookt water doen. Maar niet koken dus. Meer staat er niet bij. Ja dat het rubber er niet tegen kan, tegen kokend water.

4 jaar geleden

Reactie op channxxxx

Een pan met water op zetten en als het water kookt de spenen er in voor 5 ...
Jaaa heerlijk ouderwets! Doordat ik vóór mijn eerste niet klaar was omdat hij te vroeg was geen sterilisereerappataat gekocht!! Kraamverzorgster zei toen ook joh niet doen, gewoon pan met heet water opzetten, eerst afspoelen koud warm koud (dit altijd doen, advies ziekenhuis) en dan in de pan, laten koken, afzetten en 5 min in de pan laten

4 jaar geleden

De bibs spenen in gekookt water leggen, dus niet laten koken! En ze moeten elke maand vervangen worden!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Ik heb ze bij in de flessen sterilisator gedaan